Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

computer-printer-hd

Gestart door janieburton, 23 januari 2014, 21:18:31 PM

Opa-Bullcat

zet je muisaanwijzer eens rechts boven in de hoek op je scherm dan komt er weer een extra iets met instellingen enzo, hier zit ook ergens de uitknop verstopt zag ik laatst bijn mijn vrouw.

doomslu

Citaat van: Opa-Bullcat op 11 februari 2014, 21:49:12 PM
zet je muisaanwijzer eens rechts boven in de hoek op je scherm dan komt er weer een extra iets met instellingen enzo, hier zit ook ergens de uitknop verstopt zag ik laatst bijn mijn vrouw.
Heeft jouw vrouw een uit-knop? Dat is handig.  :D De mijne niet.  :(

Alle gekheid op een stokje, Janie, het zal wennen zijn, maar dat is steeds zo.
Helaas kan ik jou niet helpen... ik zit nog zo ver niet.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janieburton

Citaat van: Opa-Bullcat op 11 februari 2014, 21:49:12 PM
zet je muisaanwijzer eens rechts boven in de hoek op je scherm dan komt er weer een extra iets met instellingen enzo, hier zit ook ergens de uitknop verstopt zag ik laatst bijn mijn vrouw.

Daar zijn andere functies.

De "start" knop in het gewone klassieke bureaublad (ik dacht dat ik ergens gelezen had dat men die terug kon plaatsen via via op de taakbalk).

 

janieburton

Citaat van: doomslu op 11 februari 2014, 21:55:25 PM
Alle gekheid op een stokje, Janie, het zal wennen zijn, maar dat is steeds zo.
Helaas kan ik jou niet helpen... ik zit nog zo ver niet.  ;)

Het irriteert mij nu al meer dan die niet goed werkende XP.

Denk er al sterk over om hem te laten "down graden" naar W7(lijkt toch nog iets op XP)
 

Opa-Bullcat

Nee maar haar nieuwe W8 pc wel :( :( erg fijn systeem, not dus.

Maar om terug te komen op de vraag van janie, bedoel je zoiets als onderstaand plaatje?



Laat het even weten?

ACFI

Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 22:01:05 PM
Citaat van: doomslu op 11 februari 2014, 21:55:25 PM
Alle gekheid op een stokje, Janie, het zal wennen zijn, maar dat is steeds zo.
Helaas kan ik jou niet helpen... ik zit nog zo ver niet.  ;)

Het irriteert mij nu al meer dan die niet goed werkende XP.

Denk er al sterk over om hem te laten "down graden" naar W7(lijkt toch nog iets op XP)

Jamie,

Installeer classic shell. Heb dat ook op de schoonmoeder pc gezet. En die is nu iets meer content met W8.

www.classicshell.net

Steven

PeterC

Steven,

Ik ging net hetzelfde posten...  Classic Shell en Skip Metro Suite en je bent van je ergernissen af...  Of upgrade naar 8.1 (zelf nog niet gedaan, maar de 'knop' zou terug zijn).

Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 22:01:05 PM
...Denk er al sterk over om hem te laten "down graden" naar W7(lijkt toch nog iets op XP)...

Volgens mij met een OEM versie/licentie niet mogelijk...
Groetjes, Peter


janieburton

#37
Citaat van: Opa-Bullcat op 11 februari 2014, 22:08:28 PM
Nee maar haar nieuwe W8 pc wel :( :( erg fijn systeem, not dus.

Maar om terug te komen op de vraag van janie, bedoel je zoiets als onderstaand plaatje?



Laat het even weten?

Juist, dat is het

Citaat van: ACFI op 11 februari 2014, 22:22:32 PM
Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 22:01:05 PM
Citaat van: doomslu op 11 februari 2014, 21:55:25 PM
Alle gekheid op een stokje, Janie, het zal wennen zijn, maar dat is steeds zo.
Helaas kan ik jou niet helpen... ik zit nog zo ver niet.  ;)

Het irriteert mij nu al meer dan die niet goed werkende XP.

Denk er al sterk over om hem te laten "down graden" naar W7(lijkt toch nog iets op XP)

Jamie,

Installeer classic shell. Heb dat ook op de schoonmoeder pc gezet. En die is nu iets meer content met W8.

www.classicshell.net

Steven

Citaat van: PeterC op 11 februari 2014, 22:30:04 PM
Steven,

Ik ging net hetzelfde posten...  Classic Shell en Skip Metro Suite en je bent van je ergernissen af...  Of upgrade naar 8.1 (zelf nog niet gedaan, maar de 'knop' zou terug zijn).


Steven en PeterC bedankt voor de links ga ze bekijken of upgraden naar W8.1

Citaat van: PeterC op 11 februari 2014, 22:30:04 PM

Volgens mij met een OEM versie/licentie niet mogelijk...


