Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Gerolf

Ik heb gezocht in Dortmund, maar niks geschikts gevonden. Ik ga morgen naar de Veritas witte nylonkousen halen.
Latex zou kunnen, ware het dat het niet duurzaam genoeg is. Siliconen zou dan nog een alternatief zijn.
't Moet niet alleen dun zijn, maar ook erg elastisch (dus niet alleen rekken, maar ook terug in de oorspronkelijke "stand" keren)
Maar ook weer niet te sterk elastisch, want daar is de mechaniek te fragiel voor... Chirurgen-handschoenen zijn te sterk.

Een Luxemburgs bedrijf (verpakkingsindustrie) heeft flinterdunne kunststof, die tot 700% kan uitrekken en terugveren. Maar alleen op rollen van ruim 1 meter breed en minstens 30 lang ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Gerolf, dikwijls, als je uitlegt waarvoor je het nodig hebt, en dat je met een klein stukje gesteld bent, willen ze het wel eens in een envelope steken en gratis toesturen. 't Is het bellen waard, denk ik. Ik heb zo al meermaal een "monster" in de bus gekregen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Net witte nylonkousen gaan halen. Even de schaar er in gezet, en het gevreesde uitrafelen valt precies mee. Veelbelovend [8D]

[off-topic] Als je daar als enige mannelijke klant nylons staat te keuren en te kiezen, voel je gewoon dat de dames je aanstaren [:I]
Ik ben niet beginnen uitleggen waar het voor dient (ze zouden het toch niet geloven/begrijpen), dus er kunnen roddels in het dorp ontstaan [:D] [/off-topic]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Duim effe mee, jongens ...

Nylonkous op maat, kanten afgeboord, gekleurd, klaar om vast te maken en daarna hopelijk OK [:I]

Peter

Ziet er alvast heel goed uit. Doet me aan mijn jonge jaren denken.[:I][:I][:I]
Zou het gereed geraken tegen de "sinksenfoor"[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
En is het ondertussen gelukt met je panty Gerolf.[:I]
Op 16 x 7 = 112 plaatsen vastnaaien ... nee, nog niet [;)]

Koen

Knap werk Gerolf!
Je hebt echt "gouden handen" en een oog voor detail. Ongelooflijk wat jij allemaal cre?ert!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Alain
Maar het liedje van Belcanto moet te horen zijn anders stoppen we niet.[:D][:D][:D][:D]
Er is ook nog een toepasselijk nummertje van de Clement-Peerens-Explosition [;)]
Ik moet inderdaad nog iets "verzinnen" met gerecycleerde MP3-spelerkes of sample-IC'kes.

Anderzijds: ik denk dat wat "het doek" betreft, de derde keer de goeie was [^]

Gerolf

Pefect is het doek niet, maar goed genoeg naar mjn mening [:I]

Een ander fotooke:

Het dak van de rups is (IMHO) klaar om op het onderstel geplaatst te worden...

Gerolf

Zeg mannekes [:I] [:I]  [:I]  [:I]
Ik ben content genoeg van het tentzeil, en het sluitende doek ... kan allicht beter (alles kan beter), maar ik hou op de perfectie te zoeken. Er wachten immers nog andere kermisatracties
IMHO = In my humble opinion (naar mijn bescheiden mening)

Ferre

"Goed genoeg" ????

man man man

ik zou blij zijn moest ik dat half zo mooi kunnen maken !!!

Prachtig werk Gerolf !!!!!

OMC

Schitterende uitkomst van je project Gerolf! Je mag er 200% terecht trots op zijn, zo'n verwezenlijking [:)] Als ik de techniek van solderen en messing bewerken onder de knie had zou ik me ook aan wagen aan een project [:(]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

De "bak" tot nu toe:

Edit: recentere en mooiere foto [;)]

Gerolf

Reelwee: staat stil, maar misschien vordert hij deze maand
Rups: vierde doek in de maak
... maar eerst licht in de kast, en een gebouwke in de linker-achterhoek
Geluid: Misschien, ik denk  er over na ...

Gerolf

Een stuk van het gebouwke:

Nog best wel wat werk aan, en ja ... Mechelen duurt niet meer zo lang [B)]