Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

hersporingstrein

Gestart door ruben13, 17 januari 2009, 15:20:20 PM

ruben13

hallo,
zou graag een herporings trein willen maken ik had gedacht aan deze wagon , hebben jullie hiervan een plan of foto's ?

urlhttp://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2475&whichpage=2/url
zie onderste foto

Ruben

Mr-tsjoektsjoek

Is dat geen omgebouwde DMS bagagewagen ?

Rochevalien

neen,dat is een omgebouwde I1.Zal eens zien of ik daar geen foto's of plan van heb liggen.

Gerrit

bollen neus

Misschien ook te maken uit Duits postrijtuig van Roco?
Is maar een voorstel natuurlijk, ik weet het dus niet zeker.

Groeten, Eric alias bollen[:o)]neus.


rixke rail

Dit moet te maken zijn met zo'n oude Fleischmann I2.
Die kom je nog wel eens tegen op beurzen !
@ Gerrit "Rochevalien" : interessant boek h? man, die "50 jaar reizigersvervoer", a.k.a. de Bijbel !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ruben13

dat zijn de foto's die ik zocht
bij de 6 foto staat er 22.3m is dat de lengte over de buffers moest dit zo zijn hoe lang zou hij dan zijn zonder buffers?

heb je misschien zo'n foto van zo'n Fleischman I2

bedankt allemaal

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Dit moet te maken zijn met zo'n oude Fleischmann I2.
Die kom je nog wel eens tegen op beurzen !
@ Gerrit "Rochevalien" : interessant boek h? man, die "50 jaar reizigersvervoer", a.k.a. de Bijbel !
Modelspoorse groeten,
Eric.



>>> je hebt 2maal gelijk RIXKE,die boeken zijn een ware goudmijn voor de liefhebber en ja dat moet te doen zijn met zo'n stokoude Fleischmann (die zal wel wat moeten verlengd worden denk ik want niet op 1/87)

Gerrit

edit: op de dubbele foto staat ook nog een schuifwand wagon die aan het bewuste rijtuig is gekoppeld.eigenlijk moet je die ook maken want die hoort bij de hersporingstrein.

ruben13

ik denk dat ik goed rijtuig heb als ik een beetje zaag zal het er goed op lijken.

maar voor te controleren heb ik de lengte van de wagon nodig (in het echt)

ruben

Rochevalien



dit is de bewuste 'valse' I1 van Fleischmann (geen origineel model)

Gerrit

ruben13

zo die is ziet goed uit effen met paint gepruts (wel veel knippen en plakken )


zo zou hij moeten worden, ik denk wel dat hij net iets tekort is (na de twee zij ramen te verwijderen lijkt hij wel wat tekort)

rixke rail

Zoals Gerrit (Rochevalien) bemerkte, zijn ze inderdaad niet op schaal, t.t.z. te kort - op 1/1 = 22,300 m; op 1/87 = 21,00 m. Ook staan ze te hoog op hun poten, euh wielen. Tevens hebben ze ronde buffers i.p.v. vierkante. Toch heb ik het aangedurfd 2 ervan te moderniseren, bij gebrek aan een hedendaags model. (Ik had dit stap voor stap verslag hier ooit gepost, dacht, doch niet meer terug te vinden, ...[V])
Dit off-topic.




Nu terug on-topic, wat betreft het project van onze jonge vriend hier : ik zou hem niet inkorten, gewoon het teveel aan vensters dichtmaken en verder afwerken !
Het ziet er prima uit zo, Ruben.
All??n voor de I1 moet de deurklinken aan de buitenkant zetten !
Ik ben benieuwd naar het vervolg ! [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

Klink verzetten zal nog het makkelijkst zijn, rolluik te maken met evergreen platen, ramen dichten, geen probleem. zelfs de buffers zijn te krijgen van M1 of K1 rijtuigen, maar de beschrifting dat zal iets anders zijn
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ruben13

voor de beschrifting heb ik kees-jan gecontracteerd maar hij wil dat er misten 5 besteld worden [B)] anders koop ik me een vel decal papier voor in de inject printer, maar dat zie ik nog wel.

Ruben

Rochevalien

Deze zou je ook kunnen gebruiken(de eerste):


v??l meer detail dan de Fleischmann,heeft de juiste buffers(of toch bijna)de juiste bogies,heeft veel mooie dakventilatoren die je voor de hersporingswagon niet nodig hebt maar die later wellicht nog van pas komen.

Gerrit