Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

ACFI

Misschien een topic opendoen voor Sjoemelfoto's?

Zal wel aan mij liggen maar ik verwachtte hier geen gefotoschopte beelden van de werkelijkheid (en dat is waar dit topic over gaat).

OlivierV

Normaliter dezelfde trein als die van Cedric, maar dan met een andere loc ervoor en op een andere locatie.


BLOG HLE1335 @Wichelen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Houdini

@ Cedric:  Mooie foto's!

@ Olivier:   euhm...één van de koplampen weggephotoshopt?   8)


TBCédric


Citaat van: ward op 01 maart 2016, 22:59:03 PM
Citaat van: OlivierV op 01 maart 2016, 22:51:07 PM
Ne paal afgezaagd, foei Cédric!
Nu weten we hoe het kwam dat de bovenleiding in Gent vrijdag verzakte  :o ::) :-X
Ja, jullie hebben me ontmaskerd!! Mijn gemeende excuses voor de vele vertragingen.  ::)

Citaat van: reeves op 02 maart 2016, 05:57:02 AM
Raar, da door diene paal weg te doen fotoshop weet dat er achter ne isolator hangt ;D

Groet Tom
De isolator aan de arm of aan het einde van de achterliggende "dwarsbalk"?
;)

Citaat van: Steam.N op 02 maart 2016, 07:17:22 AM
Citaat van: centauri167 op 02 maart 2016, 00:48:45 AM
Wel een mooi staaltje van je photoshop kunst, hoedje af !
+1 !  Ik zou het niet vermoed hebben  ;)

Goh, er zijn er die het nog beter kunnen. Dit is eigenlijk mijn eerste grote fotoshop-werk dat geslaagd is. Maar vond de paal zo storend dat ik hem er af wou.  :o
Sommige doen zelfs de graffiti weg op de varkensneusjes. Ik laat ze er gewoon opstaan. Simpelweg omdat ik er de moeite niet in wil steken.  8)

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Citaat van: Houdini op 02 maart 2016, 08:59:43 AM
@ Cedric:  Mooie foto's!

@ Olivier:   euhm...één van de koplampen weggephotoshopt?   8)
Nee, daar doe ik niet aan mee, enige wat ik doe aan bewerking is de foto wat ophelderen wanneer hij door weersomstandigheden nogal donker overkomt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Powered By Diesel

Maandag kort even in Brecht gestopt om de Thalys op de vrije 'baan' vast te leggen.
Dacht dat sluitertijd 1/1000 al snel was, maar voor de Thalys op snelheid toch naar 1/2000 verhoogd.

NMBS SNCB THALYS 4301 Brecht 29022016 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

OlivierV

Nog een keertje die 2903 met dezelfde trein van een week of 2 geleden.

BLOG HLE2903 @ Wichelen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Ik hoop dat er ondertussen toch iets anders in die wagons zit, anders is het een vrij nutteloos over-en-weer gerij  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Powered By Diesel

Citaat van: SuSke op 03 maart 2016, 14:44:55 PM
Ik hoop dat er ondertussen toch iets anders in die wagons zit, anders is het een vrij nutteloos over-en-weer gerij  ;)

:D Misschien is op Google Maps kijken of er niemand van de NMBS een ovaaltje heeft aangelegd, zodat steeds dezelfde trein opnieuw passeert.

Hieronder een foto van vandaag te Olen: zinkertstrein van Budel.

NMBS SNCB 7775-7773-Zandtrein Olen 03032016 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

SuSke

In welk type wagon wordt dat zinkerts vervoerd?
Het lijken met afsluitbare zelflossers maar dan van een korter type.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Binco

Dat zijn wagens type Talns 6006B0 eigendom van SEA-rail.
Tegenwoordig komen er ook al wel eens de Tals 967 in de trein voor.
Deze zijn nog niet zo heel lang door Sea-Rail overgenomen van DB en krijgen nu ook de huisstijl van Sea-Rail aangemeten.

Geert

Het is me al opgevallen, dat de type 77 diesellok's als ze met twee een sleep trekken, dat ze meestal zoals bovenstaande foto met de neus tegen elkaar gepositioneerd staan. Is daar een logische verklaring voor?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

centauri167

Citaat van: Geert op 04 maart 2016, 21:13:29 PM
Het is me al opgevallen, dat de type 77 diesellok's als ze met twee een sleep trekken, dat ze meestal zoals bovenstaande foto met de neus tegen elkaar gepositioneerd staan. Is daar een logische verklaring voor?

Geert

Een gokje, daar ze met het korte stuk naar voor moeten rijden staan ze in die samenstelling direct goed als ze terug moeten ?

Jurgen

Citaat van: centauri167 op 04 maart 2016, 21:15:58 PM
Citaat van: Geert op 04 maart 2016, 21:13:29 PM
Het is me al opgevallen, dat de type 77 diesellok's als ze met twee een sleep trekken, dat ze meestal zoals bovenstaande foto met de neus tegen elkaar gepositioneerd staan. Is daar een logische verklaring voor?

Geert

Een gokje, daar ze met het korte stuk naar voor moeten rijden staan ze in die samenstelling direct goed als ze terug moeten ?

Nope.

Had te maken met het feit dat ze verplicht met de korte neus naar voren moeten rijden in Duitsland omwille van de betere zichtbaarheid op de Duitse seinen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

centauri167

Citaat van: Jurgen op 04 maart 2016, 21:38:01 PM
Citaat van: centauri167 op 04 maart 2016, 21:15:58 PM
Citaat van: Geert op 04 maart 2016, 21:13:29 PM
Het is me al opgevallen, dat de type 77 diesellok's als ze met twee een sleep trekken, dat ze meestal zoals bovenstaande foto met de neus tegen elkaar gepositioneerd staan. Is daar een logische verklaring voor?

Geert

Een gokje, daar ze met het korte stuk naar voor moeten rijden staan ze in die samenstelling direct goed als ze terug moeten ?

Nope.

Had te maken met het feit dat ze verplicht met de korte neus naar voren moeten rijden in Duitsland omwille van de betere zichtbaarheid op de Duitse seinen.

Schreef ik toch, omdat ze met de korte neus naar voor moeten rijden, in die samenstelling staan ze direct goed voor de terugweg.