Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

s88 op esu 3.0.0

Gestart door Jaap, 30 oktober 2009, 12:56:46 PM

Jaap

Kan iemand vertellen hoe die werkt op deze software.
In de beschijving van esu staat in hoe je de s88 moet
instellen stekker er in en aangeven hoeveel poorten je wil gebruiken
en dan spreken ze over wissel straat dat heb ik gedaan en de s88 aangemeld op die wissel straat.
Maar hij werkt nog steeds niet kan iemand mij vertellen wat ik fout doe Jaap

Gerolf

Ik heb je vraag even in de juiste rubriek gezet.
s88, is dat geen bezetmelder? Wat heeft die met een wisselstraat te maken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jaap

...kan iemand mij vertellen wat ik fout doe ..

Voordat iemand kan vertellen wat je fout doet, zou je eerst eens gedetailleerder kunnen vertellen wat je gedaan hebt. Want je verhaal is wel een beetje vaag.

dikken

Ik vermoed dat je je wisselstraat moet toewijzen aan een van de uitgangen van je S88 en als er dan een trein passeert en een bezetmelding geeft, wordt je wisselstraat getrokken.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Klaas Zondervan

Jaap,
s.v.p. niet priv? reageren, maar hier op het forum.

Jaap

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jaap

Voordat iemand kan vertellen wat je fout doet, zou je eerst eens gedetailleerder kunnen vertellen wat je gedaan hebt. Want je verhaal is wel een beetje vaag.

Jaap

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Jaap

Ik heb de s88 aangesloten en de schakel rail op de s88,
ik heb de s88 aangemeld op de cental station en de hoeveel poorten ik ga gebruiken en ik heb een rijbaan aangemaakt en de s88 aangemeld
op die rijbaan en de wissels en seinen op de rijbaan geplaats.
en wat nu

railbusje

Je hebt de massa aansluiting van de S88 module toch ook aangesloten, dus niet enkel de massa van je schakelrail maar de module zelf heeft ook nog een aparte massa aansluiting.
Niet persoonlijk bedoeld, maar kan je eens met normale zinnen schrijven, je uitleg is niet echt vlot leesbaar.

Jaap

het is mij gevraagt wat ik gedaan had in de cental station.
en dat had ik op gescheven,
het is misshien niet duidelijk op geschreven maar staat wel in
volg orde en daar ging het om
O ja die s88 heeft wel een massa natuurlijk.
hij heeft ook op de 6021 met de memory ook gewerkt hij was gewoon aangesloten.
Het gaat er om welke handelingen doe je anders dan bij een memory

dikken

Als je s88 al gewerkt heeft met een memory, dan veronderstel ik dat alles goed aangesloten is. Het enig wat je moet doen is de flatkabel die in de memory stak verhuizen naar de ecos.

In de ecos zelf stel je het aantal s88 mudoles in die je gebruikt. De eerste op je scherm komt overeen met de dichtste bij de centrale, de tweede op je scherm met de volgende, enz. Daar je streekt over s88, dan moet de 16 co,tacten aanduiden, ongeacht hoeveel je er gebruikt. bij een littfinski of een esu terugmeldmodule zullen dat er maar 8 zijn.

Als je nu op je ecos kijkt naar het paneel die de s88 modules grafische weergeeft, zie je dan een hokje oplichten als er een trein over het contact rijdt?

Dan het volgende luik. In de ecos maak je een wisselstraat aan. In het aanmaakscherm kan je vervolgens aanduiden of je wisselstraat gestuurt wordt door een terugmeldmodule of niet. Hier wijs je dus links de juiste terugmeldmodule aan en rechts het contact dat je daarvoor wilt gebruiken. Deze laatste moet logische wijze overeenkomen met het contact waarop jeje rail hebt aangesloten. Bij passage van een trein over dit punt zou je wisselstraat moeten schakelen.

laat je iets weten als het al dan niet lukt?
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Jaap

ik heb een baan aan gemaakt.
De s88 aangesloten en aangemeld op de central station
en op de aangemaakte baan met module 1 poort 1.
Maar het resultaat is 0

INFO

Jaap, in je openings bericht spreek je over de beschrijving van ESU en in je laatste berichten heb je het over de Central Station.

Welk systeem gebruik je, en als het een central station is ondersteund deze dan wel deze mogelijkheid?
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jaap

ik heb een central station met de nieuwste  esu software 3.0.0

Jaap

ik heb de massa rechstreeks op de central station aan gesloten
er brand een lampje maar de wissel doen het nog steeds niet

Jaap

weet nou niemand wat het plobleem is
De s88 heeft contact met de schakel rail dat is goed.
Ik heb een baan aangemeld de wissels geplaast op die aangemelde baan.
En de s88 op die baan aangemeld.
moest ik soms nog wat verranderen in mijn central station een instelling of zo?
om dat hij niet schakelt