Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

de 29.013 komende zaterdag tussen Gent en Ronse ??

Gestart door patatje70, 08 september 2009, 21:10:42 PM

patatje70

citaat:
Geplaatst door chef garde

citaat:
Geplaatst door patatje70

Hallo iedereen,

Ik heb ergens horen waaien dat de 29.013 komende zaterdag zou rijden tussen Gent en Ronse
weet er iemand meer en eventueel een uurschema ??

mvg Wim



Ja Wim, dat worden serieuze vader-zoon momenten hoor dit weekend!!!



ah jaaaa.. en jij hebt hem al in actie gezien... dus je weet wat het zal worden,zal ogen tekort hebben.. die springt er zeker op !!!!

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Brossel

Als een Duitser er vanuit gaat dat elke stoomlok zwart is, tot daar aan toe, maar een Nederlander zou beter moeten weten [;)]

De 29.013 is overwegend donkergroen...
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb intussen een paar foto's en een filmpje van deze loc gevonden, en hij is inderdaad groen.

the_gold

Het mag dan nog een prive rit zijn, het gaat me een beetje te ver als ik lees dat er ambras zou komen als er spotters foto's zouden nemen van de trein... waar gaat dat toch naar toe? Ik voel me meer en meer bekeken als de papparazi die britney spears achtervolgt!
Ik moet toch in Gent zijn dus ik ga en sta waar ik wil, laat die rokende dame maar komen[:D] Het is inderdaad.. een soep.

chef garde

Amai, is de privatisering van het spoor begonnen misschien???  Truikt er alleszins naartoe!!!  Een buitenlander die een rit organiseert en de beter bedeelden die dan de plak zullen zwaaien, schoon dat!!  En dat nog op een openbare plaats ook ...

MickeyMouse

En heeft er nog iemand de uurregeling (via pm)?
Zal mij opstellen op een verdekt plaatsje en genen ambras maken...

Geert

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

En heeft er nog iemand de uurregeling (via pm)?
als het goed is heb je hem nu. [8D]

Tobin

Beste,

U al afgevraagd waarom er de laatste jaren geen fotoritten op NMBS-net zijn geweest met de 29.013?

Geen enkele belgische groot spoor vereniging was bereid om dit te doen!!!

Nu wordt deze rit voor dit gezelschap georganiseerd, waarbij ieder zijn deel betaald. Ook de nederlander is de initiatiefnemer, maar daarom niet beter bedeeld dan andere hobbyisten.

Al afgevraagd hoe we met deze houding in de toekomst nog zulk een ritten kunnen beleven?
Als ieder individu zonder bijdragen een fototreinen komt achtervolgen,
???WIE FINANCIERT DAN DE TREIN????
???WIE WIL DIT SOORT RITTEN NOG ORGANISEREN, zonder financiele kater???

Dus beste, voor diegene die denken deze trein te moeten achtervolgen of door zeer associaal voor alle fotografen te gaan staan. Geef ik de goede raad om thuis te blijven.

Groeten

Hans

the_gold

citaat:
Geplaatst door chef garde

Amai, is de privatisering van het spoor begonnen misschien???  Truikt er alleszins naartoe!!!  Een buitenlander die een rit organiseert en de beter bedeelden die dan de plak zullen zwaaien, schoon dat!!  En dat nog op een openbare plaats ook ...



Inderdaad, wat zullen ze doen? Remmen toesmijten op volle baan en vragen of ge toestemming zal hebben om te fotograferen?[:D]
Niet slecht bedoelt maar ik vind het allesinds dikke zever, het is en blijft een trein.

Al moet ik chef garde wel gelijk geven, dat allemaal op een openbare plaats.

55erke

Tjeeses wat een gedoe[:D]
Ik heb de 29 hier een aantal jaren geleden in herentals gezien en op foto kunnen zetten. Dit was .... zoveel jaren spoorwegen in de kempen of zoiets.(weet het ni juist meer)  leuk iedereen mocht de trein zien, fotograferen, of wat dan ook....zonder zever zonder betalen of wat dan ook[;)]


Groetjes
Johan

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Tobin

Nu wordt deze rit voor dit gezelschap georganiseerd, waarbij ieder zijn deel betaald.
Inderdaad, ze betalen om mee te mogen rijden. Je wilt toch niet beweren dat er mensen zijn die 335 euro betalen alleen maar om te weten waar en wanneer hij rijdt?

Peter

Wat een flauwe kul. Ik heb nog nooit ergens moeten betalen om foto's te mogen nemen van speciale ritten. Ook niet op en rond een 29 vele jaren geleden in het station van Temse. Dat was toen ook een speciale rit.
Je betaald om mee te rijden, en desnoods een drankje of zo te krijgen, en dat is alles.
Met vriendelijke groeten
Peter

patatje70

er rijd dus enkel een lege trein rond.... de deelnemers volgen de trein per auto (hoe absurd het ook klinkt)

deze info heb ik via iemand van de organisatie,welke ik volledig vertrouw

nu vraag ik mij af... 335 euro voor 2 dagen fotoplezier.... strange

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door maxim

Wie voor deze rit betaald heeft recht om foto's van deze trein te nemen, wie niet wilt betalen heeft hier geen recht op.
Dit is de grootste onzin die ik de laatste tijd heb gehoord. Het recht om vanaf openbaar terrein foto's van een trein te mogen maken hoef je niet te kopen, dat recht heeft iedereen vanzelf al.
Dus die mensen die serieus 335 euro hebben neergeteld, hebben betaald voor een recht dat ze zonder betaling ook zouden hebben. Die zijn dus zot.

Peter

Waarom niet zoals in bv. Duitsland een interessen group (of fan-club zo je dat liever hebt) stichten en met bijdragen van die leden en sponsors (spenden) deze lok helemaal in orde maken. Ik heb voor een paar jaar in Garmisch-Partenkirchen nog gezien wat men daar op die manier met de E16 heeft gedaan. Een kompleet rijvaardige lok die 100% in orde is [:D][:D][:D][:D] (maar we wijken af)
Met vriendelijke groeten
Peter

MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

En heeft er nog iemand de uurregeling (via pm)?
als het goed is heb je hem nu. [8D]


Bedankt Klaas !!!

Geert