Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

peco wissels

Gestart door Binco, 05 oktober 2009, 20:03:08 PM

Binco

een vraag over de peco wissels.
ik heb het internet afgezocht naar prijzen van de peco wissels.
vind niks:(
heb wel interesse omdat het idee van a'pen dam nog steets een beetje kriebelt en daarom mss op een kleine opp. alleen een loods te maken maar daar heb je redelijk wat wissels voor nodig en heb is gehoord dat peco prijs/kwaliteit het beste is*.

ps. ken niets over codes en dergelijke dus weet begot niet wat ik daar op moet antwoorden als die vraag komt.

*dit is geen reclame voor peco!

conducteur

Het is te zien.
De kortste is nu met de lage pond zeer goedkoop (alsook de andere wissels). Ongeveer 10-12?
Neem peco code 100, 2.5mm hoog.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

joble


Ik zie dat je in de buurt van Antwerpen woont.

Collectorsbank in Wilrijk heeft heel wat Peco spullen op stock. Zij kunnen je telefonisch of via email wel prijzen geven, veronderstel ik.

Ook Verschooten verdeelt Peco, maar heeft minder stock. Als je met enkele weken levertermijn kan leven, is dit geen probleem natuurlijk.

Misschien zijn er ook andere handelaars in het Antwerpse die peco verdelen, maar dat weet ik zelf niet.

Groeten,
Johan

dieseltje

In Antwerpen kan je inderdaad bij Collectors Bank terecht, grotere voorraad vind je in Breda bij Trein 2000 (nieuwe mooie zaak), en zelf heb ik via internet gekocht bij "Rails of Sheffield" en Hattons.  Deze laatste heeft denk ik op dit ogenblik de laagste prijzen en ruime voorraad, binnen de week heb je alles thuis geleverd... website is eHattons, dus //www.ehattons.com (zoek per manufacturer, PECO, points en scale OO, enz..)

Bij Peco heb je tegenwoordig keuze uit code 75, code 83 en code 100 (volgens oplopende hoogte van het railprofiel)


ysbeer

En als je nog moet beginnen,neem dan code 83 en niet het toch wel wat achterhaalde code 100,
Op 83 rijdt alle materiaal van na 1990.
wim

itchy

Waarom dan niet code 75?
Steven

citaat:
Geplaatst door ysbeer

En als je nog moet beginnen,neem dan code 83 en niet het toch wel wat achterhaalde code 100,
Op 83 rijdt alle materiaal van na 1990.
wim

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

dieseltje

Code 75 is net iets te fijn....  Als je inderdaad nieuw moet beginnen, zou ik bij Peco ook voor code 83 kiezen....

Klaas Zondervan

Waarom is code 75 te fijn? Volgens de schaalverhouding is het vrijwel exact op maat.

dieseltje

De discussie over de code, zou op zich al een hele topic in beslag kunnen nemen, en blijkbaar zijn we alweer vertrokken...
Het heeft meer met "gevoelsmatig" en "praktisch", danwel met "exact op maat" te maken vind ik...
Neem code 100, en je kan ongeveer met alles rijden, Neem code 75 en met hoge wielflenzen (oude modellen) krijg je mogelijk problemen...
Alternatief is dan code 83.
(Ik heb zelf nu voor de zichtbare gedeeltes voor code 75 gekozen, en voor de schaduwstations voor code 100, maar bij mijn keuze was van code 83 bij Peco nog geen sprake....)

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Waarom is code 75 te fijn? Volgens de schaalverhouding is het vrijwel exact op maat.


Dat is een vraag Klaas waarop jij het antwoord best zelf weet.
Niet alles wat je tussen nu en 1990 hebt gekocht rijdt daar op goed.
wim

Klaas Zondervan

Dat antwoord geef ik dus ook.[:)]
Het standaard railprofiel in Europa is tegenwoordig UIC54, dat is 159 mm hoog. Gedeeld door 87 levert dat 1,83 mm.
Code 75 is 1,9 mm hoog, dus als je heel precies bent is dat zelfs nog te hoog.

Alle materi?el wat voldoet aan de Morop normen rijdt daar probleemloos over. En als er modellen zijn van na 1990 waarvan de flenzen hoger zijn dan de norm, dan zou ik daar wel eens een voorbeeld van willen zien, want volgens mij bestaan die niet.

ysbeer

Simpel
wagens van liliput (2000) rijden niet (lopen aan) op code 75 rails
Allemaal???? Geen idee.En nu??????????? Ook geen idee.
wim

poco loco

citaat:
Geplaatst door joble


Ik zie dat je in de buurt van Antwerpen woont.

Collectorsbank in Wilrijk heeft heel wat Peco spullen op stock. Zij kunnen je telefonisch of via email wel prijzen geven, veronderstel ik.

Ook Verschooten verdeelt Peco, maar heeft minder stock. Als je met enkele weken levertermijn kan leven, is dit geen probleem natuurlijk.

Groeten,
Johan



"Als je met enkele weken leveringstermijn kan leven", bestel dan bij Verschooten.
Neem in Collectorsbank wat in stock is (goedkoper), maar bind je daar niet aan j?ren leveringstermijn of bestellingsresultaat "nul". Daar v?lt niet mee te leven.

Luc.

itchy

Ik heb alleen materieel van de laatste 5 jaar (en geen Liliput). Raden jullie mij dan code 75 aan? Of veiligheidshalve toch maar voor 83 gaan?!
Steven
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

T03

Er even tussenin, een bedenking...
En als je ooit 2de hands materiaal koopt.


SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door itchy

Ik heb alleen materieel van de laatste 5 jaar (en geen Liliput). Raden jullie mij dan code 75 aan? Of veiligheidshalve toch maar voor 83 gaan?!
Steven

"I have a train riding in my brain"