Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Roco miskleun??

Gestart door Peter, 17 september 2009, 13:01:06 PM

Peter

Heb een tijdje geleden een paar autotransportwagens Offs 60 (Laes) van Roco (ref. 66529) gekocht omdat:
1. ik ze mooi vind/vond.
2. omdat ze in aanbieding waren.

Heb eindelijk de tijd gevonden ze eens uit te pakken en na het monteren van een groot aantal kleine onderdeeltjes, ze op mijn baan te plaatsen (was ik althans van plan).

Maar wat een ramp. Bij het minste breken die wagens gewoon middendoor aan het (miniskule:(!:(!:(!)schraniertje.
Dit is echt een MISKLEUN 1e klasse van Roco. Beide delen van de wagen zijn middels een klein plastiekje aan elkaar bevestigd en breken bij het minste geringste.
Dit had Roco toch veel steviger moeten maken. Waarom ze dit zo fragiel hebben gemaakt is mij een raadsel. Mischien dat ze daarom in aanbieding waren???:0:0:0
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Op twee Duitse forums vond ik draadjes van mensen die hetzelfde meemaakten. Hun oplossing bestond er in een (heel) klein rondelletje te maken (doormeter ong. 3 mm met gaatje van 1,5 en 1 mm dik) en dit op die plaats te lijmen met sekondelijm, Stabilit of Uhu-plus. Dat houdt....een tijdje[}:)][}:)][}:)]. Na die mensen per PM gemaild te hebben blijkt dat de ene ze gewoon heeft wegggegooid, en weer andere ze gewoon aan elkaar vastgelijmd hebben en op een afstelspoor (of in een kast) gezet hebben.
Eigenlijk schande van Roco dat zelf GEEN hulp of alternatief aanbied, buiten een mailtje met "Mit vorsicht behandeln, denn unser modell ist kein spielzeug"[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
SCHANDE!!!!!
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

man,man,man ,problemen zijn er toch om opgelost te worden,of niet?
Het is natuurlijk niet prettig om aan splnternieuw materieel te moeten gaan lijmen maar dat is toch niet onoverkomenlijk?
Ik denk zelfs dat het een goed gevoel geeft als je zoiets kan oplossen,en dat dan nog met anderen kan delen.
Als het toch om weg te gooien is kan je net zo goed iets uitproberen.

Gerrit

Peter

Gerrit,
Het te lijmen oppervlak is zo klein dat dit niet opgewassen is tegen de (trek) krachten die er op uitgeoefend worden.
Zal morge eens een paar foto's nemen van dat verd.... onding.[:(!]
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Peter

Het te lijmen oppervlak is zo klein dat dit niet opgewassen is tegen de (trek) krachten die er op uitgeoefend worden.
Ik denk dat het probleem eerder zit in de gebruikte plasticsoort. Het plastic van de meeste modellen is zonder speciale maatregelen niet te lijmen. Het plakt wel, maar dat is niet hetzelfde.

modelbaanHO

Dag Peter,

Heb je dat bij alle wagons ?
Ik heb zelf 8 van die wagons rijden. Ze zijn al verschillende keren in en uit de doos gehaald en onlangs heb ik zo nog meegenomen naar de rijdag van de modelbouwclub. Geen enkele wagen vertoont het probleem waar jij nu mee te kampen hebt.
Heb je ze nieuw gekocht ? Zo ja zou ik ze terug sturen (via de winkelier) en vervanging vragen. Er bestaat nog altijd zoiets als garantie.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Luc,

De wagens werden nieuw gekocht op 10/11/2007 bij een gekende winkelier hier in Belgie.
Of de waarborg hierbij nog geldig is weet ik niet.
Wel heb ik met de beide wagens hetzelfde probleem.
Vermits er in Duitsland ook verschillende klachten zijn vermoed ik dat er toch iets scheelt met die (reeks??) modellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Roco heeft volgens mij wel meer de neiging om series met een kleine fout(meestal mech)voor lage prijzen aan de handel te slijten.

