Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Hernummeren van locs

Gestart door ERVIN, 16 oktober 2009, 19:41:58 PM

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door jean-luc
Als bouwer en verbouwer van Belgische modellen kan ik enkel maar zeggen dat het reeds jaren dikke crisis is in de letter- en cijfer decals ! [}:)][}:)][}:)]

Vermoedelijk is daar geen cent mee te verdienen !



juist! je snapt het!

Kees-Jan

conducteur

citaat:
Geplaatst door itchy

kleine correctie en al behoorlijk off-topic, maar toch:

Helvetica is geen merk (en ook geen Belgisch bedrijf) maar wel een lettertype ontworpen in 1957 door twee Zwitsers (wat dacht je): Max Miedinger en Eduard Hoffmann. Ondertussen is het wereldwijd ??n van de bekendste lettertypes... en wellicht ook het enige lettertype waar al een hele langspeelfilm aan gewijd is (zie //www.helveticafilm.com, ter ere van de 50e verjaardag, in 2007).

zo en nu weer on topic. [:)]

[edit]
Het valt me op dat de NMBS de laatste jaren niet meer consequent hetzelfde lettertype gebruikt, soms is het Helvetica, dan weer Univers Condensed,...) vroeger werden toch iets systematischer hetzelfde lettertype gebruikt (dat lettertype met de typisch ronde cijfers waarvan ik dan weer niet weet wat de naam is. Het doet me wel denken aan het lettertype wat vroeger ook voor de bewegwijzering van de autowegen werd gebruikt. Maar dat is ondertussen ook al bijna helemaal verdwenen, op oude verkeersborden zie je het nog soms).

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Oeps Marc , ik moet over je berichtje hebben gelezen, maar ondertussen heeft Itchy het juiste antwoord al gegeven , de cijfers zijn 4mm. en dus van het merk Helvetica wat trouwens een Belgisch bedrijf is.[;)]




Santa Fe?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

rixke rail

citaat:
Geplaatst door itchy

Dag Eric,

Worden ze door Rocky Rail zelf gemaakt of verdelen ze decals van een andere producent? Ik heb op hun site gekeken maar die brengt me niet veel verder...

Steven




Het vel dat ik heb, van heel wat jaartjes geleden, is van RR zelf.
Hun adres staat er bovenaan op.
Of het nu nog beschikbaar is [?]
Ik heb het wel gekocht bij Jocadis.
Even navragen bij beiden misschien ?
Modelspoorse groeten,
Eric.

Edit : ter illustratie :


Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail