Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

doomslu

#960
Schitterend weer gisteren. Ben samen met Dirk Achtien (D-Loc) even gaan spotten in het zuiden van Luxemburg.

Ik haal er enkele prentjes uit van de locs waarvoor we gekomen waren. Genieten, want het is bijna afgelopen voor deze beestjes...

Eerst in Belvaux-Soleuvre:





Daarna in Oberkorn:





Indien interesse voor de CFL kan ik nog meer (modern) materieel laten zien.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

#961
Daarvoor alleen al ga ik binnenkort eens naar Luxemburg trekken, de 1800en aan het werk zien (en horen). Bedankt voor de plaatjes Luc!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

mini-bs

#962
Super Luc,

idd mooie beestjes. hoop dat er een paar de 1603 en 1604 gaan gezelschap houden.

 

trainfreak

#963
citaat:
Geplaatst door OMC

Daarvoor alleen al ga ik binnenkort eens naar Luxemburg trekken, de 1800en aan het werk zien (en horen). Bedankt voor de plaatjes Luc!

Dat ben ik ook al een tijdje van plan eigenlijk...
Laat iets weten wanneer je zou gaan, misschien kunnen we iets afspreken.
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

#964
Dirk heeft gefilmd, dus ik vermoed dat binnenkort de filmpjes op Youtube zullen staan. [:p]

Als jullie in Luxemburg zijn, geef gerust een seintje... [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

patatje70

#965
nog een kandidaat hier...

D_Loc

#966
citaat:
Geplaatst door mini-bs

Super Luc,

idd mooie beestjes. hoop dat er een paar de 1603 en 1604 gaan gezelschap houden.




Vooralsnog is de 1820 toegewezen als industrieel erfgoed.
Zie: http://www.ssmn.public.lu/patrimoine/industriel/materiel_ferroviaire/Loc_1820/index.html

Ter info: De 1805 had het heel erg zwaar op de helling in Oberkorn, dat was dus genieten!

[Edit]
Nog even twee plaatjes toegevoegd, bij Oberkorn was niet bepaald een optimale belichting maar je krijgt wel een indruk wat de lok omhoog moest zeulen[:D]:

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

railtravelmanager

#967
citaat:
Geplaatst door mini-bs

Super Luc,

idd mooie beestjes. hoop dat er een paar de 1603 en 1604 gaan gezelschap houden.



[:)] hallo ik dacht dat de 1603 defect stond in loods van de CF3V in Treignes ?  De 1604 AFB Nohab rijdt op 16 april 2011 mee aan de kop van Merciacharters extratrein tussen Petange en Gouvy langs de Noordlijn, uurregeling nog onbekend.

mvg
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

trainfreak

#968
citaat:
Geplaatst door railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door mini-bs

Super Luc,

idd mooie beestjes. hoop dat er een paar de 1603 en 1604 gaan gezelschap houden.



[:)] hallo ik dacht dat de 1603 defect stond in loods van de CF3V in Treignes ?  De 1604 AFB Nohab rijdt op 16 april 2011 mee aan de kop van Merciacharters extratrein tussen Petange en Gouvy langs de Noordlijn, uurregeling nog onbekend.

mvg

De 1603 is eigendom van het TSP, net zoals de 1602.
Spoorse groeten
Dimitri

doomslu

#969
Nog een paar foto's van gisteren.

De 1501:



En zowaar twee belgen:



Dergelijke containers had ik nog niet gezien:



Net toen ik langs de verkeerde kant stond [:(!], CFL 3002 met een (anonieme) 13:



luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ronny-vdv

#970
citaat:
Geplaatst door doomslu

Nog een paar foto's van gisteren.

Dergelijke containers had ik nog niet gezien:



In Zwitserland komen deze type containers veel voor.

Ronny-vdv
Mvg,

ronny-vdv

B-Cargo

#971
Hallo,
vandaag kwam ik een mailtje tegen op het werk ivm de overbrenging van hle's reeks 18 op dinsdag 12/4. Trein bestaande uit: 1x28 (voor de tractie) 4x18 + 4xDMS-wagens. Kinkempois>Aachen. Terugrit met 1x28 (voor de tractie) en 2x18. Nog geen verdere info maar die kan ik nog wel opzoeken voor ge?nteresseerden!
groetjes,

ERVIN

#972
Knappe foto's vanuit Luxemburg , en ook ik ben kandidaat om eens mee te gaan naar Luxembourg h?.[;)]

mini-bs

#973
Ja idd, de 1603 is net als de 1602 van de PFT, vandaar dat ik hoop dat ze er een 16 bij zullen kopen om de zaak compleet te maken. (en ev. nog een 55 ook...)
Alvast goed nieuws van die 1620 !

Dat gekke type containers zou binnenlang (want 'kort' is in deze nvt) door LS/KombiModell op schaal H0 uitgebracht worden. Ik hoop zelf op de Bernardini-versies.


 

OMC

#974
Alez, ik weet al een mooie datum om eens tot in pakweg Rodange te gaan [:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be