Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Olivier77

#435
Beste Maarten,

Ik vind het ook prachtige foto's, zo scherp, ben wel een beetje jaloers.
Ik heb hetzelfde toestel dus volgende vraag.
Met welk objectief en met een statief en gewoon blijven drukken ?

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

patatje70

#436
k heb ook dat toestel met een tamron 18-200.... super gewoon

mvg Wim

Stefke

#437
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Wow , zo'n militair transport zie je niet veel meer , bedankt voor de foto's Maarten.[;)]



Trouwens een leuke sleep voor op de modelspoorbaan...
 

harzfreak

#438
citaat:
Geplaatst door Olivier77

Beste Maarten,

Ik vind het ook prachtige foto's, zo scherp, ben wel een beetje jaloers.
Ik heb hetzelfde toestel dus volgende vraag.
Met welk objectief en met een statief en gewoon blijven drukken ?

Mvg

Olivier



Dag Olivier,

De foto's zijn genomen met de standaard Canon lens 18-55. Deze foto's heb ik niet met een statief genomen. Ik stel meestal alles handmatig in: Sluiter, diafragma, ISO, Witbalans,...
Op deze foto's stond de ISO en witbalans wel op auto.
Dus mijn camera staat altijd in stand "M"
Groetjes Maarten

Olivier77

#439
Een goede avond Maarten,

Bedankt voor de informatie.
Zal het ook eens zo proberen.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Powered By Diesel

#440

De canon EOS1000d is schijnbaar populair bij de treinspotters [:)]

Hieronder een foto van de reeks 20 met een korte goederentrein. Ideaal en betaalbaar om in model te laten rijden.

running on heavy fuel

Bruno

#441
Afgelopen maandag heb ik een reis door Belgi? gemaakt waarbij ik onder andere in Liedekerke heb gefotografeerd:

De 1192 met P trein 8902 bestaand uit M4 rijtuigen onderweg naar Oudenaarde

1189 met een paar fraaie M5 rijtuigen in de richting van Gent-Sint-Pieters als IR 3538

ERVIN

#442
Mooie foto's , het is de eerste keer dat ik de 11'en met een andere sleep zie rijden.[:I]

@Powered By Diesel , idd een mooi en goedkoop sleepje , het hoeven natuurlijk niet altijd hele lange goederentreinen te zijn , alhoewel ik die toch nog altijd het liefste zie.[;)]

evan

#443
Leuke reportage!  Knappe fotos.
Zeker die G2000 aan de silos...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

#444
Ik dacht al... waar blijft " onze" OMC met zijn mooie foto's , en hier is hij weer !!! [;)]

Die Reeks 20 wordt hier verwacht rond oktober ( zal gekocht worden op de grote modelbouwbeurs in Mechelen..[:p][:p] )

Anarchy

#445
@Bruno,

Mooie foto's, maar uw uitleg bij foto 2 klopt wel niet. Dit is eveneens een P-trein. En geen IR Gent-Luchthaven zoals vermeld bij uw onderschrift [;)]

Bruno

#446
@Anarchy: Oke, ik kon op de NMBS site namelijk geen P trein om die tijd vinden. Weet u ook welke P trein dit geweest is dan? De foto is gemaakt om 17:45.

chef garde

#447
citaat:
Geplaatst door Bruno

@Anarchy: Oke, ik kon op de NMBS site namelijk geen P trein om die tijd vinden. Weet u ook welke P trein dit geweest is dan? De foto is gemaakt om 17:45.

Die bovenste, 11 met M4'en lijkt eerder P-trein naar Gent-Sint-Pieters, onderste met M5'en komt niet in Gent-Sint-Pieters maar is een ram van Oudenaarde.  Ga u morgen de nummers eens geven, mn gerief ligt nog op t werk.

vanmiegroet

#448
de weedfree expres is terug .[:p]
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

harzfreak

#449
citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

de weedfree expres is terug .[:p]



Hij is ondertussen ook al weer weg, op 31-8 was zijn laatste rit in Vlaanderen.
Groetjes Maarten