Bedoel je OEM versie/licentie van W7 of de OEM versie/licentie van W8?


Ondertussen is hij al bijna 2 uur bezig met "terugzetten naar fabrieksinstellingen" en er is nog maar 16% gedaan.

120 minuten voor 16%(120/16) = 7,5 minuut voor 1% dat zou dan 750minuten zijn voor 100% dwz 12,5 uur (750/60)  ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Alléé als ik goed kan tellen!  >:(

Dan is hij maar klaar morgenvroeg om 10uur ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
 

PeterC

Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 23:07:48 PM
Bedoel je OEM versie/licentie van W7 of de OEM versie/licentie van W8?

Jamie, je hebt een Win8 dus de OEM versie van Win8!  Win7 naar Win8 = betalen.  Win8 OEM naar Win7 (volgens mij en het nodige leesvoer daarover): niet mogelijk (wel mogelijk mits betaling van een full Win 7 licentie - zijn die nog verkrijgbaar voor niet (grote) bedrijven?).
Groetjes, Peter


janieburton

#39
Citaat van: PeterC op 11 februari 2014, 23:39:49 PM
Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 23:07:48 PM
Bedoel je OEM versie/licentie van W7 of de OEM versie/licentie van W8?

Jamie, je hebt een Win8 dus de OEM versie van Win8!  Win7 naar Win8 = betalen.  Win8 OEM naar Win7 (volgens mij en het nodige leesvoer daarover): niet mogelijk (wel mogelijk mits betaling van een full Win 7 licentie - zijn die nog verkrijgbaar voor niet (grote) bedrijven?).

Het is 03u30 en hij(de computer) is "al" klaar "met het terug zetten naar de fabrieksinstellingen", blijkbaar is het sneller gegaan dan mijn berekening ::).

De computer stond klaar om hem terug te initialiseren(kies taal, enz....); heb hem afgezet en zal het morgen pardon vandaag verder doen, ga terug slapen.

PeterC,

Welk is beter Skip Metro Suite of Classicshell?

 

Stieven76

CiteerHet is 03u30 en hij(de computer) is "al" klaar "met het terug zetten naar de fabrieksinstellingen", blijkbaar is het sneller gegaan dan mijn berekening .



Dat noemen we Microsoft minuten, daar kan je geen staat op gaan  ;D ;D

OlivierV

Citaat van: PeterC op 11 februari 2014, 22:30:04 PM
Steven,

Ik ging net hetzelfde posten...  Classic Shell en Skip Metro Suite en je bent van je ergernissen af...  Of upgrade naar 8.1 (zelf nog niet gedaan, maar de 'knop' zou terug zijn).

Citaat van: janieburton op 11 februari 2014, 22:01:05 PM
...Denk er al sterk over om hem te laten "down graden" naar W7(lijkt toch nog iets op XP)...

Volgens mij met een OEM versie/licentie niet mogelijk...
De knop bij W8 stelt niet veel voor, je duwt daarop en je bent weer bij die onnozele tegels ...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Probleem:
Heb nieuwe computer met W8.

Je bent op de website van modelspoorforum en je klikt op een link, de nieuwe pagina gaat open maar je wilt de nieuwe pagina sluiten maar nergens komt een rood kadertje voor met en X, onderaan verschijnt af en toe( als je geluk hebt) een pop up met de url balk en links een cirkeltje  met pijl, men zou logisch denken en op het cirkeltje met pijl klikken om terug te gaan naar de pagina van modelspoorforum maar nee werkt niet.

Ik ben geen groot computer tovenaar maar dit gaat mijn petje te boven.
 

Opa-Bullcat

wel rechts een grijs kadertje met een X erin, en anders op bestand klikken en sluiten of afsluiten doen

OlivierV

Citaat van: janieburton op 12 februari 2014, 13:07:57 PM
Probleem:
Heb nieuwe computer met W8.

Je bent op de website van modelspoorforum en je klikt op een link, de nieuwe pagina gaat open maar je wilt de nieuwe pagina sluiten maar nergens komt een rood kadertje voor met en X, onderaan verschijnt af en toe( als je geluk hebt) een pop up met de url balk en links een cirkeltje  met pijl, men zou logisch denken en op het cirkeltje met pijl klikken om terug te gaan naar de pagina van modelspoorforum maar nee werkt niet.

Ik ben geen groot computer tovenaar maar dit gaat mijn petje te boven.
Als ik je uitleg snap opent er bij het klikken op een link gewoon een nieuw tabblad ipv een nieuw venster, wat toch normaal is als je met een browser als Chrome/Firefox/Opera surft? Alsook vanaf versie 7 heeft itnernet explorer standaard tabbladen...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan