Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

reeks 12/21/27

Gestart door railman56, 14 januari 2009, 20:26:51 PM

n/a

Antwerpen-Dam is eigenaarswerkplaats geweest van de locomotieven Type 21, en hadden de locs 2151 tot 2160 onder hun hoede.
Voor de locomotieven van het type 27 zijn die nooit eigenaarswerkplaats geweest, dit was volgens mij altijd al Kinkempois en nu nog steeds.

In tijdperk V is dit geworden:
Typen 21 = Oostende
Typen 27 = Kinkempois

Christophe

railman56

bedankt voor de informatie christophe maar is brussel-midi ook geen stelplaats geweest?
en enig idee waar de reeks 12 verblijft?
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Anarchy

HLE 12 staan allemaal gestald te Merelbeke. In tijdperk 4 was Brussel zuid ook inderdaad een stelplaats voor 21/27.

Je hebt foto's nodig van die opschriften op de zijkanten? Had je dat gisteren wat eerder gezegd had ik er een foto van kunnen nemen ...

EDIT:

Kwam op het idee om de opschriften van een model op foto te zetten.

Dit zijn de opschriften voor een reeks 27, bij een reeks 21 is dat hetzelfde behalve dat die 1 ton minder weegt. Dus 84 ton ipv 85 ton.

C.B.

HLE 12 staan zoals in voorgaande post in Merelbeke en dit voor het onderhoud.
Deze lok's kun je vinden op kop van de goederentreinen (samen in pool met de SNCF BB 36000) op de relatie Antwerpen - Somain (F).
Reisweg: Antwerpen - Mechelen - Dendermonde - Gent St Pieters - Kortrijk - Moeskroen.

Uitzonderingen zijn steeds mogelijk.[:)]
Groetjes.
Claudio.

railman56

@ anarchy: die foto van de zijkant mag je morgen ook maken hoor [:D][:D] nog altijd welkom, en die opschriften zijn al ok, bedankt
marc

Anarchy

citaat:
Geplaatst door railman56

@ anarchy: die foto van de zijkant mag je morgen ook maken hoor [:D][:D] nog altijd welkom, en die opschriften zijn al ok, bedankt
marc

Ik werk niet meer deze week [;)][:p][:o)]

railman56

ik werk deze week ook niet meer [:)] en zondag naar de ruilbeurs in merksem [:D]en hopelijk vinden wij daar nog wat onderdelen [:p]
blauwe en gele verf heb ik al,baanruimers heb ik bij jocadis besteld, nog 1 paar pantograven zoek ik nog
het verlanglijsje wordt alsmaar kleiner, gelukkig maar
marc

railman56

dankzij modelspoormagazine 79 heb ik weeral wat meer informatie en foto's gevonden [:)]
ik ga binnenkort decals laten maken: zijn er nog ge?nteresseerden?
marc

railman56

even dit draadje terug opfrissen
binnenkort beginnen de werkzaamheden maar ik zoek nog steeds foto's van het grootbedrijf

wie kan mij zulke foto's bezorgen van de reeks 12?
duidelijke foto's die ik kan vergroten zijn uiteraard ook goed
mvg
marc

railman56

vermits niemand mij foto's kan bezorgen van de reeks 12 [:(] zal ik proberen die zelf te maken
weet er iemand wanneer deze passeert in de omgeving van antwerpen-noord? (dag + uur)
mvg
marc

Fretbol

citaat:
Geplaatst door railman56

vermits niemand mij foto's kan bezorgen van de reeks 12 [:(] zal ik proberen die zelf te maken
weet er iemand wanneer deze passeert in de omgeving van antwerpen-noord? (dag + uur)
mvg
marc

Marc,

Ik kan zonder probleem foto's maken van de reeks 12, deze machientjes staan elke dag bij ons in depot Kortrijk. Laat me even weten welke foto's je precies nodig hebt en dan zal ik volgende week eens wat foto's nemen [:)]

Fretbol [;)]

railman56

daar kan je mij enorm plezier mee doen fretbol[:D]
foto's zoals hierboven in dit draadje vermeld aub, ofwel goede foto's die ikzelf kan vergroten
de bedoeling is om duidelijke letters te bekomen om hiervan decals te laten maken
alvast bedankt voor de moeite
marc

PeterBrz

Hallo,

Ik heb een vraagje over de 2748 van LS Models die reeds uitgebracht is:

De Magelan sticker is niet aanwezig op de loc zie ik, net zoals de automatische koppelingen. Zijn er buiten deze 2 zaken nog andere verschillen merkbaar t.o.v. hoe de loc vandaag de dag rondrijdt? (schildering, ...)

Groeten, Peter

Anarchy

Bij de LSM versie betreft het een TP4 model. Enkel treinschakelingkabels op het front.

De huidige versie is een TP5 MUX-AA versie. Bij deze enkel de mux kabel op het front. Op de zijkant magelan en mux sticker. Misschien ook nog een airco bak, dat weet ik niet direct.

railman56

eindelijk begonnen met de verbouwingen
eerste werk de lokjes demonteren en vaststellen dat ze alle 3 inwendig verschillen (zonder verlichting, met lampjes en met led's,
zonder stuurpost/met stuurpost)
uitwendig ontbreken nog onderdelen die zullen moeten bijgemaakt worden (afgietsels maken?)
alles wat loszit demonteren en zorgvuldig bewaren voor later.

alle opschriften verwijderen en lichtjes opschuren
de opgegoten handgrepen verwijderen met een scherp hobbymes en gaatjes boren voor de nieuwe metalen exemplaren

vermits enkel de onderste lichten functioneel waren worden de bovenste opengeboord (later zullen hier leds geplaatst worden
dit model zal een reeks 12 worden, de buitenste stekkerdoos (rechts) en buitenste verbindingskabel (links) moeten verwijderd worden
(het linkse gaatje voor de handgreep moet ook opnieuw gemaakt worden)

marc