Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Thalys lijnen

Gestart door Peter, 08 december 2009, 18:06:31 PM

Peter

Daarjuist waren er beelden te zien op TV naar aanleiding van het in gebruik nemen van de lijnen naar Amsterdam en Keulen, waarmee de HST werken in Belgie be-eindigd zouden zijn.
Hierbij kwam ook ter sprake van de nieuwe "zeer snelle" treinstellen die de NMBS besteld heeft. De naam werd echter nogal onverstaanbaar uitgesproken. Over welke stellen gaat het hier?
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Getverderie, dat lijkt wel een trein van Playmobil met de snuit van Donald Duck er van voor opgezet.
Hoe verzinnen ze het[:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Het goede nieuws is dat de levering van deze Donald Ducks al belachelijk vaak is uitgesteld.  De laatste prognose spreekt over 2023 (waarschijnlijk gaat men de 31e februari, ook gekend als de feestdag van de heilige St. Juttemis, als lanceringsdatum kiezen).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Peter

citaat:
De laatste prognose spreekt over 2023


Volgens de NMBS woordvoerder...eind volgend jaar Brrrrrrrrrrr[:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

patatje70

gewoon een lelijk ding..... da's geen trein....[V]
mvg Wim

doomslu

Smaken verschillen, maar die snuit, dat is echt een miskleun op estetisch vlak.
Als dat ooit in model uitkomt blijf ik daar ver van!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PaulC

citaat:
Geplaatst door doomslu

Smaken verschillen, maar die snuit, dat is echt een miskleun op estetisch vlak.
Als dat ooit in model uitkomt blijf ik daar ver van!



Kijk eens hier, Luc ! Verwacht in 2010 ? [;)]

http://www.rocky-rail.com/page12.html

Paul

itchy

Ik zeg: de FYRA gaat eerder op 1:87 dan op 1:1 rondrijden....

citaat:
Geplaatst door PaulC

citaat:
Geplaatst door doomslu

Smaken verschillen, maar die snuit, dat is echt een miskleun op estetisch vlak.
Als dat ooit in model uitkomt blijf ik daar ver van!



Kijk eens hier, Luc ! Verwacht in 2010 ? [;)]

http://www.rocky-rail.com/page12.html

Paul


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Michiel

Designers kunnen ook eens een foutje maken, zelfs de grootsten. Maar dat de directie, of welk orgaan dan ook, niet ingrijpt om te behoeden dat dergelijke gedrochten de ontwerpfase overleven, dat is onbegrijpelijk. Ik vind deze nieuwe modellen gewoon afzichtelijk... maar dat is louter mijn smaak.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

nmbs

Geen paniek, reeks 11 heeft terug homologatie voor Nederland tot 2013[^][:p]
Kwestie van de vele problemen met die KNEX'en[:o)] te kunnen verdoezelen.
Men had beter de 25.5 terug in dienst genomen ipv dat TRAX en v250 gedoe.  Geen problemen met vriesweer, geen software problemen, sneller in dienst te zetten zonder eerst vanalles te moeten configureren, en vooral VEEEEEL betrouwbaarder.  Maarja...

swa

Het kan best zijn dat de meerderheid hier de nieuwe Fyra een lelijk ding vindt, maar ik ben een andere mening toegedaan!
Bij mij is het een prachtig treinstel, afgaande op de foto's "in de natuur" tijdens de testritten. Een geslaagde strakke lijn, en een opvallende kleurencombinatie. De "snuit" is wennen, maar dat was het bij het automerk audi destijds ook, wanneer ze uitkwamen met hun modellen met een immens groot vierkant radiatorrooster vooraan. Ondertussen spreekt niemand daar echter nog over, het is volledig ingeburgerd, en de concurrentie heeft het zelfs royaal overgenomen!
Wat deze nieuweling (Fyra) op technisch vlak betekend, daar spreek ik me uiteraard niet over uit, want daar weet/ken ik niks van...

ERVIN

Ik deel de mening van de Swa , en als hij in model uitkomt dan zal ik hem met open armen ontvangen.[;)]

conducteur

...Ik moest in den beginne ook wennen aan de kleuren van de TRAXX locs reeks 28. Nu vind ik ze veel mooier dan vroeger, omdat ik ze geregeld zie in Zeebrugge als ik naar school ga...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

tja, als we allen dezelfde smaak hadden, zagen onze banen er allemaal hetzelfde uit.
Ik vind het een lelijk stel (er zijn er nog lelijkere) dus, nee niet op mijn baan, net zo min als een Traxx enz.
De best geslaagde (Belgische) loks vind ik trouwens de 11/12/21/27 reeks, waarvan de 11 de mooist kleurstelling heeft (als hij proper is, tenminste)[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door PaulC

citaat:
Geplaatst door doomslu

Smaken verschillen, maar die snuit, dat is echt een miskleun op estetisch vlak.
Als dat ooit in model uitkomt blijf ik daar ver van!



Kijk eens hier, Luc ! Verwacht in 2010 ? [;)]

http://www.rocky-rail.com/page12.html

Paul


Het is niet waar zeker.

Voor alle duidelijkheid: tegen de kleuren heb ik niks, maar die snuit! Vergelijk eens met de stroomlijn van een ICE.
Neen, niet voor mij. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *