Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Prijzen M

Gestart door treinliefde, 02 augustus 2009, 20:13:53 PM

treinliefde

Het was wel de laatste keer dat ik een Belgisch exclusief model kocht van M?rklin,

Dat is al de derde keer dat je die op Ebay in Duitsland tussen de 100 en 130 Euro kan kopen.

Dit terwijl hier een afgesproken prijs geldt van 279,95 ?


Jurgen

Tja, een ezel... [:D]

Nee, serieus. De reeksen 59 van M?rklin zijn geen kl... waard op Ebay. Spijtig, maar zo is het nu eenmaal.
Ook de groene 23'ers die in beperkte oplage kwamen zijn niets waard.

Maar langs de andere kant vind ik het dan ook weer logisch. 1000 stuks is eigenlijk te veel om een beperkte oplage te zijn. LS Models verkoopt zelfs kleinere oplages aan lagere prijzen.

De blauwe en gele 23'ers zijn met een oplage van slechts 250 stuks elk gemaakt en die zijn natuurlijk wel iets meer waard op dit moment.

Maar dat is dan ook weer niet de schuld van M?rklin h?. Hiervoor zou je eigenlijk de handelaars moeten aanpakken. Het zijn zij die de modellen laten maken en bijna ? 300 vragen voor een model. M?rklin doet gewoon het schilderwerk en de levering aan de winkeliers.
En het zijn de mensen die er slechts ? 100 tot ? 130 voor willen geven op Ebay.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Sja, waar ligt dat probleem? Bij M?rklin toch die het maar weigert in te zien en zich telkens weer stoot aan dezelfde steen.... Ook de nieuwe 59-er moet tegen de 300 gaan kosten. Ze blijven ook onder nieuw management zo ver van de werkelijkheid afstaan, want het wordt toch wel weer gekocht door de vaste fans.

Ik denk niet dat de handelaars invloed hebben op de prijs. Het is graag of niet bij onze Duitse vrienden

Ik koop liever eerlijk Belgisch (in Belgi?)!

Ludwig

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Het was wel de laatste keer dat ik een Belgisch exclusief model kocht van M?rklin,

Dat is al de derde keer dat je die op Ebay in Duitsland tussen de 100 en 130 Euro kan kopen.

Dit terwijl hier een afgesproken prijs geldt van 279,95 ?





Over welk model gaat het eigenlijk ?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

treinliefde

Hallo Ludwig,

het is de 37273 momenteel, "Expo 1958".

Die kun je daar kopen voor 135,00 ? dus minder dan de halve prijs.

En nu komt er weer zo eentje aan, beter een maand of 5 wachten.

De vorige was de 37272 die koste nog 99,00 ? in Duitsland.

Dit verschil is toch wat aan de baard getokken niet?

Ludwig

Ik heb voor deze modellen ook de volle pot betaald.[:(]
Waar zijn nu die handelaars die de mond vol hebben over exclusiviteit?
En hoe komen deze locomotieven eigenlijk in Duitsland op de markt terwijl de groep van?? ze in exclusiviteit laat bouwen voor de groep?
Het blijkt weer al eens een lachertje te zijn.
Ach, ze doen maar, maar ik speel het spelletje niet meer mee.[|)][|)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

factageklerk

Het is juist daarom dat ik tot nu toe van de nieuwe modellen van Marklin nog niets heb besteld. Ik meen me te herinneren , dat toen de 59 met zwaluwuitvoering op E-bay Belgi? werd verkocht deze toch boven de 300 euro wegging. Dat is maar eenmalig geweest en ja ik heb toen datzelfde model op E-bay Duitsland nog eens tegengekomen en dat raakte verkocht aan amper 200 euro. Dat je in Duitsland koopjes kan doen is volgens mij te wijten dat deze modellen daar niet zo bekend zijn. Jammer eigenlijk want zo verlies je euro's die je had kunnen spenderen aan ander modellen[V]
 

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

Sja, waar ligt dat probleem? Bij M?rklin toch die het maar weigert in te zien en zich telkens weer stoot aan dezelfde steen....



Waarom is het de schuld van M?rklin? Ik zei het al, zij schilderen en leveren.

Ik snap niet hoe het komt dat een groep van 20 winkels telkens een oplage van 1000 stuks met 1 schildering moet aankopen, terwijl Van Biervliet en Olaerts hier 4 schilderingen voor hadden. De prijs was namelijk gelijk en daar kreeg je dan nog een certificaat bij ook.

Ik ga M?rklin nu niet verdedigen voor wat betreft de andere standaard modellen die ze zelf produceren, die prijzen zijn inderdaad veel te hoog. Maar voor deze beperkte reeksen gaat die theorie volgens mij niet op.

Trouwens, Roco kan er tegenwoordig ook wat van hoor. Hun prijzen zijn sinds 1 augustus weer gestegen h?. De STVA autotransporters bijvoorbeeld zijn ondertussen al ? 10 duurder dan toen ze voor de eerste maal verschenen, enkel de kleur verschilt.

Verder geef ik je wel gelijk dat je de "exclusieve" modellen van de reeksen 59 laat links liggen. Ik doe net hetzelfde, misschien koop ik er later wel 1 op Ebay.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

citaat:
Geplaatst door Ludwig


Ach, ze doen maar, maar ik speel het spelletje niet meer mee.[|)][|)]




Zo denk ik er ook voortaan over, Ludwig! Al die beperkte oplagen en het opkloppen van de prijs is zeker niet bevorderlijk voor onze hobby! [:(!]
Iedereen stampt tegenwoordig een eigen merk uit de grond, kondigen maar aan, bestel je het niet, dan weet je bijna zeker dat je de loc niet zal hebben. Ik ben het allemaal al een tijdje beu. Als men  denkt dat men op die manier het aantrekkelijk maakt voor nieuwelingen, dan heeft men het mis. Ik vind het al lang niet erg meer dat mijn zoontjes weinig interesse hebben voor mijn modeltreinen! En moest ik zelf nog jong(er [;)]) zijn, zou ik er niet meer aan beginnen. [}:)]


erik de noorman

Dat is al de derde keer dat je die op Ebay in Duitsland tussen de 100 en 130 Euro kan kopen.

Je moet zelfs zover niet zoeken. Bij olaerts vind je deze ook aan sterk verlaagde prijzen. Maar het daarom weer op Marklin af te schuiven is gemakkelijk. Als de 20 een prijs afspraak maken is het aan hen om deze na te komen. Als de 20 de afspraak maken om ze enkel exclusief bij hun te verkopen maar ze dan toch door verkopen aan andere handelaars t'ja.

Telt trouwens voor de andere merken ook fleischman, roco, mehanno. Van deze heb ik ook loks die ik duur betaald heb bij het uitkomen en die een jaar later sterk afgeprijsd worden aangeboden nog wel bij de officiele verdelers.

Dat de loks (digitaal)van marklin duurder zijn dan de andere merken is ook een verzinsel. Ik koop alle merken doorheen zelfs modellen die enkel voor 2 rail worden aangeboden. Na ombouw naar 3 rail is de prijs vergelijkbaar met een marklin lok.

Roco stomer anoloog gelijkstroom type 96 (beperkte oplage).
Aankoop prijs net geen ?200. Tel daar een sleper van ?15 en een decoder van ?35 ( of sounddecoder ?100)bij  en we zittten ook aan ?250 (?315).
Ik heb genoeg voorbeelden om aan te halen.

Ik ben zeker geen Marklin fanaat je mag me wel een 3 rail fanaat noemen. Maar maak in het vervolg eens eerlijk het vergelijk en je zal merken dat marklin niet duurder is zoals steeds beweerd word.


Erik
[;)]

Greg

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Ik ben zeker geen Marklin fanaat je mag me wel een 3 rail fanaat noemen. Maar maak in het vervolg eens eerlijk het vergelijk en je zal merken dat marklin niet duurder is zoals steeds beweerd word.


Erik
[;)]



Idd, voor de prijs moet je het niet laten, dat een lok van mehano goedkoper is, ja, maar vergelijk met de topmodellen van roco e.d. en dan is het verschil onbestaande. De laatste tijd heeft marklin voor zeer schappelijke prijzen erg goede modellen (160-220 euro voor digitaal mfx, met sinus, en soms sound, en mooi afgewerkt)
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Sicco

Dat menen jullie toch niet serieus toch? M?rklin is technisch meestal niet beter dan de andere, sterker nog vaak slechter. Ook qua detaillering niet meer. Maar wel vaak twee keer duurde. Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen, maar voor de kleinere markten kan je ?cht niet zoiets zeggen. Geldt niet alleen voor Belgi? hoor: een ACTS/NS 1200 met een aantal fouten en met oude lawaaimotor voor tegen de 300...

En zeggen dat de M?rklin 59-er het waard is om de helft duurder te zijn dan alle andere Belgische modellen van b.v. Roco, LSM of B-models die in 2009 uitkomen... sja

Maargoed keep on dreaming hoor [:D]

groeten Sicco
(helamaal geen 3-rail hater, ook geen M?Trix boycotter, maar laten we niet doen alsof

janjozef

dat durf ik hier al een paar jaar niet meer zeggen, je hebt volledig gelijk sicco, maar er gaat nu hier wat over uwe kop gekapt worden

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

En zeggen dat de M?rklin 59-er het waard is om de helft duurder te zijn dan alle andere Belgische modellen van b.v. Roco, LSM of B-models die in 2009 uitkomen... sja


Dat heb ik niet gezegd, maar misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt.

Ik bedoelde dat de 59'en die de 20 nu laten maken eigenlijk niet als beperkte reeks verkocht mogen worden en zeker niet voor zo'n prijs. 1000 stuks is voor mij te veel om een beperkte oplage te zijn.

De reeksen 23 die Olaerts en Van Biervliet hebben laten maken waren dan wel beperkte reeksen. 250 stuks van elk is niet veel, 1000 is wel veel.
Het is ergens op het forum of in MSM ook al eens gezegd geweest dacht ik, de jeugdige modelspoorders kiezen sneller voor een model dat ze nog zien rondrijden dan voor iets wat stof staat te vergaren in 1 of ander museum. Misschien daarmee dat de groene 59'ers ook voor 2 keer niks verkocht worden op Ebay.

Maar ach, verder lig ik er ook niet van wakker hoor. Ik koop wat ik leuk vind en anders laat ik het staan. Toch simpel?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

treinliefde

En andere winkels in Belgi? mogen niet mee doen met die club en die hebben ze nu aan de goedkope prijs,

LOL begrijpe wie begrijpe kan