Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

reeks 60 prototype

Gestart door 7003, 25 augustus 2009, 12:11:45 PM

Jozef

De Roco 60 heeft geen ! cabineverlichting.
De schuingerichte leds zijn voor het 3de frontsein !
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

theedooz

In de 6006 zou je die dus kunnen gebruiken als cabine verlichting, want die bezit geen derde frontseinen!

Paulogic

Aha, dank u,

Ik zal hem eens moeten openmaken dan...
Daar gaat veel volk komen naar kijken, denk ik.
mvg,
Paul(ogic)

ems

Voor diegene die dachten, waar blijft VBV nou met z'n Proto 60; Op hun site staat inmiddels meer info met fraaie foto's van een zeer fraaie 6005!
http://www.vanbiervliet.com/6005.html

(ik weet nu ook zeker dat ik de VBV's koop i.p.v. Roco....)
Groet, Edwin

AtMoPo

citaat:

(ik weet nu ook zeker dat ik de VBV's koop i.p.v. Roco....)

Waarom?
AtMoPo

Sicco

Hij oogt in elk geval ietsje fraaier (meer details) en de beide (bij deze versie toch storende) schoonheidsfoutjes op de Roco zitten er hier niet op.

Ik vind de kleur wel wat flets, maar dat kan ook aan de foto liggen.

ems

citaat:
Geplaatst door AtMoPo

Waarom?

Om reden die Sicco aangeeft; De te lichte blauwe kleur komt m.i. door de met flits gemaakte foto, maar dat zullen we wel zien als we de loc in handen hebben.
Groet, Edwin

Sicco

Heb de 6005 inmiddels het echt gezien. De kleur is echt heel mooi, geeft een beetje een groen-achtig tintje zoals in het echt. Het had wel een tikkeltje donkerder gemogen, maar het is zeker donkerder dan op de foto's en volgens mij zit het er echt niet ver naast. De loc is echt
heel mooi. Even met de vertegenwoordiger staan babbelen, kan zijn dat de kleur nog wijzigt maar dat is aan Van Biervliet. Het is in elk geval door meerdere mensen aangegeven dat de kleur wat te licht is/oogt dus men gaat er vast naar kijken.

b-shunting

ik ben alvast aan het sparen voor een versie met geluid[:p][;)]
minibaantje tp 4,diesel

Alain

citaat:
Geplaatst door Sicco

Heb de 6005 inmiddels het echt gezien. De kleur is echt heel mooi, geeft een beetje een groen-achtig tintje zoals in het echt. Het had wel een tikkeltje donkerder gemogen, maar het is zeker donkerder dan op de foto's en volgens mij zit het er echt niet ver naast. De loc is echt
heel mooi. Even met de vertegenwoordiger staan babbelen, kan zijn dat de kleur nog wijzigt maar dat is aan Van Biervliet. Het is in elk geval door meerdere mensen aangegeven dat de kleur wat te licht is/oogt dus men gaat er vast naar kijken.

Gisteren staan praten over die blauwe en hij is terug binnen om een nieuwe donkerder kleurtje te krijgen. Hij is momenteel iets te licht zei men. Dus afwachten.[:)]

Alain

citaat:
Geplaatst door b-shunting

ik ben alvast aan het sparen voor een versie met geluid[:p][;)]

Ik ben aan het sparen voor de 55'ers.(VBV) Komen nog voor het eind van het jaar in de handel. [:D]

Peter

Op het Franstalig TMM forum staat dat de afstand van de lijnen op het VBV model (blauw/geel) niet juist zouden zijn, gestaafd met foto's. Klopt dit of is het verkeerde informatie.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Nou ja ik heb zoiets van als je het verschil zelf niet ziet maar iets 'van horen zeggen' is dat iets niet klopt, dan is het iets met spijkers en laag water. Hier bij ons in Nederland is men daar doorgaans erg goed in [:D]

Voor wat betreft de lijnen oogt het model van VBV juist, in tegenstelling tot de Roco, waar het nummer op het front duidelijk niet correct oogt. Ik gebruik bewust het woord 'oogt' want soms is het nu eenmaal zo dat bij het maken van iets in model (door afronding, optisch bedrog en het feit dat je niet alles precies 87 keer kan verkleinen) dat een precieze verkleining minder fraai staat dan een aanpassing waardoor het model beter oogt met de werkelijkheid. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat dat in dit geval zo is. Het zou zomaar kunnen dat de maatvoering van de lijnen bij Roco an sich correcter is, maar dat VBV/LSM bewust wat aangepast heeft zodat het beter oogt.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Op het Franstalig TMM forum staat dat de afstand van de lijnen op het VBV model (blauw/geel) niet juist zouden zijn, gestaafd met foto's. Klopt dit of is het verkeerde informatie.

Ik dacht dat de directeurs van de NMBS tweetalig moesten zijn [;)][:)][:D]
In VOLGENDE draad, praat men niet over kleuren of lijnen, maar van lampen en gaten [;)]

Sicco

Het is inmiddels d elaatste dag van mei en zowel de Roco als de VBV 6005 hadden in de winkel moeten liggen. Iemand ze al gezien?

groeten Sicco