Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

VAERWEGH DOK

Gestart door janjozef, 21 augustus 2009, 13:57:42 PM

Herwig

"Vaerwegh"   zal toch wel stilletjesaan een podiumplaats krijgen voor de   [ langste-clubbaan-met-de-meeste-details ]  van het westers halfrond, niet ?                                                               
Indrukwekkend.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Dekstenen zijn geplaatst op de "promenade"  8)

20160531_192952 by Frans Peeters, on Flickr

En dan gisteravond nog eens een "pasbeurt" op de club waar de latte aanpassingen werden gedaan om alles mooi te laten aansluiten, als het ware "de integratie van alle onderdelen"  :)

20160531_210958 by Frans Peeters, on Flickr
20160531_211052 by Frans Peeters, on Flickr

Tijd voor de laatste afwerkingen en om de schilderskwast los te laten op de "promenades"

Ook de reproductie van de "kapittels" lukt vrij aardig.

20160531_162049 by Frans Peeters, on Flickr
20160531_162129 by Frans Peeters, on Flickr

Nu daar ook nog wat kleine aanpassingen om alles mooi te laten aansluiten  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Ik blijf hier stilletjes genieten van de mooie vooruitgang  ;)
Proficiat met je giethars-succes !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Prachtig! Dat viaduct met metselwerk in boogconstructie wordt werkelijk een juweeltje. Persoonlijk vind ik die betonnen aanzet met grifitti lelijk en totaal niet passen met de rest. Het steekt af als een vloek. Beetje jammer dat het erbij is gesukkeld. Geen kritiek op het modelbouwwerk van die betonnen contstructie. Het past gewoon niet met de rest, maar dat is mijn mening.   ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ferme vooruitgang, Frans  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

baah ja, het is mooi pfff


het is meer dan super mooi, knap staaltje modelbouw MTD


Peter

Fantastisch Frans.
De bogen, de kleuren, kortom het geheel is gewoonweg "PERFEKT"
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Bedankt voor de pluimen mensen. Het resultaat mag er inderdaad wel goed uitzien na een jaar prutsen en prullen en herbeginnen en ...

@Michiel
tja, die betonnen helling ook. Het is een beetje de overgang van het oude deel van de spoorbedding naar de nieuwe die naar een hoger niveau getild moest worden.
Toen die helling vorig jaar gemaakt werd, was dat "top". Als je die nu ziet in het geheel zeg ik ook  "mjaa".
Ik moet in ieder geval nog een goed kijken hoe dat er allemaal gaat bijkomen. Ze is vorig jaar gemaakt op "theoretische" maten tijdens een vakantie, dus geen enkele controle mogelijk op de baan. De Centers waren toen ook nog niet ver genoeg af om iets te kunnen uitzetten.
Kans bestaat dus dat ik die helling gewoon opnieuw moet maken om juist aan te sluiten tussen de oude metselwerkmuur en de aanloop naar de nieuwe betonnen spoordijk.
Wordt vervolgd  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Knap gedaan zeg. Ik wou ook een graag weten hoe je die mal hebt gemaakt voor die "kappitels". Is jou mal gemaakt uit gips en daarna vijlen.
Mvg

755philippe

Herwig

#745
 citaat:   " hoe je die mal hebt gemaakt "  :     foto   # 724  ?

Steam.N

Foto van voorbereiding mal op #725.
Denkelijk een siliconenmal.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

 [ 724,5  ?  ;)  ] 

SuSke

Het moedermodel van het kapittel is gemaakt in styreen.
Achthoek boven en zeshoek beneden door stukje plaat van 1,5mm op elkaar te lijmen en dan veel schuren, krabben, vijlen,... tot je een bevredigend resultaat krijgt.
De schacht werd met artisanale middelen "gedraaid" uit in elkaar gelijmde styreen buisprofieltjes (dat zou ik nu doen uit volstaaf)
Wanneer alles in elkaar stond een basis gemaakt in plasticine (volgens colryut is playdoh ook plasticine, maar volgens mij dus niet), daarna een uurtje prutsen om de "snijlijn" goed te krijgen in het superkleine potje van de mal, silicone erover en dan afgieten met epoxy of PU.

De achthoek boven

20160525_234655 by Frans Peeters, on Flickr

Draaien op artisanale wijze

20160527_144704 by Frans Peeters, on Flickr

De zeshoek onder op het geheel gezet

20160527_223240 by Frans Peeters, on Flickr

De moeder op haar bedje van "plasticine"

20160529_163610 by Frans Peeters, on Flickr

Het resultaat

20160531_162049 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

'k Vind het precies wel mooi gelijk.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan