Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Steven123

Citaat van: Eres op 29 april 2013, 17:29:50 PM
Olivier

Ik zag je foto's waarvoor mijn complimenten. Die jij noemt Break is dat de officiële naam voor deze treinstellen? Ik heb enkele foto's gekregen van iemand waaronder deze dus ook zijn. Gelet dat ik nog niet zoveel op de hoogte ben van de NMBS was dit voor mij interessant.

Ik heb nog enkele andere foto's van treinstellen die ik zelf niet herken mag ik deze aan je doorsturen?

Wim

Officieel is het inderdaad een 'MR80' of (ms80),  'break' is de algemeen aanvaarde bijnaam
(iedereen bij de nmbs spreekt van een break, maar ik geloof niet dat die naam voorkomt in de reglementering)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Eres

Dank voor de tekst en uitleg. Ik zal of vandaag nog of anders morgen die andere op de site plaatsen. Ik ben een ouder iemand maar van de juiste benaming van diverse treinstelling heb ik nog geen weet en ben heel geinteresseerd omdat alles te mogen leren van jullie

nogmaals dank

Wim

evan



Quote van Olivier:

@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot, best wel comfortabel fotoplekje.



Beste Olivier,

De bovenstaande stelling komt volledig overeen met m'n beschrijving "cowboys" van m'n voorgaande post.

Ik werk namelijk bij de spoorwegen Infrabel/ Tucrail en ga je even een paar regels meegeven die wij in acht moeten nemen nabij het spoor

-Draag nooit een oranje vest of hesje, maar fluo geel.  Oranje hesjes zijn eigen aan schildwachten!
-Indien zich men naast een spoor in dienst begeeft moet men een afstand bewaren van minstens 1,5m!
-Bovendien krijgen we een basis opleiding om ons nog maar in de buurt te mogen begeven.

Wat doe jij?  Net het tegenovergestelde!   

Wees aub meer bewust van de gevaren en de gevolgen!   


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Eres

Zoals eerder gezegd heb ik een paar opnames waar ik niet uit kan komen welk type dit is. Via deze oproep dus wie help mij verder:







Nogmaals ik heb deze opnames gekregen en wil er geen misbruik van maken maar heel graag weten welke soort/type deze zijn. Ik sta nog in de kinderschoenen al ben ik al met pensioen op gebied van het NMBS spoor gebeuren

Hoor heel graag

Wim

Jurgen

Citaat van: OlivierV op 29 april 2013, 18:03:28 PM
@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot, best wel comfortabel fotoplekje.


Tja, zoals Evan al zei ben je niet goed bezig hé. Er staat een omheining naast het spoor en die staat daar niet voor niets. Blijf achter de omheining en speel een beetje met je cameralens, je kan altijd dichter bij zoomen.
Ik kan me gerust voorstellen dat de mensen raar opkeken als ze je zagen zitten.  >:(
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Beste Wim, het zijn allemaal 'tweetjes', maar van verschillende reeksen.

Op deze pagina vind je al wat uitleg: http://www.belrail.be/F/fiches/emu/index.php

De 200 is dus een AM62 (in 't Nederlands MS62)
De 753 een MS78, gemoderniseerd en in moderne livrei (New look)
De 973 (als ik het goed zie) is een CityRail, ook gemoderniseerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Afgelopen weekend in Luik doorgebracht, een bezoek aan station Liège Guillemins mocht natuurlijk niet ontbreken. Aangezien ik bijna nooit de Belgische treinen live kan zien was dit al een klein feestje voor me. Prachtig station, maar in de winter lijkt me het verschrikkelijk koud.













De hele reeks foto's kan je bekijken via onderstaande link

https://picasaweb.google.com/debraekeleer6/StationLiegeGuillemins28April2013#5872213280771911426
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Citaat van: evan op 29 april 2013, 19:39:06 PM


Quote van Olivier:

@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot, best wel comfortabel fotoplekje.



Beste Olivier,

De bovenstaande stelling komt volledig overeen met m'n beschrijving "cowboys" van m'n voorgaande post.

Ik werk namelijk bij de spoorwegen Infrabel/ Tucrail en ga je even een paar regels meegeven die wij in acht moeten nemen nabij het spoor

-Draag nooit een oranje vest of hesje, maar fluo geel.  Oranje hesjes zijn eigen aan schildwachten!
-Indien zich men naast een spoor in dienst begeeft moet men een afstand bewaren van minstens 1,5m!
-Bovendien krijgen we een basis opleiding om ons nog maar in de buurt te mogen begeven.

Wat doe jij?  Net het tegenovergestelde!   

Wees aub meer bewust van de gevaren en de gevolgen!

Evan, het is alles behalve de bedoeling mij als een cowboy te gedragen.

Ik ben mij bewust van de gevaren hoor.
- Het spoor ligt daar een heel stuk van de begane grond, ongeveer mijn grootte. en ik zat op gelijke afstand van het spoor als een bovenleidingspaal (+-1,5m).
- Het lijkt alsof ik over een hek ben gekropen, maar daar staat helemaal geen hek.
- Oranje vestje, ik dacht ik ga op veilig spelen en mij goed zichtbaar maken, dan weet men dat ik geen verkeerde nijgingen heb, niet wetende dat deze vestjes zijn voor eigen personeel, in het vervolg zorg ik voor een ander kleur vestje als ik nog eens zo dicht kom, bij voorkeur geel.
- @Jurgen, dat raar kijken zal het principe zijn van iemand die foto's neemt van treinen.

