Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

evan

#1245
Ik heb die precies ook gezien[:D][8D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bruno

#1246
Venlo

Flirt ET 6.04 in de Rhein-Ruhr-Express uitvoering staat gereed om mij naar Wuppertal te brengen als trein 20215, achterop de ET 7.10 in EuroBahn kleurstelling
Wuppertal
D?ppersberg

GelenkTriebWagen 13 met reclame voor City Arkaden richting Oberbarmen

GTW 20 met reclame voor Radio Wuppertal
Loher Br?cke

GTW 12 met de kleurrijke reclame voor wasmiddel van Spee

Wagen 19 met reclame voor de Westduitse krant verlaat station Loher Br?cke, onderweg naar Vohwinkel

GTW 28, ??n van de weinige zonder reclame
Farbm?hle

GTW 8 met reclame van Barmenia, deze rijdt pas sinds afgelopen maandag zo

Wagen 9 met reclame voor de Spar Kasse richting Vohwinkel

GTW 10 heeft eveneens reclame voor de spaarbank

Wagen 18 maakt reclame voor de Westdeutsche Zeitung
Oberbarmen Bf

GTW 26 komt aan op het eindpunt van de lijn, deze wagen heeft reclame voor het Anwaltsverein

GTW 17 verlaat het station van Oberbarmen Bf naar de keerlus

GTW 8 van Barmenia verlaat het station van Oberbarmen
Rollingswerth

GTW 9 naar Vohwinkel

GTW 10 passeert de kleine waterval

GTW 27 naar Vohwinkel met reclame voor de WSW (Wuppertaler StadtWerke), het bedrijf wat het verkeer op de Schwebebahn verzorgd

Wagen 5 naar Vohwinkel
Diedenhofer Stra?e

De kleurrijke GTW 12 naar Oberbarmen

DB 111 117 met tweebeens stroomafnemers en DoSto's

DoSto wagens richting Wuppertal Hbf geduwd door een BR 112

Wagen 25 naar Oberbarmen Bf en een BR 628 op de S-Bahn

BR 185 317-5 met Unit Cargo in de richting van Wuppertal Hbf
Pf?lzer Steg

GTW 3 naar Vohwinkel
Kluse/Schauspielhaus

GTW 23 geheel in het rood
Wuppertal-Sonnborn

De 140 535-6 als losse loc langs Wuppertal-Sonnborn

BR 422 als S-Bahn op Wuppertal Sonnborn naar M?nchengladbach Hbf

De 185 586-5 van HGK met keteltrein richting Wuppertal Hauptbahnhof

RRX Flirt ET 6.04 welke mij 's ochtends had vervoerd tussen Venlo en M?nchengladbach samen met een soortgenoot naar Hamm

ET 7.02 van EuroBahn naar Venlo

S-Bahn naar Bottrop Hbf

Setje van 3x BR 423

DB BR 110 456-1 met ex-Silberling wagens
Venlo

In plaats van de geplande ICM kwam helaas VIRM stel 8664 voorrijden in Venlo, via de bijzonder creatieve rijweg 46 - 2a - 1b

gjvdz

#1247
citaat:
Geplaatst door Union Pacific

Voor zover ik gezien heb sluiten de nieuwe sporen aan bij de bestaande terhoogte van het station Mechelen.



Richting Schaarbeek ter hoogte Woluwelaan. Zou er een grote brug komen over de ganse stelplaats Schaarbeek om aan te sluiten op de lijn richting Brussel Noord??? tijdens de werken nog es een kijkje nemen [;)]



De brug naar schaarbeek wordt nu gebouwd, die 55'ers heb ik ook gezien[:D] ik hoop dat er snel treinen sporen op de lijn.
Mvg Giel-Jan

factageklerk

#1248
Gisteren gezien terwijl ik naar Oostende reed een reeks 28 met slechts ??n rijtuig en dan nog wel van de OBB. In Leuven zien passeren en onderweg kruisten we deze stond voor een rood sein (weet niet meer of het zaventem of vlak voor Schaarbeek was) wie kan daar ons iets meer over vertellen over deze speciale trein. Voor de rest heb ik opgemerkt dat men in de bundel van Leuven aan de kant van Aarschot dat dienstgebouw van infrabel heeft afgebroken en dat men langs de kant van Kessel-Lo waar men die graanwagens lost dat de vittel daar ook al verdwenen is
 

Kees-Jan

#1249
citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Gisteren zaterdag gezien in Antwerpse haven.




