Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vanmorgen in Berchem

Gestart door Peter, 17 augustus 2009, 18:08:53 PM


ERVIN

#1
Hoi Peter, dan stonden wij beiden in Berchem op dat tijdstip , want ook ik heb de Rail4Chem zien voorbij komen, ik stond toen te wachten op de trein naar Brussel.[;)]

Jammer dat we mekaar niet gezien hebben.
Bedankt voor de foto's.[;)]

conducteur

#2
Ik ga morgen eens met onze harley trapperson een plaatsje gaan zoeken tussen Brugge en Zeebrugge en kijken wat daar passeert.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

#3
citaat:
Jammer dat we mekaar niet gezien hebben



Hallo Erwin,

Ja, inderdaad spijtig. Wij stonden meestal op het perron van spoor 7-8 zoals je uit de foto's kan opmaken.Er stonden trouwens nog 2 "treinfanaten" blijkbaar die foto's aan het nemen waren, maar wel op het perron van spoor 5 en 6
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

#4
Hoi Peter, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik hier even mee door ga, ik heb vandaag een marathon spottersdag achter de rug, in Berchem aangekomen om 09.00u. en terug naar huis gereden om 19.00u., gevolg, 184 foto's, waarvan 170 foto's van goederentreinen ( geen 170 verschillende goederentreinen h?), man man, komt daar iets doorgereden zeg, nog even zeggen dat ik kennis heb mogen maken met een Nederlandse en een engelse treinspotter.

Een super dag geweest dus, ik ga die foto's hier nu niet allemaal posten, maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden.[;)]







En ik die dacht dat ik mijn kolenwagons te vuil gemaakt had, en ik die dacht dat ik mijn belading te hoog had gemaakt....


Olivier77

#5
Tja,

Er komt wel wat voorbij in Berchem.
Is dit ook niet het drukste spoorwegknooppunt van heel Belg?e ?
Kan er iemand daar uitsluitsel over geven ?
Wat het wegverkeer betreft kan het er ook tellen.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Peter

#6
Station Berchem is inderdaad een zeer belangrijk knooppunt, en dan bedoel ik niet in oppervlakte, maar wel in trein-bewegingen.
Voor goederen zou je ook naar Antwerpen-oost kunnen gaan maar dan mis je natuurlijk heel wat reizigerstreinen.
Alle bewegingen uit/van richting Nederland en de Antwerpse haven (rechteroever), en naar/van Brussel-Hasselt-Gent en Antwerpse haven (linkeroever) komen door Berchem.
Goede fotostandpunten heb je ook op de voetgangersbrug over de Antwerpse ring, vlak naast spoor 1, of even buiten het station (langs de kant statiestraat buitengaan), links de straat volgen richting Mortsel. Op de brug over de ring en verder door loopj je net naast de sporen. Heerlijk om treinen te spotten.
Ja, ja, je bent Antwerpenaar  of niet h?[:I][:D][;)][:)][8D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#7
citaat:
Geplaatst door Peter
... brug over de ring en verder door loop je net naast de sporen. Heerlijk om treinen te spotten...
.. en daar fiets ik zowat dagelijks langs [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#8
citaat:
en daar fiets ik zowat dagelijks langs


Staan daar regelmatig vlak bij die voetgangers tunnel, parkeerruimte genoeg, of wandelend vanaf het station.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

#9
En tussen de treinen in wat kamions fotograferen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

SuSke

#10
Volgens info die ik vandaag te lezen heb gekregen, passeren er dagelijks zowat 190 goederentreinen door die flessenhals van Berchem.
Het is inderdaad het knooppunt voor alles wat van linkeroever komt en naar een zuidelijke of oostelijke bestemming moet.
Wanneer de Liefkenshoekverbinding operationeel wordt,zullen dat er nog een kleine 80 zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#11
In de spoordriehoek tussen Berchem en A'pen oost staat een GSM-mast van BASE waar ik geregeld ns moet zijn voor mn werk.  Daar liggen de sporen ook fraai verkant en dan is het gewoon prachtig om ze van A'pen OOST of Berchem te zien naderen.  Bovendien maken de flenzen ook altijd een ferm geluid in die toch wel krappe bocht.

Als ik dan in de mast klim (40m) dan is het uitzicht nog aparter, maar op die momenten heb ik zelden een degelijk fototoestel bij de hand.

Er zijn touwens veel interessante plekken waar we Masten hebben staan: (Stelplaats Merelbeke, Het Schijn, De haven, ...).

Je mag echter geen hoogtevrees hebben ;-)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

chef garde

#12
Ja, ik ga het nog geloven dat Antwerpen het middelpunt van de aardbol is hoor ...[;)]  Maar kga er niet meer terug wonen, Gent is veel te plezant!

Gerolf

#13
citaat:
Geplaatst door chef garde
Ja, ik ga het nog geloven dat Antwerpen het middelpunt van de aardbol is hoor ...[;)]
Nee, andersom, de aarde is het middelpunt van Antwerpen [:D] [:D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#14
citaat:
Ja, ik ga het nog geloven dat Antwerpen het middelpunt van de aardbol is


Nee, nee, nee, Ik zei het station van Berchem[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter