Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

hersporingstrein

Gestart door ruben13, 17 januari 2009, 15:20:20 PM

ruben13

ik zoek die wagon achter die omgebouwde I1 RIJTIJG hangd,
en ik heb twee wagonnen gevonden op ebay die er op lijken .
welke vinden jullie het best overeenkomen met de echt (geen rekening houden met kleur ) ?

Rochevalien

Ik denk dat het die Hbikks is ,de tweede link dus.Je kan ook die van Klein Modellbahn nemen(als je die nog vind)daar zit g??n zamac plaat in dus die kan niet kapot trekken zoals de chassis van de reeks 60 en de Eaos wagons van Klein.
De Electrotren wagons daarentegen hebben en vrij lompe koppelings houder (=groot).De piko wagon is daarom misschien de beste keus.

Gerrit

ruben13

(foto van modelbaanHO)

zou ik deze wagon misschien kunnen gebruiken als bij wagon (als ik deze her spuit), hebben er zulke wagons ook in Belgi? gereden ?

Ruben,

ruben13

Na de examens eindelijk weer tijd om aan de wagon verder te doen
ik heb deze week de wagon geel gespoten met een airbrush,
morgen moet ik nog naar de winkel voor verf voor het dak.
Ook zijn de buffers gemaakt en geschilderd.

volgende weken ga ik de de opstap treden maken en de decals met solidworks tekenen.

Sicco

citaat:
Geplaatst door ruben13

(foto van modelbaanHO)

zou ik deze wagon misschien kunnen gebruiken als bij wagon (als ik deze her spuit), hebben er zulke wagons ook in Belgi? gereden ?

Ruben,

Nee dit is ene speciaal gebouwde wagon voor postvervoer en heeft allene in Nederland gereden. Lijkt in de verste verte toch niet op de hersporingsgoederenwagen...

groeten Sicco

Sicco

citaat:
Geplaatst door ruben13

ik zoek die wagon achter die omgebouwde I1 RIJTIJG hangd,
en ik heb twee wagonnen gevonden op ebay die er op lijken .
welke vinden jullie het best overeenkomen met de echt (geen rekening houden met kleur ) ?

Dat is een Hbis schuifwandwagen, Klein heeft die in zijn gamma gehad (ik heb er twee verschillende van)...
Ook de Tbis (met schuifdak) heeft in de hersporingstrein gezeten, die heeft Roco (eveneens een Belgische versie. Ik had (en heb) er daar ook twee van te koop staan)

ruben13

gisteren het dak gespoten ....

doomslu

Knap werk, Ruben. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

Die wagon lijkt mij nogal aan de korte kant Ruben,vond je geen andere?

Gerrit

ruben13

Rochevalien :de wagon is op schaal hoor de wagon is volgens mijn documentatie 2100 cm lang op schaal zou dat 24,13... cm mijn wagon is 24,1 cm lang.

Ruben,

ruben13

de decals zijn klaar (ten zij er iets fout is ) ik heb als test eerst alles afgedrukt op papier en uitgekint op te zien af alles goed is, dus volgende week ga ik mijn decals printen.

ruben13

op vakantie heb ik mij deze schuifwand wagon gekocht
[/img]

wat moet ik allemaal veranderen zo dat deze Belgisch is (ik zie het niet zo goed op de foto's want die wagon is zo vuil) ?

janjozef

Ruben, niet al je wagons moeten belgisch zijn, ook dat is zeer onrealistisch, gewonlijk zijn het goederentreinen met wagons van gemengde herkomst.

Uw wagonvan de hersporings trein ziet er heel goed uit, of het 100% juist is kan ik niet zeggen.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Hoi Ruben, zoals Janjozef het zegt , niet alle goederenwagons moeten Belgisch zijn h?, ik heb er hier rondrijden van de DB - SNCF - CFL - NS enz.. , in het "echt" zie je die hier ook allemaal bollen.

Hersporingswagon ziet er prima uit.[;)]