Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Peter

De grootste oorzaak zijn niet die bedrijven maar de mensen die het pakje afleveren.
Van al degene die hier al geleverd hebben ( Post, DHL, PostNL enz.) hebben wij altijd vriendelijk en hoffelijke mensen aan de deur gehad.

En ja er zullen wel eens fouten bij die bedrijven gebeuren, maar in de eerste plaats zijn het toch degene die het pakje fysisch afleveren die hun werk niet goed doen
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Citaat van: janieburton op 17 december 2014, 13:04:37 PM
Citaat van: centauri167 op 17 december 2014, 10:55:08 AM
Citaat van: Havoc op 16 december 2014, 22:25:44 PM
PostNL Belgium heeft weer bij de buren geleverd zonder iets in de bus te steken. Aangetekend pakje, niemand iets moeten aftekenen. Die kloefkappers zijn echt wel ondermaats qua service.

Die onderaannemers van bedrijven zoals PostNL maar ook de andere koerierfirma's worden pas betaald ( en das ook gene vette ) als het pakje effectief is afgeleverd. Die mensen denken ook enkel aan hun geldbeugel.
Die bedrijven verkloten op die manier hun service, maar eigen personeel moet je nu eenmaal wel betalen of het afgeleverd is of niet.

Al die koeriersbedrijven werken met zelfstandige bestellersuitzondering is UPS, zodus hoe meer ze leveren hoe meer ze betaald krijgen, wanneer ze leveren maak niet uit voor de opdrachtgever.

UPS werkt wel degelijk met onderaannemers en bij dhl zijn ongeveer de helft van de chauffeurs in dienst bij dhl express.

Ronald

Citaat van: Peter op 17 december 2014, 13:33:39 PM
De grootste oorzaak zijn niet die bedrijven maar de mensen die het pakje afleveren.
Van al degene die hier al geleverd hebben ( Post, DHL, PostNL enz.) hebben wij altijd vriendelijk en hoffelijke mensen aan de deur gehad.

En ja er zullen wel eens fouten bij die bedrijven gebeuren, maar in de eerste plaats zijn het toch degene die het pakje fysisch afleveren die hun werk niet goed doen

Precies Peter. We hebben hier in het dorp een vast bedriif dat werkt in opdracht van PostNL. Altijd keurig afgeleverd en op tijd. Mijn zoon had laatst een onderdelenboek besteld uit de States. Pakje kwam beschadigd aan, werd netjes gemeld en samen overlegd voor een correcte oplossing.

Bestel wereldwijd, komt met diverse bedrijven aan huis en heb eigenlijk bij geen van allen klagen. Oh ja, misschien DHL. Dat duurt in NL 1 of 2 dagen langer dan PostNL (1 dag!).

Dat het bij bepaalde bedrijven misgaat ligt mijns inziens toch meestal aan het bedrijf zelf.... zij verzorgen de verzending en de methode. Vertrouw je het niet? Laat verzekerd verzenden, kost enkele euro's meer en je weet dat je daarmee op zeker speelt. Het is ook vaak de gierigheid van onszelf die voor problemen zorgt ;)

Havoc

Opletten hé mannen, "PostNL Belgium" en "PostNL" zijn 2 verschillende bedrijven. Je kan bij PostNL niet terecht voor PostNL Belgium en omgekeerd. Verwar het een niet met het ander. Zelf denk ik ook dat het vooral ligt aan het depot waar je mee te maken hebt. Maar zelf bestel ik dus niets meer bij Conrad omdat ze in België met PostNL Belgium werken. (*)

Kan dus best dat jullie betere ervaringen hebben. Zelf heb ik enkel goede ervaring met DHL.

