Arduino start

Gestart door Bolje, 06 september 2014, 10:14:19 AM

PietB

Op zich geen slecht idee, maar ik geloof niet dat het een haalbare kaart is om dat op een beurs te doen.
Het is een redelijk complexe materie en behalve het bedraden van het controllerbordje en het bread(experimenteer)bordje moet je ook gaan programeren.
Ik wet niet of er mensen zijn die dit op een 'drukke' beurs willen doen.
Maar persoonlijk programmeer ik het liefste in een stille omgeving.

grt Piet.

philippe_007

Op de club heb ik een kleine demo gegeven.
Daar was het de bedoeling te tonen hoe snel het lukt om een servo of led te besturen.
op de site 2 voorbeelden genomen (1x Led laten pinken en een servo aandrijven).
Servo aansluiten, code opladen (even door gefietst) en testje uitgevoerd.
Meer was er niet nodig om er enkelen te overtuigen van het gebruik van Arduino.
Dit alles heeft toch snel een uur in beslag genomen, om dit op de expo te doen?

minitreintje

Ik wil dat gerust wel doen alleen de vraag waar...


groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

Sattrickske

Citaat van: Bolje op 09 september 2014, 17:57:34 PM
Citaat van: minitreintje op 09 september 2014, 17:07:13 PM
Taksen? Nog nooit betaalt...

groeten
Ik heb even opzoekingen gedaan en ben hier terecht gekomen:
http://www.invoercalculator.be
Blijkbaar vanaf €22 moet je bijbetalen.
Als je geluk hebt, gaat het los door de douane zonder enige controle en blijf je bespaard vande extra taksen.
Bovendien zet de leverancier op de aangifte niet altijd de verkoopprijs, maar iets dat op de aankoopprijs lijkt die is een pak lager.  Als de douane controleert en ze twijfelt aan de juistheid van deze opgave dan heb je het 'zitten'. 
Ook de grootte van het pakje draagt bij tot de kans op controle.

minitreintje

Ik heb al meer dan 100 pakjes ontvangen vanuit het buitenland en nog nooit douane controle gehad.
Ik probeer altijd onder de 22 euro te blijven (bij elektronica is dat vrij gemakkelijk) en verzenden met standaard post dus geen koerier want dan heb je het aan je been.
Kopen in de UK is ook een optie als je op safe wilt spelen bij grote bedragen en dan heb je het vaak veel sneller.

groeten Dylan
Märklin C-rail modulebaan met Arduino

dani

met douanecontrole moet je gewoon geluk hebben...

Ik heb eens 2 keer in 3 weken ttijd moeten betalen, en sindsdien of daarvoor niks....


Wat het Arduino verhaal dan betreft...  ik meen te mogen zeggen dat ik al enkele projectjes heb begonnen, (en sommigen afgemaakt ook).
Er liggen al een aantal Arduino  sturingen klaar voor op, onder en rond de baan.


Een startsetje is altijd een goede optie, zeker als je je wil oriënteren zonder echt te veel geld uit te geven.

Mensen die interesse hebben, ik zal nog es wat reklame maken voor mijn eigen stekje :  www.dcc-arduino.weebly.com

Je vindt er tips, tricks, schema's,  source code en nog meer.   specifiek gericht op DCC gestuurde zaken, maar ook meer algemene dingen voor de modelspoorbaan.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Nog tot donderdag krijg je 20% korting op Arduino producten bij Elektuur.

Bolje

Citaat van: Huugooke op 23 september 2014, 14:55:18 PM
Nog tot donderdag krijg je 20% korting op Arduino producten bij Elektuur.
Huugooke,
Heb je een link?
Dank u
Vele groeten,
Ronald

Huugooke


EVP

weet niet of er iemand iets aan heeft....

www.youtube.com/watch?v=SDmRWvYKaHU

www.youtube.com/watch?v=cRf14xZV1Pw