Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

LS Magazine

Gestart door Jurgen, 30 juli 2009, 13:10:24 PM

itchy

Waarom geen tweetalig magazine? Dit zou mij een haalbare tussenoplossing lijken, je hebt enkel de vertaalkost, maar je oplage stijgt wel.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Spijtig, maar je kan niet alles hebben in het leven.

Voordeel is dat ik mijn Duits nu weer een beetje kan opkrikken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TECHWIL

LSMAGAZINE deze morgen ontvangen in het FRANS.
Zeer veel zeer goede foto's van de LS modellen over 48 bladzijden.
Eindelijk eens een duidelijk overzicht + beschrijving van de CityNightLine, verwering van de kalkwagens, de familie van CORAILwagons, het plaatsen van een decoder in de 15 reeks.
Heb geen spijt van mijn abonnement.
RENWIL

janjozef

en dat weet je al na het eerste nummer proficiat, [:D]
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

BD1701

Ik heb het eerste nummer ook reeds vandaag ontvangen, en het ziet er inderdaad goed uit. Goeie info, met veel foto's. Voor mij is het eerste nummer altijd een beetje afwachten van wat het gaat worden, maar mij hebben ze in ieder geval al overtuigd dat dit een nieuw Magazine gaat worden, waar ik altijd zal naar uitkijken.
Ga zo door, zou ik zeggen.
 

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door BD1701

Ik heb het eerste nummer ook reeds vandaag ontvangen, en het ziet er inderdaad goed uit. Goeie info, met veel foto's. Voor mij is het eerste nummer altijd een beetje afwachten van wat het gaat worden, maar mij hebben ze in ieder geval al overtuigd dat dit een nieuw Magazine gaat worden, waar ik altijd zal naar uitkijken.
Ga zo door, zou ik zeggen.



Ik heb vandaag ook het eerste nummer ontvangen en ik kan mij aansluiten bij de woorden van lof hierboven. Mooie foto's, interessante lectuur, kortom, ik ben een tevreden lezer, al zou het wel prettig zijn mocht LS Magazine (ooit) in het Nederlands verschijnen.
MC

Gert1

Hier in Nederland ook al ontvangen.
Aangezien mijn Frans nog abominabler is dan dat mijn Duits mangelhaft is, heb ik gekozen voor de Duitse uitgave. [:p]

Geen spijt van: prachtige uitgave en het Duits is prima te lezen.

En hier mijn bespreking op beneluxspoor.net:
http://www.beneluxspoor.net/index.php/topic,22191.msg331988/topicseen.html#new

mvg,
Gert

Jurgen

Ik heb de mijne ook ontvangen.

De eerste indruk is wel OK.

Als ik het vergelijk met het Insider magazine van M?rklin, dan is het M?rklin Magazine toch nog net een tikkeltje beter wat betreft de indeling. In het LS Magazine staan veel, maar dan echt wel h??l veel foto's met eigenlijk weinig tekst.
De artikels op zich, onder andere over de reeks 15, zijn wel goed gedaan wat dan toch weer beter is dan wat we in het Insider magazine krijgen.
Natuurlijk is dit nog maar het eerste nummer van LS Magazine en we mogen niet te snel oordelen. Ik weet trouwens ook niet hoe het allereerste M?rklin Magazin eruit zag, maar het zal zeker niet hetzelfde geweest zijn als nu.

Wisten jullie trouwens dat de reeks 15 ooit met een rood 3de sein rondgereden heeft? In het magazine zegt men dat men hier nog geen verklaring voor gevonden heeft en men vraagt of er eventueel een lezer is die het wel weet.
Daarom meteen ook de vraag: wat is de verklaring voor dat rode sein bovenaan? Slechts enkele locs zouden dit gehad hebben.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

citaat:

Ik heb vandaag ook het eerste nummer ontvangen en ik kan mij aansluiten bij de woorden van lof hierboven. Mooie foto's, interessante lectuur, kortom, ik ben een tevreden lezer, al zou het wel prettig zijn mocht LS Magazine (ooit) in het Nederlands verschijnen.



@dieselfreak, MC we moeten nog eens afspreken voor een bezoekje?

Groeten vanuit de atelier van de bolle neuzen,Eric.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb de mijne ook ontvangen.

De eerste indruk is wel OK.

Als ik het vergelijk met het Insider magazine van M?rklin, dan is het M?rklin Magazine toch nog net een tikkeltje beter wat betreft de indeling. In het LS Magazine staan veel, maar dan echt wel h??l veel foto's met eigenlijk weinig tekst.
De artikels op zich, onder andere over de reeks 15, zijn wel goed gedaan wat dan toch weer beter is dan wat we in het Insider magazine krijgen.
Natuurlijk is dit nog maar het eerste nummer van LS Magazine en we mogen niet te snel oordelen. Ik weet trouwens ook niet hoe het allereerste M?rklin Magazin eruit zag, maar het zal zeker niet hetzelfde geweest zijn als nu.



en ik ben teleurgesteld [:(][:(]
Ik verwachte meer foto's van echte treinen. Ik vind dat er te veel klein foto's staan. Het doet mij denken aan een Koll's catalog, maar dan van L.S.Models [:(][:(][:(]
Ik interesseer mij alleen in Belgische modellen : 8 blz op 48 in langs de magere kant (met enkele foutjes in de beschrijving van de foto's) [:(][:(][:(]
En last but not least : de cado bestaat uit franse gaswagens [:(][:(]
Dus zal ik mijn abonnement niet hernieuwen [:(]
citaat:


Wisten jullie trouwens dat de reeks 15 ooit met een rood 3de sein rondgereden heeft? In het magazine zegt men dat men hier nog geen verklaring voor gevonden heeft en men vraagt of er eventueel een lezer is die het wel weet.
Daarom meteen ook de vraag: wat is de verklaring voor dat rode sein bovenaan? Slechts enkele locs zouden dit gehad hebben.


Ja, dat wist ik. Een foto staat trouwens in een van de boeken van de beroemde J. Vandenbergen. Maar er staat ook geen uitleg bij. Gewoon dat dat derde lamp voor de NS geschikt is.

tom007

ik heb de magazine nog niet ontvangen. Maar ben wel benieuwd van layout enz.


mini-bs

heb het net gelezen en vond het wel een leuk boekje. Sta wel te kijken van de detaillering die ze in hun wagens (willen) toepassen. Tot het dessin van de dekentjes in slaapwagens toe... straf.
De beschrijving van het plaatsen van de decoder vond ik net iets te summier maar verder was het boekje - voor mij toch - een goeie aanvulling op MSM en de ls-catalogus.
 

Gert1

Heeft iemand nummer 2 al ontvangen?
Zou in december verschijnen, samen met de verzamelmap.
Ik ben erg benieuwd!

mvg,
Gert

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gert1

Heeft iemand nummer 2 al ontvangen?
Zou in december verschijnen, samen met de verzamelmap.
Ik ben erg benieuwd!

mvg,
Gert


nog 13 dagen geduld [;)]

Gert1

En die zijn nu vrijwel om...
Hebben jullie daar in Belgie al wel iets ontvangen van de postbode?

mvg,
Gert