Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco miskleun??

Gestart door Peter, 17 september 2009, 13:01:06 PM

Peter

Dit is het volgende slecht bericht van dezelfde handelaar. De beschadigingen aan de wagens vallen niet onder de garantie bepalingen van Roco. Ik "zou" ze te bruusk behandeld hebben. Tja, als je ze al niet meer uit de doos mag halen om de extra onderdelen te monteren, heeft het weing zin om iets van dat merk te kopen.
Blijkbaar valt(viel) dat probleem met die wagens in Duitsland wel onder de garantie. Maar wij hebben dan ook het "geluk/pech" dat we via een Franse verdeler moeten werken. Waarschijnlijk draai ik nog zelf op voor de verzendingskosten (van en naar Roco) Dat is wel helemaal het toppunt.[}:)][}:)][}:)]
De handelaar kan er waarschijnlijk ook niets aan doen...maar twee negatieve berichten (zie Trix 201) is niet leuk om lezen.[|)][|)][|)]
Met vriendelijke groeten
Peter

JanD

Peter, in hoeverre het Belgische garantiebeleid van het Nederlandse verschild weet ik niet: ik neem aan: niet zo heel veel daar veel van de regelingen inmiddels EU-regels zijn. In Nederland is het zo dat je voor garantie bij de verkoper moet zijn: waar hij zijn spullen gekocht heeft doet niet ter zake. Hij dient deugelijke producten te verkopen,en als ik dit allemaal zo lees, heb ik over die deugdelijkheid zo mijn twijfels: het kan een pech-exemplaar zijn, of een pech-serie, maar als jou die pech eenmaal treft hoef je je niet het bos in laten sturen met " de franse leverancier doet moeilijk" oid.
Terugbrengen dus: Laten repareren--nieuw exemplaar--of geld terug.
Of verschrikkelijk handig zijn/worden en het zelf oplossen: meer smaken zijn er niet mijns inziens.

Jan

treintj

hallo,
Ik had eens een artikel gevonden hier over. Gewoon een elastiekje rond de koppelingen doen.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door treintj

hallo,
Ik had eens een artikel gevonden hier over. Gewoon een elastiekje rond de koppelingen doen.


Zal vast niet waar zijn,maar ik krijg de indruk dat een aantal mensen iets koopt,merkt dat er fouten of defecten in zitten,en dan hemels blij zijn dat ze dat zelf mogen oplossen.
Lijm ,elasiekjes,alles helpt.
Maar je hebt wel jou duren geld uit gegeven voor zo een ding.
Nog even en men verkoopt je voor de dubbel prijs 2 dozen kunststof en wat oud ijzer.
Mag je zelf je lok maken,en niet zeuren.
Dus garantie claimen en niet over je laten lopen.
wim

Peter

Even ter verduidelijking: Het zijn NIET de koppelingen op de uiteinden van de wagens, maar het is de scharnierende verbinding tussen de beide wagenhelften. Die zitten aan mekaar vast met op het ene deel een plastieken lipje met een doormeter van ongeveer 3 mm. Hierin zit een gaatje waar een pinnetje, dat op het andere deel zit van ongeveer 1,5 mm in past. Het is dat kleine lipje dat gebroken is. Ik ben niet technisch onderlegt, maar blijkbaar is die konstruktie bij een aantal modellen (een produktie serie?), door ik weet niet welke oorzaak, veel te fragiel.
Volgens de Franse invoerder zou ik de modellen hebben laten vallen of te bruusk behandeld hebben.[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
Ja, blijkbaar is elke reden goed genoeg om de garantie te weigeren.
Een mailtje naar Roco met de hele uitleg bleef tot nu toe nog niet beantwoord.
Zo gauw ik de modellen terug heb zal ik wat foto's op het forum zetten.
Met vriendelijke groeten
Peter

JanD

Peter: Een ervaren modelspoorder als jij laat je spullen niet van de trap vallen ( nou ja...maar dan had je e.e.a. hier niet als Probleem, maar eerder als Humor gemeld...) Dus heb je ondeugdelijke waar gekocht.
Terug naar de leverancier dus: of ie het nou in Groenland, Tibet of Frankrijk gekocht heeft: Jij hebt een product gekocht wat niet deugde.
Wat helpt is wanneer je een " uitdraai" maakt van gelijksoortige problemen gemeld op dit forum zowel als in Duitsland. Daarmee kan jij onzinnige argumentaties als " onzorgvuldig gebruik" vs "ondeugdelijk product" ontkrachten.
Ook in Belgie zijn er natuurlijk consumentenorganisaties die je kunnen/willen helpen met malafide leveranciers: laat ze er niet mee wegkomen, maar zorg dat je of een goed product krijgt, of je geld terug,of een cursus: "knutselen aan ondeugdelijke producten", als je dat wilt tenminste!

( mr) Jan


Peter

Of het iets met mijn mailtje naar Roco te maken heeft, of dat het dank zij mijn handelaar is die bij de invoerder druk gezet heeft[:D][:D] dat weet ik niet, maar feit is dat ik van T... een mailtje heb gekregen dat ik voor mijn twee wagens een "refund" krijg. Dus een van de dagen ga ik (we) bij hem langs om dat te regelen. Alvast mijn dank aan hem voor de moeite.[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter