Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Ben vandaag bij mijn oma geweest waar een tweede 'module' ligt. Ik heb er vandaag wat aan gewerkt. Ik heb mijn twee wissels met dubbelzijdige tape voorlopig vastgemaakt. Ook heb ik de mdf plaat geverft met een spuitbus. Het zijn nog niet de definitieve kleuren. Toen de verf droog was, trok het hout krom dus direct maar ik heb dan twee latten bevestigd voor een stevig geheel. De wieltjes staan er ook al onder nu nog vier poten.

module diorama (6) by modeltrainho, on Flickr

module diorama (5) by modeltrainho, on Flickr

module diorama (4) by modeltrainho, on Flickr

module diorama (3) by modeltrainho, on Flickr

module diorama (2) by modeltrainho, on Flickr

module diorama (1) by modeltrainho, on Flickr

dat was het waarschijnlijk voor deze maand.

groeten cedric
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

OlivierV

Is die bocht niet heel erg scherp Cedric? (of is het slechts voor een idee?)

Ik blijf het verloop wel volgen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

De bocht is echt het minimum van het minimum, anders is het ding te groot voor het internaat. Ik heb een 3D tekening maar ik kan het niet opslaan als afbeelding dus,  :-[.  Er is nog heel wat werk aan.

Steven123

Citaat van: piko(ho) op 04 juli 2013, 21:14:13 PM
Ik heb een 3D tekening maar ik kan het niet opslaan als afbeelding dus,  :-[.

Goed bezig met de werken Cedric  ;)
Wat die 3d tekening betreft;  probeer eens gewoon op het knopje 'prntScr' (print screen) te drukken op je toetsenbord, daarna bv microsoft 'paint' opstarten en gewoon 'plakken' (Ctrl + V)
Als het werkt kan je dan via paint die print screen opslaan en uploaden...  :)

verder nog veel succes,
groenten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

OlivierV

Citaat van: piko(ho) op 04 juli 2013, 21:14:13 PM
De bocht is echt het minimum van het minimum, anders is het ding te groot voor het internaat. Ik heb een 3D tekening maar ik kan het niet opslaan als afbeelding dus,  :-[.  Er is nog heel wat werk aan.
Printscreen nemen van de 3dtekening in het 3d programma. :D

Van die minimumbochten, 't is niet alles zegt de ervaring mij.
Voor op internaat zou ik eerder iets Depot/goederentoestandje maken met fiddle yard, dan kan er wat "nuttig" gereden worden.
Maar goed, ieder z'n keuze.

TBCédric

Ik laat ze liever rondjes rijden i.p.v. voor;stop;achter;stop.

Dankzij olivier en steven :

diorama wintrack (2) by modeltrainho, on Flickr

diorama wintrack by modeltrainho, on Flickr

zoiets gaat het ongeveer worden. (Hoop ik toch.)

groeten cedric

OlivierV

Is dat niet wat groot voor een internaatkamer?

't Oogt groter dan mijn baantje dat ik nu heb.

TBCédric

Het  is lang maar zeer smal. Ik denk tussen 2.5 tot 3  meter. en max. 75  cm breed. het is ook in stukken dus ik kan het op elkaar stapelen of zo.

OlivierV

Citaat van: piko(ho) op 04 juli 2013, 21:50:35 PM
Het  is lang maar zeer smal. Ik denk tussen 2.5 tot 3  meter. en max. 75  cm breed. het is ook in stukken dus ik kan het op elkaar stapelen of zo.

Die 75cm breedte lijkt mij niet zo handig, de meeste van mijn locs rijden al niet graag door een R1 (straal van net geen 36 cm) laat staan rijtuigen.

Als diorama op je internaatskamer zou ik echt eerder naar een situatie gaan die je kan uitbeelden op een module van 60*120 of gelijkaardige maat. Rijden kan je alsnog thuis in het weekend doen want daar heb je toch een leuke rijlengte volgens wat ik al zag.

Groetjes,

Olivier

TBCédric

In plaats van iets Duits in tp. III word het een stuk van mijn toekomstige thuisbaan die zich situeert in tp. V - VI. Deze vakantie nog ga ik de plannen inkijken van het station Sint-Niklaas. Helaas mogen er geen kopieën of foto's gemaakt worden van de plannen. Het zal dus veel noteren zijn en veel langsgaan. Gelukkig heb ik een mama die op de ruimtelijke ordening werkt.

Het Stuk wat ik nu ga maken is het stationsgebouw zelf en een stukje van de perrons. Ik heb hierboven geschreven tp. V - VI en dat heeft  één reden. Als ik de nieuwe plannen kan zien van het huidige station dan wordt het tp. VI, zoniet wordt het tp. V en begin tp. VI (allé waarbij de M6'en en 182 zijn).

Dit deel gaat uitmaken van mijn toekomstige baan waarbij ik L59 wil representeren met Station Sint-Niklaas en de brug die over de stad loopt. Ik wil het zo realistisch mogelijk houden . Ik ga mij goed consenteren op mijn studies en in de vrije tijd op het station. Wie nu nog tips of opmerkingen heeft shoot them.

groeten cedric

Steven123

Ik kan enkel opmerken dat je goed bezig bent  ;D  Alvast veel succes met de uitwerking!

Citaat van: LS Models op 23 augustus 2013, 12:05:51 PM
... Ik ga mij goed consenteren op mijn studies en in de vrije tijd op het station ...
Dat lezen we graag Cedric, studies zijn belangrijker dan de hobby  ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Citaat van: Steven123 op 23 augustus 2013, 12:32:48 PM
Ik kan enkel opmerken dat je goed bezig bent  ;D  Alvast veel succes met de uitwerking!

Citaat van: LS Models op 23 augustus 2013, 12:05:51 PM
... Ik ga mij goed consenteren op mijn studies en in de vrije tijd op het station ...
Dat lezen we graag Cedric, studies zijn belangrijker dan de hobby  ;)

Groeten
Steven

Niet alle studies hé! ;)

TBCédric

Nu het plan gaan inzien van het gebouw, fietsenstalling, de nieuwe perrons en eventueel de brug.

TBCédric

Heb daarnet een stuk bovenleiding gesoldeerd.  Ik heb niet de goede onderdelen  en maten dus het dient als een testje. Morgen even de foto's upload

TBCédric

Heb een nieuwe kamer op het internaat. Ruimte genoeg voor 2 modules van 122 x 91,5 cm. Genoeg voor heel het gebouw op te stellen. Heb ook eens berekend hoeveel dit project ongeveer gaat kosten en ik kwam op een totaal van 420 euro. De seinen met meerderheid van ongeveer 200 euro. Dus dat word even sparen. Maar ik wijk een beetje af. Ben bezig met een baanplan. De bovenleiding.
Het is gewoon een probeersel dat niet zo goed is gelukt. als ik de goede onderdeeltjes heb ga ik het met seconde lijm vastmaken i.p.v solderen. De masten staan te dicht bij elkaar en de isolatoren met dat cirkeltje staan niet goed. Ik ga dat ding morgen meenemen naar de club. Eenmaal ik de plannen heb kan ik de bovenleiding in elkaar steken en die dan opzij zetten voor op het laatst..
Genoeg gepraat, hier zijn de foto's.

bovenleiding by modeltrainho, on Flickr

overhead wires by modeltrainho, on Flickr