Ja die is zeker fraai, nu nog even een modelletje scoren [;)].

Kees-Jan


Michael

#1250
Ha Kees-Jan, als jij de decals maakt dan spuit ik wel een class 66 in de goede kleur.
Evan van die foto was jij getuige.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

#1251
De decals heb ik al klaar [;)] en een klaas scoor ik hopelijk in Houten wel. De decals maak ik niet voor derden omdat deze rechtstreeks bij de 1:1 eigenaar vandaan komen (ooit eens een projectje voor ze gedaan vandaar...). Je zult dus zelf aan de slag moeten gaan vrees ik, sorry.

Kees-Jan

ERVIN

#1252
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees
De decals maak ik niet voor derden omdat deze rechtstreeks bij de 1:1 eigenaar vandaan komen

Kees-Jan



En dan , het maakt toch helemaal niet uit waar die decals vandaan komen![:(]

Geen nood Micha?l , gewoon nog even geduld hebben.[;)]

Kees-Jan

#1253
citaat:
Geplaatst door ERVIN
En dan , het maakt toch helemaal niet uit waar ze vandaan komen!![:(]


Heeft iets met merkenrecht en interlectueel eigendom te maken geloof ik [;)].

Kees-Jan

(voor alle werkjes die van mij naar derden gaan heb ik toestemming van de grootspoorders om hun logo/merk te gebruiken [;)])

ERVIN

#1254
Hmm , dan heeft Lokpaint ook een soort van toestemming moeten vragen aan Captrain??
Moeten eigenlijk al de fabrikanten een goedkeuring krijgen van de maatschappij waarvan zij een loc willen uitbrengen??

Gerolf

#1255
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Moeten eigenlijk al de fabrikanten een goedkeuring krijgen van de maatschappij waarvan zij een loc willen uitbrengen??
Daar heeft men in de USA ooit eens processen over ingespannen [xx(] Maar daar hebben ze teveel advocaten [;)] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

#1256
citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

De decals heb ik al klaar [;)] en een klaas scoor ik hopelijk in Houten wel. De decals maak ik niet voor derden omdat deze rechtstreeks bij de 1:1 eigenaar vandaan komen (ooit eens een projectje voor ze gedaan vandaar...). Je zult dus zelf aan de slag moeten gaan vrees ik, sorry.

Kees-Jan



Niet akkoord, meer zeg ik niet nu.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

#1257
citaat:
Geplaatst door Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Moeten eigenlijk al de fabrikanten een goedkeuring krijgen van de maatschappij waarvan zij een loc willen uitbrengen??
Daar heeft men in de USA ooit eens processen over ingespannen [xx(] Maar daar hebben ze teveel advocaten [;)] [:D]



Niet alleen in de USA, zo'n zaken liggen moeilijk bij sommigen. Heb namelijk ook een "zaak" lopen tegen iemand die een getekend ontwerp van mij had gebruikt zonder de de volledige uitleg hierover te raadplegen.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michael

#1258
Kees-Jan, proberen kan altijd, jammer dat ik geen setje van je kan kopen, hoe doen ze dat dan eigenlijk bij kleinspoor?
Maar goed net wat Erwin schrijft geduld is een schone zaak en zodra ik alle geheimen van inktscape ken, komen de decals ook wel.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Durango

#1259
In de USA is het de Union Pacific die de zaken nogal eens met rechtszaken verziekt. Zij vinden namelijk dat zij toestemming moeten en mogen geven als er een model wordt uitgebracht wat bij de UP heeft gereden of dat beletterd en in de kleuren van de UP wordt uitgebracht. Zij gaan moemnteel zover dat dit ook geldt voor alle maatschappijen die zij hebben overgenomen geldt, zoals Western Pacific, Chicago & Northwestern en ga zomaar door. Zij zouden juist blij moeten zijn dat hun naam door modelspooorders wordt gebruikt op een modelbaan. Kijk maar in de Walthers. Bij al die modellen staat aangegeven met een symbooltje dat het accoord is vwb de UP. [:(!]De Burlington Northern Santa Fe is ook een hele grote jongen en zij hebben geen bezwaar als er modelen met hun logo of van overgenomen maatschappijen worden gebruikt.[:p]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )