Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Metpetergaathetbeter

Peter,

Met zo'n meesterwerkjes kun jij verder met de bouw van jouw meesterwerk !
Den Paul t'is toch ne toffe Pe !
Groeten Peter[;)]

Metpetergaathetbeter

Peter,

Groeten Peter[;)]

Paulogic

[:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][:I][8)][8)][8)][8)][8)][8)][8)][8)][8)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Peter,

Groeten Peter[;)]

Geconfirmeerd. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Veel vroeger dan gepland terug naar huis moeten komen midden vorige week, door gezondheidsproblemen met mijn echtgenoote. Spijtig, maar zij komt altijd op de eerste plaats. Gedurende de drie dagen dat we er waren toch nog een aantal detailfoto's kunnen maken, ook van het (nogal ontgoochelende) interieur, alsook een paar opnames van de baureihe 50 die nu zijn definitieve opstelling heeft gekregen op een gedeelte van de voormalige autoparking aan het station van Triberg.
Spijtig ook omdat we nu het bezoek van de paus aan Freiburg gemist hebben. Daar hadden we goede gereserveerde plaatsen voor, dank zij onze verhuurder.
Als troost alvast een foto van een van de vele reklame panelen die je in bijna alle stations aan de Schwarzwald en H?llentalbahn kon zien staan. Deze is genomen tijdens ons bezoek aan Offenburg in Juni

P6240128 by Peter Verlooy, auf Flickr

Ik twijfel er aan of ze dit hier ook zouden doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Wat een affiche [:0]
Ik hoop dat het snel beter gaat met Jeannine! Doe haar in elk geval de groeten [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Bedankt Gerolf,
Dat zal ik zeker doen.

Wat het station zelf betreft: ik ben nog altijd aan het experimenteren om een modelgetrouwe tanding te vinden voor de afsluiting tussen de muren en het dak. Tot zolang ik hier geen goede oplossing voor heb, kan ik niet verder want ik kan moeilijk de muren al schilderen en de ramen plaatsen al er aan die muren nog gelijmd moet worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Heb je een detailfoto van die tanden? Ik heb even teruggebladerd in dit draadje en niets gezien [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Twee foto's van die "tanden"

P6240138 by Peter Verlooy, on Flickr

P9170006 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

just4fun

Veel beterschap voor haar!
Paul

Gerolf

Ik zie twee mogelijkheden om die tanden op te bouwen. Voor beide manier vertrek je van styreenstrips, waarmee je in de lengte de vorm van de tanden opbouwt.
Daarna kan je er
- ofwel de tandjes zelf uit zo'n molluur "choppen" en ze stuk voor stuk opkleven
- ofwel de tussenruimtes uitfrezen/uitvijlen

Peter

Eerste overspanning in elkaar gesoldeerd. Pfoe[:I]

Brug aan de zuidelijke uitrit is in aanbouw.

Mijne nieuwe auto[:)]

Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Mooie auto Peter... Wenst u geen chauffeur? Ik kan goede referenties voorleggen hoor.
[:)]
mvg,
Paul(ogic)

swarol

beterschap aan 't vrouwtje peter,

soms ben ik toch jaloers op wat jullie tonen, maar kom er ook nog wel [:D]

wat reclame betreft is iets dat wordt verbannen van mijn visuele wereld,

moet juist nog wat politie aankopen om het in het 't oog te houden [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

grove den

Hallo Peter,

Kun je de "tanding" niet maken van de plastic immitatiebiels(z?)en mat ...dus rails eraf en de zijkanten 45 graden schuren/vijlen/snijden??/ Misschien een schaal N flexrailmat z ???
heb zo ook "vroeger" de tanding van het dak van een  oud kasteeltje gemaakt...(foto is niet van een al te denderende kwaliteit...)

Jos