Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

LS Magazine

Gestart door Jurgen, 30 juli 2009, 13:10:24 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gert1

En die zijn nu vrijwel om...
Hebben jullie daar in Belgie al wel iets ontvangen van de postbode?

mvg,
Gert


nog niet, maar wie weet, misschien straks in de bus [?]

Michael

Lang leve MSM, het blad van december kan je in november al lezen zoals bij een ieder hier op het forum bekend, veel ken ik nog niet van LS models maar het enige wat ik overal in alle stukjes weer tegen kom is dat je heel veel geduld moet hebben. Dat is wat mij nog even laat wachten om een abonnement te nemen op het nieuwe blad.
Eerst op reguliere basis verschijnen.
Voorlopig bied MSM mij meer dan voldoen info.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

dgrr57

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gert1

En die zijn nu vrijwel om...
Hebben jullie daar in Belgie al wel iets ontvangen van de postbode?

mvg,
Gert


nog niet, maar wie weet, misschien straks in de bus [?]


Nee, dus [:(]
Het zal voor volgend jaar zijn [:D]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gert1

En die zijn nu vrijwel om...
Hebben jullie daar in Belgie al wel iets ontvangen van de postbode?

mvg,
Gert


nog niet, maar wie weet, misschien straks in de bus [?]



Nope, de postbode had weer een heleboel post bij voor de rest van de familie, maar mij is ze weer vergeten. [:(]


Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht. LS begint bij mij meer een mentaliteit van "ik zal het morgen wel doen" te hebben.
Spijtig, maar ja.


En de mensen die nu weer afkomen van "het is een Belgische firma, steun ze een beetje", daar heb ik maar 1 woord voor. BULLSHIT!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht. LS begint bij mij meer een mentaliteit van "ik zal het morgen wel doen" te hebben.
Spijtig, maar ja.





Heb jij dat nu pas door, Jurgen? [;)] Ik ben bij de gelukkigen die voor dat blaadje geen geld uitgetrokken heeft... [:o)] Ik koop wel iets anders leuk voor op mijn baan... [:p]

BD1701

Begin 2010 mogen we het nieuwe magazine verwachten, normaal zou enkel de collectors cataloog nog dit jaar gekomen zijn, maar deze zal nu normaal samen met het nieuwe LS-Magazine Nr.2 in de bus vallen vermoed ik.
 

treinliefde

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gert1

En die zijn nu vrijwel om...
Hebben jullie daar in Belgie al wel iets ontvangen van de postbode?

mvg,
Gert


nog niet, maar wie weet, misschien straks in de bus [?]




Nope, de postbode had weer een heleboel post bij voor de rest van de familie, maar mij is ze weer vergeten. [:(]


Ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht. LS begint bij mij meer een mentaliteit van "ik zal het morgen wel doen" te hebben.
Spijtig, maar ja.


En de mensen die nu weer afkomen van "het is een Belgische firma, steun ze een beetje", daar heb ik maar 1 woord voor. BULLSHIT!



Ja, ik begin mijn mening ook te herzien, als je wisselstukken moet hebben is het ook een tijdje wachten.

De winkeliers krijgen zelfs nog geen LS magazine voor henzelf, die moeten het zelf kopen. Als 1 boekje er al niet af kan.

Gert1

citaat:
Geplaatst door Jurgen
En de mensen die nu weer afkomen van "het is een Belgische firma, steun ze een beetje", daar heb ik maar 1 woord voor. BULLSHIT!



Nou, dat is wel een originele manier om aan nestbevuiling te doen!  [:D]

Overigens heb ik (als Hollander) het volste vertrouwen in LSM hoor. Het komt vast wel goed, alleen een beetje jammer dat het soms wat langer duurt.

mvg,
Gert

itchy

Ik kan nog begrip opbrengen voor een later dan aangekondigde uitleverdatum, als dat de kwaliteit ten goede komt.

Anderzijds merk ik dat LS modellen heeft aangekondigd voor uitlevering JAREN GELEDEN en dat er nog steeds geen spoor is van een uitleverdatum. Dat is erover en niet meer uit te leggen als ver doorgedreven kwaliteitscontrole etc, we weten allemaal dat soms de Franse en Duitse producties voorrang krijgen en dat de Belgische dan mogen wachten...

Nu halen ze zelfs hun uitleverdeadline voor het tijdschrift niet. Dat getuigt, vind ik, van een onwaarschijnlijk je-m'en-foutisme tegenover de abonnees.  Er is door LS gezegd: december 2009. Dan moet je NIET in januari afkomen. Ik wil morgen ook niet de krant van gisteren.  Ik weet, die vergelijking loopt mank, het is niet dat LS Magazine in januari achterhaald nieuws bevat, maar toch. Kortom: dit vind ik er ver over en ik zal dit ook laten weten aan LS.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gert1

citaat:
Geplaatst door Jurgen
En de mensen die nu weer afkomen van "het is een Belgische firma, steun ze een beetje", daar heb ik maar 1 woord voor. BULLSHIT!



Nou, dat is wel een originele manier om aan nestbevuiling te doen!  [:D]

Overigens heb ik (als Hollander) het volste vertrouwen in LSM hoor. Het komt vast wel goed, alleen een beetje jammer dat het soms wat langer duurt.

mvg,
Gert




Tja, nestbevuiling? Het is toch niet omdat het een Belgische firma is dat we zo'n dingen moeten blijven slikken?
Boycotten gaan we nooit kunnen doen natuurlijk, maar we kunnen wel ons ongenoegen uiten.

Ik ga volledig akkoord met itchy. Een loc later uitleveren dan voorzien moet kunnen, dat doen alle fabrikanten wel eens, maar bij LS is voor zover ik me kan herinneren nog niets op tijd uitgeleverd geweest. Toch niet voor wat Belgi? betreft, voor andere landen ga ik me niet uitspreken, daar heb ik geen idee van.

Als je een magazine uitbrengt, dan moet je gewoon op tijd je magazine bij de drukker brengen en die zal dat op het vooropgestelde tijdstip allemaal gedrukt hebben. Het enige dat je dan nog moet doen is de magazines verdelen.

Pff, mijn stoom is afgelaten. Ik ga weer eventjes in mijn hoekje kruipen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gert1

Toch amusant dat ik als Hollander meer begrip heb voor 'de Franse slag' waarmee sommige Belgen werken!  [:)]

2010 wordt vast een prachtig modelspoorjaar, mede dankzij LS Models!

mvg,
Gert

Sicco

Helemaal eens met Gert. LS Models is overigens niet de enige firma die dit consequent zo doet. Ik wil die discussie niet aangaan, maar v??r het bestaan van LSM waren er ook zeker twee andere firma's, meer bepaald winkeliers, die eigen modellen aankondigden die nooit of pas na jaren werden geleverd. Toen verzamelde ik al Belgisch materiaal, toen was het altijd maar afwachten of het kwam en ik heb zelfs meegemaakt dat ik na 4 jaar wachten (!) mijn model kon ophalen tegen een prijs waar 4 jaar inflatie plus nog een beetje extra bovenop was gekwakt! Als 'genoegdoening' voor het lange wachten zegmaar. Dan ben ik bij LSM, hoe irritant hun beleid ook kan zijn, in elk geval blij dat ze in elk geval hun beloftes - te laat weliswaar - waarmaken tot nu toe, en hoe!

Ik wil LS Models hier helemaal niet verdedigen, ik wil alleen aangeven dat deze manier van doen voor de Belgische verzamelaar helemaal niet nieuw is, het is nooit anders geweest en er zijn zelfs tijden geweest dat ik gedacht heb dat het een algemene mentaliteit was.

Toch heb ook ik wat kritiek op LSM. Op de beurs in Genk heb ik actuele info gekregen van de LSM heren zelf over de levertijden van b.v. de rangeerlocs, de ertswagens en andere Belgische modellen (zoals ook op dit forum gezet). Op de site lijkt het echter alsof het overzicht van Belgische modellen nooit wordt geupdate. Dat andere markten op het moment even prio krijgen vind ik best, maar ?ls er nieuwe info is, geef dat dan ook weer. Volgens het overzicht verschijnt de 73/82 nog steeds uiterlijk vandaag [^]

cyberbeast

Mij maakt het niet uit. Als ze steeds maar uitstellen betekent dit dat diverse modellen verder uiteen liggen qua uitleverdatum.
Dat maakt het mogelijk wat meer te sparen.

En een magazine van een fabrikant zelf? Voor mij betekent dat hetzelfde als betalen om reclame te lezen. Nee, bedankt.
 

itchy

Gert1, ben je abonnee op MSM? Zou je het appreci?ren als de nummers zomaar lukraak verschijnen? Dan eens (net) op tijd, dan weer eens een maand te laat,... er is ook nog zoiets als e-mail of desnoods een bericht op je website waarmee je je clienteel kan in-for-me-ren (ik spel het zodat de mensen van LS Models het misschien begrijpen) of -en als het effe kan ook waarom- je je beloftes niet kan nakomen.  In wezen is zo'n beetje vertraging natuurlijk ook geen ramp voor mij, maar laat daar dan alsjeblieft iets over weten. Dat lijkt me niet meer dan correct. Maar tot op heden: nog steeds absolute stilte. We zijn allemaal liefhebbers, hobbyisten en dus wat minder afhankelijk van bv. het tijdig verschijnen van ene lok of een tijdschrift, maar voor de mannen van LS Models is dit wel hun werk h?. Ik vraag me af hoeveel mensen hier op het forum zich in hun professionele (of commerci?le) bezigheden zo'n laksheid zouden kunnen permitteren.

PS: er is ook goed nieuws (mogelijk oud nieuws, maar ik lees het net): vanaf nr 3 verschijnt LS Magazine ook in het Nederlands.
citaat:
Geplaatst door Gert1

Toch amusant dat ik als Hollander meer begrip heb voor 'de Franse slag' waarmee sommige Belgen werken!  [:)]

2010 wordt vast een prachtig modelspoorjaar, mede dankzij LS Models!

mvg,
Gert


Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gert1

Ik heb inderdaad een abonnement op MSM. En ook op Spoorwegjournaal. En dat blad las ik al toen het nog werd uitgegeven door Editions HK. Met andere woorden: ik was er al gewend aan dat Belgische bladen vaak vertraagd verschijnen. Niet toevallig is Editions HK de uitgever van LS Magazine...

In mijn ogen is de regelmaat (waarvoor hulde!) waarmee MSM verschijnt juist een uitzondering. Zelfs in Nederland kom je al cultuurverschillen tegen in de manier waarop er zaken worden gedaan in bijvoorbeeld de Randstad ten opzichte van Brabant of Limburg.
Ik ben dan ook niet verbaasd dat het er in Belgi? wat anders aan toegaat. Maar nogmaals: telkens als MSM alweer op mijn deurmat ploft ben ik blij verrast. Ik hoop dat redactie en uitgevers deze ijzeren regelmaat weten te continueren.

Terug naar LS Magazine: ik heb inderdaad vernomen dat er een Nederlandstalige versie komt. Op zich is dat prima nieuws, hoewel de Duitstalige versie me ook al goed beviel.

mvg,
Gert