Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Vanmorgen in Berchem

Gestart door Peter, 17 augustus 2009, 18:08:53 PM

Michael

#15
Peter, Erwin, leuke foto's van treinen die ik in Nederland niet te zien krijg, is er een mogelijkheid om meerdere foto's te downloaden?
Zou erg leuk zijn aangezien ik een Belgisch baan wil gaan bouwen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

erik1965

#16
Aan alle spotters.

Ik volgde een maand cursus in de gebouwen van De Lijn in Antwerpen. Deze liggen pal naast de sporen aan Antwerpen-Oost. Wat daar niet allemaal passeert! Elke dag zie je daar wel iets unieks of een unieke combinatie!
Ik denk dat dit stationnetje ??n van de beste plekken is om goederentreinen te spotten in Belgi?.
Het was dan ook elke dag moeilijk om me bij de les te houden! [:I] Maar ik ben gelukkig wel geslaagd.


MickeyMouse

#17
citaat:
Geplaatst door chef garde
..., Gent is veel te plezant!



tZal wel zijn !!![:p][:p]

Geert

chef garde

#18
citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

citaat:
Geplaatst door chef garde
..., Gent is veel te plezant!



tZal wel zijn !!![:p][:p]

Geert


Laat die van over t water maar geloven dat ze daar het drukste en beste en grootste en weet ik veel wat hebben!!  Na Brussel-Centraal en Brussel-Zuid is Gent-Sint-Pieters 's lands 3de grootste spoorwegknooppunt, zowel wat reizigers als goederenvervoer betreft ...

ERVIN

#19
Hela Hela , ik ben twee weken geleden in Gent-St.Pieters geweest ( ook Gent Centrum, mooie stad hoor) maar heb daar maar 1 container-trein zien voorbij komen, ik heb er dan ook maar een klein half uurtje staan wachten h?.[;)]

Maar dit zag ik verleden nog in Berchem...








OMC

#20
Goedenacht, ik ben sinds vanavond nieuw op dit forum maar volg het al wel een tijdje. Mijn oog viel o.a. op dit topic omdat de foto's alleszins de moeite waard zijn en omdat ik op een boogscheut van het station woon. Voor zij die in een minder stedelijke omgeving veel cargo's van en naar Antwerpen op foto willen zetten kan ik nog een plekje aanraden aan de luchthaven van Deurne. Enkele voorbeelden:



Enkele mensen zullen me waarschijnlijk wel herkennen omdat ik namelijk niet van die plek ben weg te slagen [8D] nu ja, met een korreltje zout te nemen natuurlijk! En beleefdheidshalve zal ik dadelijk ook wat meer over mezelf vertellen in een ander topic ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

#21
@John: aan de andere kant van de brug (Krijgsbaan) ligt waarschijnlijk ??n van de bekendste spotplaatsen uit de streek [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OMC

#22
citaat:
Geplaatst door Gerolf

@John: aan de andere kant van de brug (Krijgsbaan) ligt waarschijnlijk ??n van de bekendste spotplaatsen uit de streek [;)]


Bedoel je groene wandelberm of effectief achter de brug waar lijn 27a overgaat in lijn 27?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

#23
Ik bedoel die "verkeerswisselaar"
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#24
Eigelijk is dat al geen Berchem meer, maar eerder Mortsel. Maar ik zal maar ruimdenkend zijn want beide horen tenslotte onder Antwerpen[:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

#25
Mortsel niet!
citaat:
Geplaatst door Peter

Eigelijk is dat al geen Berchem meer, maar eerder Mortsel. Maar ik zal maar ruimdenkend zijn want beide horen tenslotte onder Antwerpen[:D][:D][:D]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

OMC

#26
Tja, voor diegenen die de plaats kennen: de privaatweg van de NMBS plus een deel van de spoorlijn ligt op grondgebied Deurne, terwijl het straatje achter St.Aamadeus (Leemputtelaarbaan) al Mortsel is. Legt da maar eens uit aan iemand met ne GPS[:D]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be