Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 23 februari 2014, 11:40:45 AM
Verdorie toch, ik denk dat mijn vaste pc kapot is, dat is niet zo aangenaam. Gelukkig doet mijn mac het nog.
Mijn oud beestje had het ook plots opgegeven. Op dat moment krijg je spijt dat je die backup  nog altijd niet gemaakt hebt.
Gelukkig was het "maar" de voeding; en gelukkig kan je die nog krijgen!

philippe_007

en ondertussen al een backup gemaakt ?

Huugooke

#17
Citaat van: philippe_007 op 24 februari 2014, 09:19:59 AM
en ondertussen al een backup gemaakt ?
Wat denk je ? ;) ;D :-[

OlivierV

Citaat van: Huugooke op 24 februari 2014, 09:15:32 AM
Citaat van: OlivierV op 23 februari 2014, 11:40:45 AM
Verdorie toch, ik denk dat mijn vaste pc kapot is, dat is niet zo aangenaam. Gelukkig doet mijn mac het nog.
Mijn oud beestje had het ook plots opgegeven. Op dat moment krijg je spijt dat je die backup  nog altijd niet gemaakt hebt.
Gelukkig was het "maar" de voeding; en gelukkig kan je die nog krijgen!
Draait terug!

Backup is niet nodig, enkel misschien eens van mijn windows installatie, maar zo lang duurt het nu ook weer niet om alles te installeren.
Data staat hier op aparte schijven en het os op een SSD.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

CiteerBackup is niet nodig, enkel misschien eens van mijn windows installatie, maar zo lang duurt het nu ook weer niet om alles te installeren.
Data staat hier op aparte schijven en het os op een SSD.

Zelfde als bij mij dus. Ik maak alleen een image van mijn c drive (windows), al mijn data en programma's staan op andere drives.

dani

Idem ditto.   en dan toch backups van de data, ook al staan die op andere schijven..... 


Mijn "nondedjuuuuuu" momentje van vandaag : een paar leuke dingetjes op eBay misgelopen, maar niet getreurd...   er komen er nog .


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OlivierV

Gisteren film aan 't zien, pc krijgt weer zijn kuren ..., toch eens deftig kijken wat er gaande is, want zo is het maar vervelend als student ict met enkel een mb pro die er bijna 4 levensjaren heeft op zitten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Opslag op externe schijven moet ook geback-upped worden, niet? Zo had ik een tijd geleden zo'n probleempje met een "onaanspreekbare" schijf die als back-up diende. Het bleek een fabricatiefoutje  ;D te zijn dat gelukkig kon opgelost worden met wat zelf gefabriceerde hardware. Nooit al je eitjes in hetzelfde mandje leggen?

Havoc

CiteerBackup is niet nodig

Er zijn 2 soorten mensen: die die al data verloren hebben en die die data gaan verliezen...

Ben misschien paranoia maar hier staat het OS op een schijf, een tweede schijf met een oudere versie van het os (klaar om te sterten), de data op raid 5, een kopie van de belangrijkste data op een andere schijf en een kopie van alles op losse schijven bij moeder thuis. En een aantal zaken op stick in mijn jaszak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Een backup op en compleet andere plaats bewaren is inderdaad ook een "must".
Toen de data van "mijn werk" nog op één tape paste, moest één van de secretaresses zo'n tape mee naar huis nemen.

Havoc

CiteerToen de data van "mijn werk" nog op één tape paste, moest één van de secretaresses zo'n tape mee naar huis nemen.

Er staan hier nog zo 14 DAT tapes van mijn eerste werk: dagelijkse tape 6 tot 15 en dan 4 tapes, 1 volledige van elke drive. Maandelijks ging een volledige set de kluis in. Moeten van ergens 1997-98 zijn. Daarvoor hadden we enkel een kopie op de NetWare server en daarna was het IT die dit deed.

Zou wel eens willen weten of daar nog iets van te lezen valt. Denk dat hier nog wel ergens een SCSI kaart en DAT drive liggen. Daar gaat mijn weekend...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

krisds

hervorming op het werk, deze week 4 goede collega's (van de 12) tegen hun zin moeten zien vertrekken, naar andere diensten, die hun job dan ook nog graag deden... :'(

OlivierV

Blijkbaar moet ik van mijn tandarts ooit eens een vulling gekregen hebben, ik wist dit dus niet meer tot deze er gisteren uitkwam door een snoepje te eten. Al bij al niet zo erg maar nu zit daar zo'n leegte in mijn mond.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Citaat van: OlivierV op 04 maart 2014, 09:59:37 AM
Blijkbaar moet ik van mijn tandarts ooit eens een vulling gekregen hebben, ik wist dit dus niet meer tot deze er gisteren uitkwam door een snoepje te eten. Al bij al niet zo erg maar nu zit daar zo'n leegte in mijn mond.
en hoort ge een echo als ge spreekt? ;D

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 04 maart 2014, 09:59:37 AM
Blijkbaar moet ik van mijn tandarts ooit eens een vulling gekregen hebben, ik wist dit dus niet meer tot deze er gisteren uitkwam door een snoepje te eten. Al bij al niet zo erg maar nu zit daar zo'n leegte in mijn mond.

Nochtans,kippebeentjes zijn toch zo hard niet...? ;D

;)