Ik zelf heb een BR 212 gekocht voor 84 euro als aanbieding.
De zelfde lok staat nog steeds ook voor 134 euro te koop.
Maar bij montage blijken de hekken en trappen op mijn lok nauwelijks te monteren zonder vijl en boor.
Volgens mijn een nul serie die men zo kwijt raakt,met argument
"hij is toch goedkoop dan moet je niet zeuren"
wim

erik50

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

man,man,man ,problemen zijn er toch om opgelost te worden,of niet?
Het is natuurlijk niet prettig om aan splnternieuw materieel te moeten gaan lijmen maar dat is toch niet onoverkomenlijk?
Ik denk zelfs dat het een goed gevoel geeft als je zoiets kan oplossen,en dat dan nog met anderen kan delen.
Als het toch om weg te gooien is kan je net zo goed iets uitproberen.

Gerrit



Ik denk toch wel dat je een zekere kwaliteit mag verwachten als men een aankoop doet.
Alleen al het gedacht om met lijm een gebrek aan een model te moeten gaan oplossen zie ik echt niet zitten.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

ysbeer

Ja ik heb (voor veel geld)een gans nieuwe auto gekocht.
Nou ja de uitlaat was lek,het stuur moest ik zelf monteren,en hij had maar twee versnellingen.
De bumper vielen er al direct af,en raakte dus zoek.
Een nieuwe koste 1000 euro
Bij de dealer zij men dat ik harder dan 40 km had gereden en dat het dus mijn eigen schuld was.
Voor mijn eigen geld heb ik wat tube lijm,schroeven,draad gekocht
en daarmee heb ik het allemaal opgelost.
Dat gaf toch een tevreden gevoel.
Man man problempjes zij er toch om opgelost te worden (dacht ik)
wim

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ja ik heb (voor veel geld)een gans nieuwe auto gekocht.
Nou ja de uitlaat was lek,het stuur moest ik zelf monteren,en hij had maar twee versnellingen.
De bumper vielen er al direct af,en raakte dus zoek.
Een nieuwe koste 1000 euro
Bij de dealer zij men dat ik harder dan 40 km had gereden en dat het dus mijn eigen schuld was.
Voor mijn eigen geld heb ik wat tube lijm,schroeven,draad gekocht
en daarmee heb ik het allemaal opgelost.
Dat gaf toch een tevreden gevoel.
Man man problempjes zij er toch om opgelost te worden (dacht ik)
wim



appels niet met citroenen vergelijken mijn beste,er is ook duidelijk gezegd dat het om een aanbieding ging .Ik blijf er overigens bij dit dit g??n onoverkomelijk probleem is.Ik heb in de loop der tijd massa wagons omgebouwd  zonder dat iemand dat  mij voordeed.
Dit is iets wat een manager "een uitdaging "zou noemen.
En nog straffer: ik wil dit zelfs voor Peter oplossen[^]
Gerrit

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Peter

Luc,

De wagens werden nieuw gekocht op 10/11/2007 bij een gekende winkelier hier in Belgie.
Of de waarborg hierbij nog geldig is weet ik niet.
Wel heb ik met de beide wagens hetzelfde probleem.
Vermits er in Duitsland ook verschillende klachten zijn vermoed ik dat er toch iets scheelt met die (reeks??) modellen.



@Peter,

Ik denk dat het kan liggen aan de samenstelling van het gebruikte materiaal of aan de mallen, temperatuur en inspuiting druk liggen zeer gevoelig. Trouwens er zijn nog gevallen geweest bij andere merken geloof ik waar er een slechte "reeks" bij zijn gemaakt?

Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen,Eric.

ysbeer

Betekend dat dan dat een aanbieding altijd uit defecte rommel bestaat????
Op zijn minst zou men er dan bij kunnen zeggen"er mankeert iets aan" aanbiedingen zondermeer behoren ook goed te zijn.
En natuurlijk het is te maken, maar daar ging het niet om.

Zelf als aanbieding zijn de dingen nog duur zat.
wim

Peter


Inderdaad, de aanbieding toen was 119,00 euro. Was zaterdag bij de handelaar [:D][:D][:D]waar ik ze gekocht heb, en die zal ze terugsturen naar Roco. Zelf herstellen is (ondanks al mijn ervaring[:I][:I][:I]) niet echt een optie. Je hebt gewoon te weinig plaats om zo'n dingetje te lijmen. Roco had beter een stukje van het chassis in metaal gemaakt.
Met vriendelijke groeten
Peter