't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

Gerolf

Verwering moet inderdaad nog, maar dan moet eerst alles gebouwd zijn, en dat duurt nog wel even [;)] Ik schat dat ik iets over de helft ben.
De schrijnwerkers en glazenmakers hebben intussen hun job gedaan. De smeden hebben nog traliewerk aan de onderste ramen gehangen [8D]

Een kit er van maken? Niet te doen. Nogal wat delen zijn puur scratchbuilt, enkel de herhalende stukken heb ik afgegoten.
En als binnen twee jaar iedereen zo'n gebouw op zijn baan heeft, is het ook niet meer leuk, h? [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Er zij licht ...

Ik weet het, de lampen branden te straf - nog af te regelen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marimon

Als er hier ene is die godv... gemaakt heeft dat ik wil stoppen met modelspoor en vooral met zelfbouw, dan is dat toch wel dat gastje van een Gerolf zeker. M'n vrouwtje heeft mij een extra whisky gegeven per grote uitzondering omdat ik toch zou verder doen[:D][:D][:D][:D]
Gerolf, ge zijt ne krak. Bedankt daarvoor! Ik doe toch verder.[:)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

conducteur

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Even melden dat ik enkele tanden kwijt ben , ben namelijk met mijn bakkes op mijn tafel gevallen toen ik deze foto's zag.

All?? Gerolf , hoe krijg je dat toch klaar man??!!![:0]

JALOERS , dat ben ik , maar tevens ook fier omdat ik zulk een " meester " persoonlijk ken.[;)]

Dat zal Gerolf wel zelf maken!
Voor mij twee hoektanden aub!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

factageklerk

hij kent alle truken van de foor he [:D]

Gerolf

@ Erwin en Rian: mijn vrouwke is tandartsassistente [:D] [;)]
Ik moet zeggen dat ik door die laatste foto ook aangenaam verrast was. Wat lantaarnpaaltjes als verlichting doen om sfeer te scheppen, h? [;)]

@ Marimon: ik had donderdagavond nog een gesprek met Luc (ModelbaanH0) over een gelijkaardig thema: "latten die steeds hoger gelegd worden". Misschien moet hij daar zelf maar eens een draadje over starten.
... en ik ben niet de enige op dit forum, h?. Er zitten hier nog mensen die fantastisch kunnen scratchbuilden [8D]

Peter

Ik heb al veel dingen gezien van wat Gerolf allemaal heeft gemaakt en waar hij nog mee bezig is. Telkens opnieuw sta ik versteld van het ongeloofelijk talent, en het werken met verschillende materialen,
waar Gerolf mee begiftigd is. Voor modelspoorders in het algemeen en degenen die aan scratchbuild doen (bv. Dirky, Eric, Kris, enz) is hij volgens mij dan ook een voorbeeld dat meer navolging verdiend.
Ik ben zelf eerst aan mijn derde gebouw (na seinhuizen van Hoboken-Kapelstraat en Antwerpen-Schijnpoort) nu station Boom, moet ik eerlijk zeggen dat het door Gerolf is dat ik die stappen heb genomen.
Dus tegelijk met een dikke proficiat aan hem, wil ik eveneens anderen aanmoedigen om die stap ook te zetten.
De voldoening is veel groter als je zelf iets uit het niets opbouwd, en zeg nu niet "ik kan dat niet" want DAT KUN JE WEL!!.
Met vriendelijke groeten
Peter

OMC

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Het hoort er bij [;)] Kermis in de stad - op het stadsplein - dus heb je een stadhuis nodig, niet?
... en ik vond het wat stom om er een apart draadje over te starten [:I]

Zit veel waarheid in, een kerk zit vaak soms ook mee in de achtergrond van een kermis (hier in Berchem toch bv.) ... hint hint [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

citaat:
Geplaatst door pabe
Hoe fixt die gast da toch in zo een korte tijd....
Schijn bedriegt, hoor.
Ik heb net de laatste van zeven vrije dagen achter de rug, en bijna heel de tijd kunnen bouwen [;)]
Vandaag en gisteren heb ik (in volgorde) eindelijk poten onder de baan gezet, de elektriciteitscentrale geplaatst, simpele bedieningspaneeltjes gemaakt, en tenslotte heb ik het stadsplein en de straten in architectenkarton "gekrast" met het wieltje dat ik voor het vorige minibaanje had gemaakt [8D]
Content dat ik dat rollertje heb, met de hand een kwart vierkante meter kinderkopjes had ik niet zien zitten. Zelfs nu is mijn rechterpols pijnlijk vermoeid [xx(]

Gerolf

Even een tussenstand ...

C-rail

Mijn God!!![:0][:0]

Jawadde, chique dinges. Komen er ook nog de typische vrachtwagens voor de kermis? En een smoutebollenkraam met echt werkende frietketels?
Nee serieus, prachtig werk!

Michiel

Het ziet er prachtig uit, maar er ligt nog v??l werk voor de boeg. Ga je dat allemaal nog op tijd klaar krijgen? Dat zou een bijkomend wonder zijn. Ik sta al te duimen!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Waar ik vooral bij deze voorlopige plaatsing van geschrokken ben: hoeveel ruimte er nog LEEG is op het baantje, en een kermis hoort VOL te staan [B)]
Op de net-geen-vier-maanden die er nog resten voor Mechelen krijg ik dit nooit vol [:(]
- het stadhuis: nog minstens een maand werk
- de rups: waarschijnlijk nog een halve maand
- de railway: anderhalve maand (of meer)
... en dan blijft er een hoop plaats "leeg", en ik had nog andere - ook bewegende - attracties in gedachten. Te ambitieus voor te weinig tijd, dus. [:I]
"Wat harder werken" is geen optie. Ik ben er nu al ZEER intensief mee bezig.

Ik denk dat ik twee mogelijkheden heb:
- doorwerken, maar passen voor deze expo en in 2012 meedoen
- met "wat al klaar is" in oktober naar Mechelen komen en in 2012 met de complete kermis komen

Wat denken jullie?

EDIT: Michiel, je dacht blijkbaar hetzelfde [;)]

Michiel

Inderdaad Gerolf! [;)]

En gezien je toch om een mening vraagt, zou ik meteen voor 2012 gaan. Je project is te goed en mooi om 2 keer met kritiek te moeten omgaan. In 2011: "Ja, 't is wel goe gedaan, maar 't is nog nie af!", en in 2012: "'k Heb da al ne keer gezien, vorig jaar!".

Nee, gewoon meteen goed en af in 2012, en dan ook met recht en rede alle lof in ontvangst mogen nemen. Dat is mijn persoonlijke mening hierover. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Het idee van "ik haal oktober niet" knaagt al enkele maanden.
Toen ik de vorige reply intikte, was ik eerder geneigd voor optie 1: met een "voorlopige" naar Mechelen gaan.

Jullie reacties zijn waardevol [8D]
- Ik had nog extra plannen (wat toeters en bellen), ook met de bvb de railway, maar dat kan ook na oktober.
- Een andere (statische) grote attractie zou voldoende gedetailleerd kunnen afgewerkt worden - maar dat haal ik misschien w?l voor oktober.
- "Thuis" mag ik inderdaad niet verwaarlozen (wat nu wel gebeurd) [:I]

Ik ga het wat laten bezinken, werk intussen wel voort, en sta open voor verdere argumenten [;)]

Ik ben bezig met een summier interieur voor het onderste deel van het stadhuis: