Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Cardigan Bay Coastal RR

Gestart door Martin Welberg, 07 januari 2012, 04:12:09 AM

Gerolf

Dat stukje begint er erg goed uit te zien, Martin [:p]
Wat ik me al een tijdje afvraag: waarom paalwoningen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Dank je Gerolf, waarom palen ? Heb wat referenties gezien van huizen tegen heuvels. Wou daarnaast iets bouwen wat een beetje Furlowesk is. Of het helemaal waarheids getrouw is, weet het niet echt.

Decapod

Cabins, houten huizen, werden in de VS in heel wat plaatsen van de grond 'af' gebouwd: remedie tegen vocht zeker in gebieden waar continu veel sneeuw lag), koude die lansg onder het huis binnendrong en natuurlijk tegen ongedierte. Vind je in Scandinavi?, Canada, Noorden van de VS nu nog steeds. De cabin die wij huurden in Minnesota aan Lake Superior stond ook op palen ... .
't Zal daar wel wat mee te maken hebben, zeker?
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Martin Welberg

Watertje geschildert, beetje glanslak erop

Martin Welberg

Vandaag een mitropa bouwdaggie gehad en ipv alleen slap ouwehoeren toch maar 's wat gedaan en het eerste pandje bekleed..

evan

Das al een knap resultaat!

Ik hoop in de toekomst nog ns terug op een bouwdag te geraken[8)]

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

[:0] ontzettend mooi man[:D], hoe krijg je die planken zo mooi verweerd?

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door evan

Das al een knap resultaat!

Ik hoop in de toekomst nog ns terug op een bouwdag te geraken[8)]

Groetjes

Dank je Evan, en dat laatste houd ik je nog een keer aan. Lijkt me tof eens een keer rustig te kunnen kletsen..

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Kautenbach

[:0] ontzettend mooi man[:D], hoe krijg je die planken zo mooi verweerd?

Thnx Wim, en die planken, de basis zijn stroken kantfineer zonder lijm met een alcohol/inkt wash en dan wat folkart antiek wit erop geknoeid. Ziet er ongeveer zo uit..

daarna in stroken snijden en random plakken. Foto wel effe geleend van een van onze Mitropa fotografen [;)]

Martin Welberg

Zo lekker in de  mood na gister dat ik de buurman vandaag ook maar van een clapboard buitenkantje heb voorzien. Even zitten twijfelen over de kleur maar denk dat een aantal witte gebouwen tegen een erg groene achtergrond wel erg goed oogt. Alleen het kleine winkeltje met het valse front krijgt denk ik een bruinig/rode kleur en board and batten...

doomslu

Ik ben jaloers op jouw composities en het groen! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik ben jaloers op jouw composities en het groen! [:p]

Da's niet nodig Luc, knoei ook maar wat raak. Try and error...groen komt uit zakkies van Polak..

Martin Welberg

Vandaag wat lopen knoeien met de hoekplanken , boeien en een dakleer dakkie van blauw schilders plakband

besloten dat dit gebouw een zwart/grijs dak krijgt

zo nu nog wat raampies en deuren bouwen en nog wat meer weathering....

evan

Hmmm Heerlijk,

Ik blijf m'n On30 spullen toch nog bijhouden want dit is toch zo leuk[:p]   Op een dag ga ik nog ns een Gringolandia-vervolg maken[:)]

Knappe beelden en vooral inspirerend!!!

Do zo voort Milocomarty en die babbel komt wel!!!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Muchos gracias, kijk nu al uit naar een vervolg op Gringolandia..en babbelen kunnen we zekers in Mechelen doen ..