(*) zou eens bij Conrad Duitsland moeten bestellen en zien hoe het dan geleverd wordt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Maandag een pakje netjes afgeleverd, kwam via PostNL uit het hoge noorden (met leuke Dafjes er in  :D).
Vandaag een pakketje uit Luxemburg via DPD. Niet afgeleverd, want niet thuis  :(. (Ik zal denk ik mijn vrouw een ketting kopen voor Nieuwjaar, zodat ik ze in de keuken kan vastleggen).
In elk geval, netjes een briefje in de brievenbus. Ik ben wel benieuwd, want ik heb via internet de volgende 'poging tot levering' verplaatst...

Tot zover geen negatieve ervaringen hier. Ik denk dat het echt wel afhankelijk is van de lokale leverdienst...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Citaat van: doomslu op 17 december 2014, 20:34:13 PM:( . (Ik zal denk ik mijn vrouw een ketting kopen voor Nieuwjaar, zodat ik ze in de keuken kan vastleggen).

Luc, zorg er dan wel voor dat de ketting lang genoeg is, anders kan ze de deur niet openen ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

doomslu

Citaat van: gardevil op 17 december 2014, 20:36:54 PM
Citaat van: doomslu op 17 december 2014, 20:34:13 PM:( . (Ik zal denk ik mijn vrouw een ketting kopen voor Nieuwjaar, zodat ik ze in de keuken kan vastleggen).

Luc, zorg er dan wel voor dat de ketting lang genoeg is, anders kan ze de deur niet openen ;)
Ja, je hebt gelijk man. Dat wordt weer een dure zaak.

gardevil

Citaat van: doomslu op 17 december 2014, 20:38:01 PM

Ja, je hebt gelijk man. Dat wordt weer een dure zaak.

Een gewone ijzeren zal wel goed zijn zeker? Alhoewel, da's ook niet meer zo goedkoop tegenwoordig ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Bolje

Ketting moet niet lang zijn. ::)
De bal eraan moet juist zwaar genoeg zijn dat de voordeur het maximum haalbare is. ;D
Vele groeten,
Ronald

Metpetergaathetbeter

ze moest het eens lezen 't zou veel minder zijn denk ik ?  :-\ ;D

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 december 2014, 21:11:02 PM
ze moest het eens lezen 't zou veel minder zijn denk ik ?  :-\ ;D
Kom niet op slechte gedachten hé maatje!

Sattrickske

Zet de keuken en washok dichtbij de voordeur; kosten voor een lange ketting uitgespaard ;D

janieburton

Citaat van: centauri167 op 17 december 2014, 14:55:20 PM
Citaat van: janieburton op 17 december 2014, 13:04:37 PM
Citaat van: centauri167 op 17 december 2014, 10:55:08 AM
Citaat van: Havoc op 16 december 2014, 22:25:44 PM
PostNL Belgium heeft weer bij de buren geleverd zonder iets in de bus te steken. Aangetekend pakje, niemand iets moeten aftekenen. Die kloefkappers zijn echt wel ondermaats qua service.

Die onderaannemers van bedrijven zoals PostNL maar ook de andere koerierfirma's worden pas betaald ( en das ook gene vette ) als het pakje effectief is afgeleverd. Die mensen denken ook enkel aan hun geldbeugel.
Die bedrijven verkloten op die manier hun service, maar eigen personeel moet je nu eenmaal wel betalen of het afgeleverd is of niet.

Al die koeriersbedrijven werken met zelfstandige bestellersuitzondering is UPS, zodus hoe meer ze leveren hoe meer ze betaald krijgen, wanneer ze leveren maak niet uit voor de opdrachtgever.

UPS werkt wel degelijk met onderaannemers en bij dhl zijn ongeveer de helft van de chauffeurs in dienst bij dhl express.

Rijden toch in de bruine camionettes van UPS, dat zijn toch geen onderaannemers

SuSke

Bussen van pachters voor de De Lijn rijden toch ook rond in de kleuren van De Lijn
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

@ Janie: Toch wel, onderaannemers rijden bijna altijd in de kleuren van het bedrijf waarvoor ze rijden, dat is zo in alle delen van de logistiek.

Bij ups moet je op de zijkant kijken, meestal de deur van de bestuurder, daar staat de naam van de onderaannemer op.