Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Wat als....ik alles nog eens zou..

Gestart door Peter, 19 december 2009, 11:33:37 AM

mahtoska1

Als ik 14 jaar was, heb ik al mijn H0 materiaal verkocht en kon ik daarmee een beginset kopen van spoor Z. Ik was toen 8 jaar bezig met "treinen modelbouw".
Intussen, 28 jaar later, heb ik daar nog altijd geen spijt van. De beschikbaarheid van Z is steeds toegenomen met bijkomende leveranciers. Ook het zelf bouwen van viaducten, tunnels, huizen en het kleinere friemelwerk geeft mij zeer veel voldoening. En inderdaad, niet alles is op de markt. Maar dan is de uitdaging des te groter om een aanvaardbare oplossing te vinden. Intussen heb ik enkele tentoonstellingsbanen gemaakt in spoor Z samen met vrienden. Ik zou niet willen ruilen.

Al moet ik toegeven dat ik een tuinbaan wel zie zitten. Dat is natuurlijk een grotere schaal. Maar de toekomst is voor een ander draadje zeker...

Pieter

Dirky

Mocht ik herbeginnen en over hetzelfde budget beschikken als vandaag, begon ik van meet af aan met spoor 1 of groter.

Mocht ik herbeginnen en over hetzelfde budget beschikken als toen ik laatst herbegon, was ik waarschijnlijk weer eens via H0 bij spoor 1 terechtgekomen.

Mocht ik herbeginnen en een veel groter budget hebben zou ik wel een (deel van) restauratieproject van een echte stoomlok zien zitten.

... maar ja, had mijn tante wieletjes gehad, dan was ze een karretje geweest... ;D


Gerolf

Enkele jaren geleden heb ik overwogen om een nieuwe baan te starten.
Nog steeds TPIII en analoog met eigen elektronica, maar met een totaal andere bouwwijze en bedoeld voor expo's.
Ik was zelfs al aan 't tekenen, maar ben nu toch blij dat ik het afgeblazen heb.

Ik blijf bij mijn huidige baan, maar zal wel wat meer met microcontrollers werken (ben ik al mee bezig)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

oebr

Citaat van: Dirky op 21 december 2012, 23:30:46 PM
... maar ja, had mijn tante wieletjes gehad, dan was ze een karretje geweest... ;D

...en dan was Uw kar een krasse tante... of zoiets...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

renstimpie

...gewoon van het begin een vast thema gekozen en wat minder impulsieve aankopen gedaan...
...nog meer met mijn grootvader samengewerkt om tot een mooi geheel te komen... dit gaat helaas niet meer, omwille van een grote achteruitgang  (Alzheimer...)  Alles wat ik van hem geleerd hem...  is hij ondertussen vergeten...
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Michiel

Op 6 jaar een trein van Sinterklaas (opa) gekregen, en tot einde tienerjaren met veel passie met treinen bezig geweest. Maar dan trokken hormonen en de ontdekking van informatica me weg van het modeltreingebeuren. Pas 25 jaar later heb ik de draad weer opgepikt.

Zou ik ooit de kans hebben het allemaal over te doen, dan liet ik hormonen en informatica links liggen; allemaal verloren tijd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)