Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

B-Cargo

#1005
@ OMC: van testritten heb ik niets gehoord, de loc zou hersteld moeten worden te Antwerpen.

Vandaag doorkruisten 2 Class 66 ex EWS met 40431 Belgi?, de locs zullen door DB in Polen worden ingezet(tenminste die info las ik in Railvolution). 2 andere locs kwamen met een andere trein uit de UK tot Antwerpen Noord. Men wacht nu een bulletin af voor verzending uit Antwerpen richting Duitsland.

Verder zag ik vandaag TSP rangeren met een BR 52 voor de poorten van Schaarbeek (omstreeks 13u.30)
Groetjes,

B-Cargo

#1006
Wat de Traxx 186 240 betreft, hij gaat idd testritten uitvoeren op 13 en 14/4.
Woensdag naar Rotterdam Waalhaven, donderdag naar Aachen West.
Groetjes,

OMC

#1007
Dan hoop ik iets meer van de rit naar Aachen te weten te komen, die 2x EWS class66 heb ik vandaag vanuit mijn kamer zien passeren met een T12 naar FNND, de terugrit zal waarschijnlijk geweest zijn toen ik al op mijn werk was na 16u. (godv... [:D])

Die testrit was inderdaad naar de Waalhaven of Kijfhoek ja. Ben eens benieuwd wat er mis was met deze nochtans recent door NS-Hispeed geleasede loc.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

PeterBrz

#1008
de overbrenging kon ik op foto vastleggen, maar helaas verdween de zon net achter de wolken..[:(]


ERVIN

#1009
Knappe foto's mannen!![:0]

doomslu

#1010
Maandagavond eens gaan kijken aan de overkant van de Moesel.
Ik had al gemerkt dat er weer goederentreinen reden. Dat betekent dus dat de meer dan 130 jaar oude tunnel in Nittel na meer dan een jaar weer open is.
De baan ligt een stuk lager, er werd 2 meter uitgegraven over de volledige lengte van 574 m. Daarna werden de wanden verstevigd met 40 cm dik beton.


Hierdoor moest het spoor van twee naar ??n gebracht worden, wat een nieuwe seininrichting oplevert en een paar slanke wissels.


Helaas geen goederentrein gezien (daarvoor ben ik ook niet lang genoeg gebleven), maar wel deze toch wel korte reizigerstrein met twee locs!



En kijk eens naar het groen boven het tunnelportaal. [;)]


En ik weet niet wat dit is...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ToThePoint

#1011
Dat is een neerklapbare stoel voor spotters.
Men denkt ook aan alles dare !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

B-Cargo

#1012
Rolkarretjes om bij een noodgeval hulpmateriaal de tunnel in te rollen.
Je vindt ze ook aan de ingang van de Gemmenicher tunnel. (L.24)
groetjes,

Durango

#1013
Mooie foto's[8D]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Gerolf

#1014
Er zitten precies erg veel actieve spotters op het forum. Met mooie resultaten [:)]
@ B-Cargo: bedankt - ik heb weer wat bijgeleerd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Driesel

#1015

Ik zal hier ook een bijdrage leveren over de recent aangehaalde onderwerpen.

  • Op 4 november vorig jaar spotte ik de 6324 en 6227 te Aachen Hbf. Ze     hadden net een defecte ICE 3 tot Aken gebracht:

     


  • De EWS Class 66's (66178 en 66189) stonden dinsdag in Aken West:


     


  • De TRAXX 186 240 ondergaat inderdaad proefritten mbt de nieuwe software en ETCS:


     


En nog eentje speciaal voor B-Cargo: de 44560 Gremberg - Zeebrugge te Dorsfeld.



Groeten,

Dries

B-Cargo

#1016
hahaha! Leuk Dries! dank u [:)]

Powered By Diesel

#1017
Ondanks de bewolking toch anderhalf uurtje gaan spotten op de noorderdokken.















running on heavy fuel

Binco

#1018
@Powered by Diesel
Mooie foto's, vooral die astride[:o)][:D]


Gisteren heb ik nog een Class 66 van Captrain gespot te linkeroever:

ERVIN

#1019
Knappe foto's mannen.

De reeks 20 ( ??n van mijn favoriete electrische locs) hoopte ik vorige week zaterdag tijdens onze spottersdag nog eens te zien , helaas , maar op foto ziet hij er ook nog altijd even stoer uit.

En die Captrain blijft dan weer ??n van mijn favoriete diesel-locs h