Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

peco wissels

Gestart door Binco, 05 oktober 2009, 20:03:08 PM

ysbeer

Ik zou code 83 aanraden,dat geeft absolute zekerheid en is vrijwel net zo laag als 75.
Maar niet alleen laag,ook de breedte van de rails speel een rol voor het zicht.
wim

itchy

Nu je het zegt, daar had ik niet aan gedacht, hoe dom! Heb trouwens nu al een paar oudere M4's, wel van na 1990 (denk ik...).
Ik heb ondertussen op de (allesbehalve gebruiksvriendelijke) site van Peco gezien dat ze zowel 'streamine' als 'finescale' rails hebben. Weet iemand wat het verschil is tussen beide?
Steven

citaat:
Geplaatst door T03

Er even tussenin, een bedenking...
En als je ooit 2de hands materiaal koopt.


SpGr
Marc


citaat:
Geplaatst door itchy

Ik heb alleen materieel van de laatste 5 jaar (en geen Liliput). Raden jullie mij dan code 75 aan? Of veiligheidshalve toch maar voor 83 gaan?!
Steven



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Stefan Appelmans

Vergeet niet dat de code 83 van Peco "amerikaans" is.
De dwarsliggers zitten korter bijeen dan in Europa.
In de club hebben we code 75 en nooit problemas gehad, uitgezonderd met M?rklin locs verandert in "2 rails" en met de oorspronkelijke wielen er steeds op.
stefan.

Stefan Appelmans

Ja, op de site van Peco hebt je de prijzen niet (onderandere).
Kijk eens hier
http://www.letrainmagique.com/index_modelisme.htm
het is wel in t'frans, maar je hebt de prijzen.
Ik bestel (heel)veel bij Mr Schmitt. Prima service. Maar verstaat zeker geen nederlands (Strasbourg).
stefan.

T03

"I have a train riding in my brain"