Dus nogmaals, het is helemaal mijn bedoeling niet geweest cowboy uit te hangen, het was uit onwetendheid van enkele regels, het belangrijkste vond ik dat ik zichtbaar was voor bestuurders.
In het vervolg zal ik je raad zeker in acht nemen.

@Eres
- Het cityrailstel heeft als officiële naam: MSCR
- Het groene: MS62
- Het grijze in new look: MS66 als ik juist ben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Citaat van: Michael op 29 april 2013, 23:03:16 PM
Afgelopen weekend in Luik doorgebracht, een bezoek aan station Liège Guillemins mocht natuurlijk niet ontbreken. Aangezien ik bijna nooit de Belgische treinen live kan zien was dit al een klein feestje voor me. Prachtig station, maar in de winter lijkt me het verschrikkelijk koud.
Liège Guillemins is dan ook alleen maar een veredelde stationsoverkapping, maar wel een mooie, architecturaal en structureel een kunstwerk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Na negen maand ben ik eens terug in Belgë. In de luchthaven zag ik dan onderstaand treinstel staan. Dit is nieuw voor mij...

Foto's zijn geen goede kwaliteit, maar ik wou ze toch delen.








janieburton

Citaat van: evan op 29 april 2013, 19:39:06 PM


Quote van Olivier:

@Jurgen, nu heb ik inderdaad een Oranje vestje aangedaan, want ik zat inderdaad maar op iets meer van 1m van het spoor op een wisselkabelgoot, best wel comfortabel fotoplekje.



Beste Olivier,

De bovenstaande stelling komt volledig overeen met m'n beschrijving "cowboys" van m'n voorgaande post.

Ik werk namelijk bij de spoorwegen Infrabel/ Tucrail en ga je even een paar regels meegeven die wij in acht moeten nemen nabij het spoor

-Draag nooit een oranje vest of hesje, maar fluo geel.  Oranje hesjes zijn eigen aan schildwachten!
-Indien zich men naast een spoor in dienst begeeft moet men een afstand bewaren van minstens 1,5m!
-Bovendien krijgen we een basis opleiding om ons nog maar in de buurt te mogen begeven.

Wat doe jij?  Net het tegenovergestelde!   

Wees aub meer bewust van de gevaren en de gevolgen!

Waarom geen oranje vestje????

Ik dacht dat men bij de Zwitserse, Duitse en Ooostenrijkse spoorwegen oranje vestjes draagt rn als ik me goed heriner heb ik ze ook door personeel gedragen in een station gezien in London.

Wat is dan het verschil tusssen oranje en geel fluo veiligheidsvestjes?
Ik zou zeggen een veiligheidsvestje is veiligheidsvestje.
 

Eres

Luxemburg heeft ook oranje vestjes. In Nederland heb je twee takken waar men verplicht is veiligheid vestjes te dragen In de haven en bij weg werkzaamheden is oranje en op het spoor is dit groen. Denk dat dit in Belgie ook zo is. Er zou feitelijk een uniforme regeling moeten zijn zodat je gewoon weet wat er gedragen moet worden.

Wim

Eres

Pieter

Toch leuke foto's van die Desiro's. En welkom terug in Belgie

Wim

Steven123

#2233
Citaat van: janieburton op 01 mei 2013, 13:00:21 PM
Waarom geen oranje vestje????

Ik dacht dat men bij de Zwitserse, Duitse en Ooostenrijkse spoorwegen oranje vestjes draagt rn als ik me goed heriner heb ik ze ook door personeel gedragen in een station gezien in London.

Wat is dan het verschil tusssen oranje en geel fluo veiligheidsvestjes?
Ik zou zeggen een veiligheidsvestje is veiligheidsvestje.

Een geel vestje vind ik vooral beter opvallen tussen de sporen, zoals Evan al zei is oranje eigen aan schildwachten, je zou eventueel de treinbestuurders kunnen verwarren die dan extra gaan uitkijken voor mogelijke werken, onverwachte indringing van het vrije ruimteprofiel en dergelijke. 
Misschien wordt er zelfs een melding van gemaakt door een wantrouwige bestuurder en krijgen alle treinen die er achteraf moeten passeren een snelheidsbeperking opgelegd met mogelijke vertragingen tot gevolg.

Ik kan alleen maar de raad geven om altijd zover mogelijk van de sporen te blijven, je kan altijd iets verstuiken, vallen, misschien bewusteloos op de rails terecht komen of dergelijke meer.

En zij die zich daaraan houden wens ik natuurlijk ook veel succes met de foto's  ;)

Groeten
Steven


edit: Op deze foto (die ik zelf niet heb getrokken) zie je bv een gebruik van een oranje vestje,
de schildwacht heeft z'n vlaggen en toeter bij om zijn collaga's te waarschuwen voor aankomende treinen.
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

janieburton

Ok, Bij de NMBS gebruikt men 2 kleuren door elkaar.

Nu ik dacht dat men bij andere maatschapijen (SBB, DB, OBB,.....) maar één kleur gebruikt of gebruikt men daar ook een combinatie van 2 kleuren.
Is dat niet verwarrend 2 kleuren door elkaar.

Ik herhinner dat jaren geleden de rijkswacht oranje had en de politie geel had en dat dit was om de politie en rijkswacht te onderscheiden dat ze verschillend waren