Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ERVIN

Ik dacht dat het voor Nederland ook zo was dat de korte neus vooraan moest staan.
De ertstrein naar Budel rijdt ook altijd zo , maar bij de ertstrein naar Balen-Werkplaatsen varieert dit altijd.

Ertstrein komende vanuit Budel.



En deze staat in Balen-Werkplaatsen.


OlivierV

Voor het buitenland moeten ze met korte neuzen voorop rijden, dit voor de zichtbaarheid van de seinen omdat men daar rechts ipv links rijdt.

Anders ziet ge met zo'n lange neus voor uw neus geen hol.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

vyncky

Citaat van: ERVIN op 04 maart 2016, 23:24:26 PM
Ik dacht dat het voor Nederland ook zo was dat de korte neus vooraan moest staan.
De ertstrein naar Budel rijdt ook altijd zo , maar bij de ertstrein naar Balen-Werkplaatsen varieert dit altijd.

Dat is idd de regel. Hier op de lijn is de afwijkin ook soms zichtbaar. Als ze bvb treinen gaan ophalen in Roosendaal rijden ze soms met 1 77'er met de lange huif vooraan. Wanneer deze deze terug rijdt is de korte huif vooraan en de lange hangt tegen de sleep wagons. waardoor de grondseinen zichtbaar zijn.

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

C.B.

Tot Roosendaal mag 1 T77.
Heel vervelend soms als de lange kant voorop zit , heb ik zelf al mogen ondervinden.
Alleen verder in NL en in D moeten de lange kant aan elkaar gekoppeld zijn.
Groetjes.
Claudio.

Jurgen

Citaat van: centauri167 op 04 maart 2016, 23:05:41 PM
Citaat van: Jurgen op 04 maart 2016, 21:38:01 PM
Citaat van: centauri167 op 04 maart 2016, 21:15:58 PM
Citaat van: Geert op 04 maart 2016, 21:13:29 PM
Het is me al opgevallen, dat de type 77 diesellok's als ze met twee een sleep trekken, dat ze meestal zoals bovenstaande foto met de neus tegen elkaar gepositioneerd staan. Is daar een logische verklaring voor?

Geert

Een gokje, daar ze met het korte stuk naar voor moeten rijden staan ze in die samenstelling direct goed als ze terug moeten ?

Nope.

Had te maken met het feit dat ze verplicht met de korte neus naar voren moeten rijden in Duitsland omwille van de betere zichtbaarheid op de Duitse seinen.

Schreef ik toch, omdat ze met de korte neus naar voor moeten rijden, in die samenstelling staan ze direct goed voor de terugweg.

Nu ik het zo een keer opnieuw lees staat dat er inderdaad al geschreven. 't Was een lange werkdag gisteren...  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

centauri167

@ Jurgen: no problem, jouw uitleg was alvast vollediger.   :D

TBCédric

De Mux in de M5 is een feit, een tijdje al in feite.  ;D



NMBS HVR M5  Antwerpen-Centraal
by Tren di Belgica, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

Leuke foto, Cedric trouwens anders ook hé !

Leuk dat je opnieuw wat fysiek meer aanwezig bent op het forum !  ;)

Houdini


TBCédric

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 maart 2016, 16:09:43 PM
Leuke foto, Cedric trouwens anders ook hé !

Leuk dat je opnieuw wat fysiek meer aanwezig bent op het forum !  ;)
Citaat van: Houdini op 05 maart 2016, 16:59:30 PM
Mooie foto Cedric!

Dank je Peter en Jelle!

Peter, er moet toch iemand een beetje kunnen concurreren met Oliviers spontane massastroom aan foto's?  8) ;D

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Citaat van: LS Models op 05 maart 2016, 17:51:46 PM


Peter, er moet toch iemand een beetje kunnen concurreren met Oliviers spontane massastroom aan foto's?  8) ;D
Hier zijn we weer.


BLOG HLE2819 @ Wichelen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Citaat van: OlivierV op 05 maart 2016, 23:49:41 PM
Citaat van: LS Models op 05 maart 2016, 17:51:46 PM

Peter, er moet toch iemand een beetje kunnen concurreren met Oliviers spontane massastroom aan foto's?  8) ;D
Hier zijn we weer.

Olivier, challenge accepted.  8)

Even een ander soort foto, iets minder trein maar who cares, van mijn nieuw profiel op flickr.
Komt de naam je bekent voor? :P


All aboard!
by Cessinic, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Let the battle begin?
Hou het wel deftig, en ondertussen worden wij verwend met knappe plaatjes  ;D
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--