Thalys lijnen

Gestart door Peter, 08 december 2009, 18:06:31 PM

Ludwig

Mam man wat en gedrocht.
Het lijkt wel of er aan de voorkant iets is afgewaaid.
Maar goed, smaken verschillen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

centauri167

citaat:
Geplaatst door Peter

tja, als we allen dezelfde smaak hadden, zagen onze banen er allemaal hetzelfde uit.
Ik vind het een lelijk stel (er zijn er nog lelijkere) dus, nee niet op mijn baan, net zo min als een Traxx enz.
De best geslaagde (Belgische) loks vind ik trouwens de 11/12/21/27 reeks, waarvan de 11 de mooist kleurstelling heeft (als hij proper is, tenminste)[:D][:D][:D]

Volledig mee eens, lelijk stel is zelf nog mooi verwoord.
De reeks 11 in Benelux-kleuren is inderdaad een zeer mooie en passende kleurstelling voor deze loc.

itchy

Vertrouw nooit een NMBS woordvoerder. Ik geloof er niks van.
citaat:
Geplaatst door Peter
Volgens de NMBS woordvoerder...eind volgend jaar Brrrrrrrrrrr[:D][:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

conducteur

Ik stond versteld van de reistijden....
In 1uur 51 minuten al naar Londen of Amsterdam? Das snel!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

Vanuit Brussel naar Londen is 2h20min nu, naar Parijs 1h20min, naar Frankfurt (ICE) 3h12minuten.
Wat vreemd is, want BXL-Parijs is zo'n 300 km en BXL-Frankfurt 400 km, is toch maar 100 km extra en die ICE's van de DB geven goed gas moet ik zeggen.  Ik heb onlangs de ICE genomen naar Frankfurt en vond de turbulenties soms echt storend, dat heb ik nog niet gehad op een Thalys of een Eurostar: echt een gefluit en een gepiep... aan 320km/h...

On topic: de Fyra gaat maximaal 250 km/h...

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik stond versteld van de reistijden....
In 1uur 51 minuten al naar Londen of Amsterdam? Das snel!

nmbs

Fyra...het ziet eruit zoals het klinkt...als een geslachtsziekte [:D][:o)]

Gottardo

Alhoewel ik niet wil/kan ontkennen dat de eerste beelden iets "choquerends" hebben, ben ik toch van mening dat we na wat gewenning ook van deze nieuwe HST zullen houden (cfr. de reeds aangehaalde Audi-gril).

Desondanks geeft het gapende gat een beetje de indruk dat men ergens vergeten is ??n of andere beschermkap te sluiten (zoals de koppelingsbeschermkappen op de neuzen van Thalys, TGV en ICE).

Het Donald Duck-design verschijnt meer en meer in het Europese park van HST's (cfr. ook de nieuwe Cisalpino-stellen en een aantal Talgo's).  Deze neus is geen maandagochtendgril van ??n of andere designer, maar schijnt veel te maken met de nieuwe veiligheidsnormen bij botsingen: de neus dient o.a. min of meer als een kreukelzone (crash-elementen).

Ik hoop dus dat er binnen een paar jaar heel wat 1/87 Fyraatjes vrolijk zullen rondrijden op heelwat modelbanen.  Zo denkt Rocky Rail er blijkbaar ook over [:)]

Gottardo

itchy

probleem op de nieuwe hogesnelheidslijn naar Nederland:
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=NT2JOD22
oeps! foutje!

ERVIN

Ergens een draadje onder de baan verkeerd aangesloten denk ik, kan gebeuren h?.[:o)]

itchy

Of een keerlusmodule vergeten? [:D]

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ergens een draadje onder de baan verkeerd aangesloten denk ik, kan gebeuren h?.[:o)]

nmbs

Er stond gisteren zo een Donald Duck Express in Schaarbeek, achter de uitgeweken I5'en.  Hopelijk zijn er vanacht enkele creatieve zielen gepasseerd om iets aan die kleuren te doen [:D]
En blijven ze van die I5'en![:(!]

dgrr57

HIER enkele foto's van de Fyra [;)]

conducteur

Of zoeken naar kortsluiting en vaststellen dat je een stuk spoorstaaf op je rails hebt liggen.
Weet er iemand wat ze met de 11'en gaan doen? Die worden toch op den duur vervangen door de TRAXXen en de Fyra? Binnenlands verkeer? Reizigers? Goederen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

trainfreak

citaat:
Geplaatst door conducteur

Weet er iemand wat ze met de 11'en gaan doen? Die worden toch op den duur vervangen door de TRAXXen en de Fyra? Binnenlands verkeer? Reizigers? Goederen?

De 11'en doen nu al binnenlandse treinen.
Er zijn enkele P-treinen die door een 11 getrokken worden.
Vorige week reed er ook een goederentrein met een 11 in dubbeltractie met een 23
Spoorse groeten
Dimitri

chef garde

Inderdaad, P-treinen.  Gent - Etterbeek (M4'en), Oudenaarde - Schaarbeek (M5'en, trek en duw).