Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Het bouwen van een vierendeelbrug

Gestart door Koen, 08 augustus 2010, 14:05:04 PM

ERVIN

Ik vindt het schitterend hoor Koen!![;)]

Peter

Koen, vermits je decals Amerkaans zijn de volgende tip:

De Amerikaanse (velen hier in Europa ook) modelbouwers gebruiken voor het aanbrengen van decals meestal het produkt gamma van Microscale, ook wel onder de naam Superscale verkrijgbaar. Hier in Antwerpen verkrijgbaar bij oa. Verschooten. In een van de oudere nummers van MSM is de werkwijze met deze produkten al eens beschreven. Er bestaan ook gelijkaardige produkten maar ik vind, persoonlijk, deze het beste.
Mischien dat Kees-Jan iets anders gebruikt, maar zijn decals zitten ook altijd perfekt en hebben zoals in de reklame van Microscale staat die "Painted-on look"
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Bedankt voor de tip, Peter.
Ik ga mijn magazines er eens bij nemen. Ik heb nu toch alle tijd om ze nog eens rustig te bekijken daar ik geveld ben door een virus op de maag [xx(] [xx(]. Ik hoop weer snel op de been te zijn.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Ondertussen heb ik de brug voorzien van een laagje vernis. Nu ben ik gestart men een werkje waar mijn geduld nog maar eens op de proef wordt gesteld. Ik ben namelijk gestart met het aanbrengen van de houten balken naast de sporen (en dit zijn er heel wat [:D]). Eerst de houten latjes op maat snijden, bruinen en dan kleven.

Nooit te oud om te leren

evan

Goede keuze!
Als je het wil doordrijven[:p] kan je met een naald of boortje gaten nabootsen waar de verankeringen zitten waarmee de planken zogezegd vast zitten... Als je het zou zien he want das dan al ver gedreven.

Mooi mooi... mooi
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Koen

Ik ben namelijk gestart met het aanbrengen van de houten balken naast de sporen (en dit zijn er heel wat [:D]). Eerst de houten latjes op maat snijden, bruinen en dan kleven.

En ik kan het al levendig achter uwe rug horen: 'En wanneer gaat ge diene laminaat nu eindelijk eens leggen !?' [:o)]


Koen

@Marc,

citaat:
En ik kan het al levendig achter uwe rug horen: 'En wanneer gaat ge diene laminaat nu eindelijk eens leggen !?'


Bijna juist. Ik krijg nogal eens de vraag wanneer ik de vloer van de garage gaan leggen [:D] [:D] [:D].


@Evan,

citaat:
Als je het wil doordrijven kan je met een naald of boortje gaten nabootsen waar de verankeringen zitten waarmee de planken zogezegd vast zitten... Als je het zou zien he want das dan al ver gedreven.

Dit gaat mij net iets te ver [;)]. Ik denk dat dit werkje mijn geduld meer dan op de proef zal stellen [:o)] [;)]

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Koen,

Een tijdje geleden stopte je draadje over de vierendeelbrug, ben je nog bezig of ben je met iets anders bezig ?

Groeten Peter[;)]

Koen

Dag Peter,

Helaas hebben omstandigheden de werken aan deze brug (en aan de modelbouw in het algemeen) stil gelegd.
Ik hoop binnenkort terug aan de slag te kunnen gaan zodat de brug eindelijk eens af geraakt.
Ik hou jullie wel op de hoogte.


Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren