Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Prijzen M

Gestart door treinliefde, 02 augustus 2009, 20:13:53 PM

Sicco

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Sicco ik heb het niet over uw reactie.[;)]

Erik

OK neem me niet kwalijk!

Greg

Kijk, ik ben geen supermarklin fan. Maar ik vind het onterecht dat de clich?s van veel te duur, slecht afgewerkt en koffiemolens steeds terugkeren.
Ik ga niet beweren dat er niets van aan is, maar over andere merken valt er ook te klagen. De top locs van marklin kosten 300 euro, maar die van roco ook.
De sinusmotoren zitten nu al in erg veel (goedkope) modellen dus op dat vlak ook fluisterstil, ook iets wat je niet altijd van een ander merk kan zeggen.
Maar ieder zijn mening, we zullen het hier bij laten want het is toch zinloos. Mij stoort het niet om daar wat over te discussieren, zolang het proper blijft, maar ik denk dat de rest dit niet ziet zitten.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
@ Sicco: de 5917 in gele livrei komt er toch. Hij zal aangekondigd worden als herfstnieuwigheid aan een normale M?rklin-prijs, dwz rond ? 210.

Is dat zeker?

Bevestigd door een handelaar van die club. De 5917 komt er als herfstnieuwigheid aan een normale verkoopprijs en als beperkte oplage komt er nog een andere 59 waarvan de livrei nog niet vrijgegeven word. Bij die beperkte oplage mag je dus weer 1000 stuks verstaan samen met ? 279 waarschijnlijk.

citaat:
Geplaatst door Sicco
citaat:
Jij zegt zelf dat de modellen die je zelf wenst veel te duur verkocht worden. Als dat de enige reden is waarom je niets van M?rklin moet hebben, dan vind ik dat maar flauw. Dat is kijken met oogkleppen op.

Ik heb nergens gezegd dat ik niks van M?rklin moet hebben, alleen dat ik als klant teleurgesteld ben, en daarbij meerdere reden genoemd, dus waar je dat vandaan haalt....
Als ze een model brengen dat ik wil zal ik het kopen, alleen laten we wel wezen.... er komt heel veel uit in 2009 dat voor mij interessant is en dan zou een loc (van M?rklin of eender welk merk) kunnen afvallen vanwege de prijs. Dat zou met een 59-er van tegen de 300 euro best het geval kunnen zijn.

Jij hebt het volgende gezegd:
citaat:

Het enige probleem dat ik bij M?rklin heb is het feit dat zij de laatste jaren de modellen die ik wil zeer duur maken en soms (voor mij) onoverkomelijke fouten maken, ?f blijven komen met de bijzondere versies en nooit eens het gewone (ik was erg blij geweest met de 5917....). Dus als consument voel ik me niet thuis bij dat bedrijf.

Je hebt dus inderdaad niet gezegd dat je niets van M?rklin moest hebben, gewoon dat je teleurgesteld was. Als ik fout ben, zeg ik het ook h?. [;)]

Maar die beperkte reeksen van de reeks 59 zijn initiatieven van de Belgische club van 20, 19, 18 of weet ik veel, niet van M?rklin zelf.
Dat is dus geen reden om teleurgesteld te zijn in M?rklin, maar wel in die Belgische handelaars. Ik heb het al eens gezegd, M?rklin voert hier gewoon een opdracht uit. Het zal hen worst wezen wat er nadien met die modellen gaat gebeuren, zolang zij zelf maar geld op de tafel krijgen. Hoe zou je zelf zijn als bedrijf.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Tja ...
Als je een draadje start met een dergelijke titel, w??t je zo goed als zeker waar het op uitdraait [|)]
Ik heb niet het idee dat hier ergens "de man is gespeeld", maar 't was er wel een paar keer dichtbij!

Dergelijke onderwerpen verbieden? Och nee, 't brengt wel leven, maar 't haalt inderdaad niet veel uit. Daarvoor is er blijkbaar wat teveel emotionaliteit in dit thema.
Soms denk ik dat de babbelhoek te klein is [:o)] Even wat discusi?ren, en daarna samen een pint drinken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T03

Schrijf je nu alles 2xkeer Gerolf? Reeds een pintje gepakt?[:p]
Schrijf je nu alles 2xkeer Gerolf? Of twee pintjes ?[:o)]

Spgr
Marc
"I have a train riding in my brain"

Dirky

Het zijn toch wel deze (zinloze?) discussies die mij steeds verder van dit forum afstand doen nemen. En ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben!
Als "nieuwkomer" interesseert zowat alles mij wel maar als 50% van wat ik moet lezen van die aard is...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door T03
Schrijf je nu alles 2xkeer Gerolf? Reeds een pintje gepakt?[:p]
Schrijf je nu alles 2xkeer Gerolf? Of twee pintjes ?[:o)]
Error tijdens de eerste klik op "Nieuwe reactie plaatsen". 'k Had het nog niet door, de dubbele post is verwijderd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik de noorman

Ik wil hier voor de laatste keer reageren.
Als elke discussies of het weerleggen van feiten die je duidelijk kan aantonen als het over Marklin gaat.
Voor velen een discussie moet zijn die toch automatisch uitdraait op
oeverloos gezever. Marklinisten lange tenen hebben of een bord voor hun kop.
Wanneer men geen weerwoord heeft als men het tegendeel bewijst terug moet vallen op steeds dezelfde kleinerende uitspraken zoals dit:
Alleen voor onze MARKLIN vrienden is de prijs enorm gezakt.
of Wauw lang leve Marklin of en er uit komen met M?rklin fans kan toch niet. Dan stel ik mij de vraag wie wil er niet kijken verder dan zijn neus lang is.
En dit enkel en alleen omdat er het woord Marklin in voor komt.
Persoonlijk ben ik niet pro of contra tegen Marklin of eender welk merk ik probeer een eerlijk vergelijk te maken.

Erik [:(]

Gerolf

Mooi gezegd, Erik [;)]

Sicco

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Sicco

citaat:
@ Sicco: de 5917 in gele livrei komt er toch. Hij zal aangekondigd worden als herfstnieuwigheid aan een normale M?rklin-prijs, dwz rond ? 210.

Is dat zeker?

Bevestigd door een handelaar van die club. De 5917 komt er als herfstnieuwigheid aan een normale verkoopprijs

Ook van Trix?

citaat:
en als beperkte oplage komt er nog een andere 59 waarvan de livrei nog niet vrijgegeven word. Bij die beperkte oplage mag je dus weer 1000 stuks verstaan samen met ? 279 waarschijnlijk.

Dat zal dan toch zeker de al aangekondigde 5933 zijn denk ik?

groeten Sicco

Jurgen

Of Trix met de 59 komt weet ik niet, waarschijnlijk wel. Anders zullen er wel handelaars zijn die de loc ombouwen.

Of de beperkte reeks de 5933 gaat worden of niet weet ik niet. Ik weet zelfs niet waar je het nummer vandaan haalt. Waar heb je dat ergens gelezen?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Sicco

Website van Het Spoor (beginpagina, stuk naar beneden scrollen of even zoeken op 5933)

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Dirky

Het zijn toch wel deze (zinloze?) discussies die mij steeds verder van dit forum afstand doen nemen. En ik ben er van overtuigd dat ik niet de enige ben!
Als "nieuwkomer" interesseert zowat alles mij wel maar als 50% van wat ik moet lezen van die aard is...

Inderdaad, dit is bij mij ook 1 van de reden.  Ik heb DC materiaal maar daar tussen zitten ook M?rklin (Hamo) producten, ja die zijn minder afgewerkt als sommigen van andere merken.  Ik heb die loks (een 012 + 152)gekocht en heb hun nadelen voor lief genomen.
Ik zou ze ook niet wegdoen moest een ander merk met een hedendaagse versie beginnen.
Momenteel ben ik aan het wachten op de (her)productie van de ICR van de NS, waarom: ze zijn op 1/100 en de andere merken brengen ze niet uit.  
Eentje heb ik reeds en deze heeft eveneens pro en contra's maar daarover beginnen te lullen doe ik niet meer
Ieder koopt wat hij wil en heeft iemand anders moeite met merk A of B dan is dat zijn probleem en niet het mijne

mvg

Rudy

Sicco

citaat:
Momenteel ben ik aan het wachten op de (her)productie van de ICR van de NS, waarom: ze zijn op 1/100 en de andere merken brengen ze niet uit.

En die van LS Modeels dan?

ronny-vdv

Het gaat er hem over dat winkeliers de lok verkopen aan 279,00 euro en dat je hem op Ebay kan kopen voor zo'n 150,00 euro.

Dat stoot mij tegen de borst. [:(!] Want de Ebay-verkoper zal ook niet met verlies verkopen.

Waarom worden de prijzen door het eliteclubje hoog gehouden ? Om meer winst te hebben ! [V]

Als ze deze lok aan 200,00 euro of minder verkopen, zullen er meer verkocht worden. Met als gevolg : minder stock.

Je kan misschien meer winst maken door meer loks te verkopen met een kleinere winstmarge per lok.

Stof tot nadenken.[;)]

Ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv