Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

B-Cargo

#405
hallo,
heeft iemand de HKM gespot FGZH>FIZG gisterenavond, gesleept door de HLD' 5506+5512 TVM ?
Het was trein 47983 met bestemming DB maar in eerste instantie gereden tot Muizen.

groetjes!

OMC

#406
citaat:
Geplaatst door B-Cargo

hallo,
heeft iemand de HKM gespot FGZH>FIZG gisterenavond, gesleept door de HLD' 5506+5512 TVM ?
Het was trein 47983 met bestemming DB maar in eerste instantie gereden tot Muizen.

groetjes!



Nee niet gespot, moet eens mooi zicht geweest zijn met die 2 TVM'ers in de HKM!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ysbeer

#407
Veel modern en belgisch,dus dacht ik[:0][:0] dan ook maar eens wat ouderwets duits.en oostenrijks







wim

PeterBrz

#408
Knappe foto's Wim![;)]

Jurgen

#409
citaat:
Geplaatst door OMC

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

hallo,
heeft iemand de HKM gespot FGZH>FIZG gisterenavond, gesleept door de HLD' 5506+5512 TVM ?
Het was trein 47983 met bestemming DB maar in eerste instantie gereden tot Muizen.

groetjes!



Nee niet gespot, moet eens mooi zicht geweest zijn met die 2 TVM'ers in de HKM!



Euh??? Kunnen jullie in het vervolg ook de volledige benamingen geven van de stations ipv de telegrafische afkortingen. Na al die jaren kan ik er nog steeds niet aan uit hoe men in godsnaam op die afkortingen gekomen is, laat staan dat ik ze kan ontcijferen. [:D]


Heeft er trouwens iemand de stoomtrein gefotografeerd die gisteren naar Ciney reed ter gelegenheid van het stoomfestival in Spontin?
Ik ben niet mee gereden maar ben wel een bezoekje gaan brengen in Ciney en Spontin. Het was een leuk en gezellig dagje uit. Spijtig van de hevige regenbui op een bepaald moment.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B-Cargo

#410
sorry,
FGZH=Gent Zeehaven
FIZG=Muizen goederen

groetjes,

rixke rail

#411
citaat:
Geplaatst door Jurgen
[Heeft er trouwens iemand de stoomtrein gefotografeerd die gisteren naar Ciney reed ter gelegenheid van het stoomfestival in Spontin?
Ik ben niet mee gereden maar ben wel een bezoekje gaan brengen in Ciney en Spontin. Het was een leuk en gezellig dagje uit. Spijtig van de hevige regenbui op een bepaald moment.



Dan zijn wij mekaar misschien gekruist , zonder weten ! [:o)]

http://www.flickr.com/photos/rixkezpics/sets/72157624729488658/
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

vanmiegroet

#412
ik zat op die stoomtrein en in spontin zat ik tijdens die regenbui op een simulator .
Ik werd op een bepaald moment bekeken door veel mensen
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vanmiegroet

#413
ik zat op die stoomtrein en in spontin zat ik tijdens die regenbui op een simulator .
Ik werd op een bepaald moment bekeken door veel mensen
Was ik dan echt zo goed[?][?][?][?][?][?].
Ik een kind van 13
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

#414
citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Jurgen
[Heeft er trouwens iemand de stoomtrein gefotografeerd die gisteren naar Ciney reed ter gelegenheid van het stoomfestival in Spontin?
Ik ben niet mee gereden maar ben wel een bezoekje gaan brengen in Ciney en Spontin. Het was een leuk en gezellig dagje uit. Spijtig van de hevige regenbui op een bepaald moment.



Dan zijn wij mekaar misschien gekruist , zonder weten ! [:o)]

http://www.flickr.com/photos/rixkezpics/sets/72157624729488658/
Modelspoorse groeten,
Eric.



De mobilehome op de parking achteraan! Niet van mij, maar van mijn vader. [:D]

http://www.flickr.com/photos/rixkezpics/4893617323/in/set-72157624729488658/


En ik heb gezien dat je ook een foto hebt met die 2 mannen (machinisten?) voor de stoomloc. Ik heb die mannen daar zien poseren in Spontin, ik liep op dat moment een 100 meter achter jou rond blijkbaar. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#415
FORUM -HERKENNINGSBADGE
Misschien moeten de kunstenaars onder ons een kenteken ontwerpen(OF NEEM GEWOON DE HOOFDING VAN DIT BLAD), kunnen we de leden hun mening geven en als er een beslissing gevallen is de mogelijke batch(althans het papieren gedeelte) op het forum zetten en zo kunnen de forumleden hun batch vervolledigen met hun nicknaam en naam. Als wij dan ergens verschijnen zullen wij elkaar dan kunnen herkennen!

Reacties please, svp bitte

Groeten Peter[;)]

trainfreak

#416
citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

FORUM -HERKENNINGSBADGE
Misschien moeten de kunstenaars onder ons een kenteken ontwerpen(OF NEEM GEWOON DE HOOFDING VAN DIT BLAD), kunnen we de leden hun mening geven en als er een beslissing gevallen is de mogelijke batch(althans het papieren gedeelte) op het forum zetten en zo kunnen de forumleden hun batch vervolledigen met hun nicknaam en naam. Als wij dan ergens verschijnen zullen wij elkaar dan kunnen herkennen!

Reacties please, svp bitte

Groeten Peter[;)]

Zoiets is er al, maar wordt enkel gedaan op meetings (om niet constant naar elkaars naam te moeten vragen)
Spoorse groeten
Dimitri

patatje70

#417
toeval in Gent st-pieters...29.013 vs Thalys...
en t was de moeite de stoomrit....
mvg Wim


harzfreak

#418

Naar jaarlijkse traditie was er dit weekend een groots tramfestival bij de ASVI in Thuin. Daar iedereen richting lijn 128 ging, besloten wij naar Thuin te gaan. Maar ook hier was er h??l veel volk, bij elke rit zat de tram dan ook gezellig vol.

De ASVI biedt onderdak aan een 50 tal voertuigen van NMVB (Nationale Maatschapij van Buurtspoorwegen), een tramlijn die word ge?xploiteerd door toegewijde vrijwilligers, met voertuigen die ooit deel uit maakte van het grootste tramnet ter wereld.

Dit jaar stond het festival in teken van de opening van de oude spoorlijn 109. De ASVI heeft deze lijn omgespoord en rijd er nu met zijn talrijke trams op tot Biesme-sous-Thuin.



Meer foto's ==> http://www.flickr.com/photos/maartenschoubben/sets/72157624607632561/
Groetjes Maarten

trainfreak

#419
Daar (de ASVI) moet ik ook nog eens naartoe!
Die bordjes 'verboden op den spoorweg te gaan' zijn wel tof, Belgi? moet daar vol van hebben gestaan, zelfs in Oost-Vlaanderen zijn er nog te vinden!
Spoorse groeten
Dimitri