Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Anti slipbandjes voor belgisch lima modellen?

Gestart door Artologic, 20 juli 2009, 13:23:01 PM

Artologic

Hey iedereen,

Zoals wel meer personen hier waarschijnlijk, heb ik enkele belgische modellen lopen van lima. Hier horen de 23,27 en am 800 bij. Van 2 van de 3 locs heb ik of moet ik de anti slipbandjes vervangen. Echter het oude lima is failliet en vind ik dus nergens de juiste anti slipbandjes meer voor. Dus is mijn vraag: Waar kan ik ze WEL nog krijgen of welke andere merken passen/werken hiermee? Bandjes van marklin gaan bv niet omdat ze te dik zijn. Ik hoor het graag :-):).

Mvg
 

ERVIN

Hmm ik zal hier eens even kijken, ik moet hier nog ergens enkele oude Lima's liggen hebben.

Ik laat het je zo spoedig mogelijk weten.[;)]

Artologic

Hey Ervin,

Da s sympathiek :-). Als er iemand echter weet of ze nog te krijgen zijn nieuw mag het ook :d

Mvg
 

treinliefde

Als je het wiel meet, kan je daar toch ook andere bandjes opleggen zoals van Roco, die hebben 13 verschillende maten.
Er zal wel eentje passen

Artologic

T is niet de grootte die telt treinenliefde, maar de dikte, anders pasten de marklinbandjes ook, maar ik zal er eens voor informeren. Bedankt voor de tip...

Mvg
 

ERVIN

Ik heb ze nog steeds niet gevonden, maar nu merk ik dat ik eens dringend grote kuis moet gaan houden.

Word vervolgd hoor...[;)]

ruben13

ja kan misschien elastiekjes voor de beugel gebruiken

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ruben13

ja kan misschien elastiekjes voor de beugel gebruiken



[?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?][?]
wim

Gerolf

Ik denk dat Ruben elastiek bedoeld die in de orthodontie worden gebruikt.
(Tandarts, correctieapparaat, "blokskes", ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Artologic: al eens aan krimpkous gedacht?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Gerolf, zou krimpkous niet te glad zijn. Ik dacht eerder aan een dun laagje ciliconen rond te doen.

ruben13

citaat:
Ik denk dat Ruben elastiek bedoeld die in de orthodontie worden gebruikt.
(Tandarts, correctieapparaat, "blokskes", ...)


dat bedoel ik

ysbeer

Wellicht kun je als je de as er uit kunt halen de gleuf met lattex of sillicone rubber (of iets in die geest) vullen.
Daarna het wiel in een draaibank of boormachine vlak vijlen.
Geen idee of dat gaat,maar als de nood het hoogste is............
Passen bandjes van piko/roco/brawa/nieuwe lima/jouef/ er niet op????
wim

Artologic

@ ervin: Doe maar rustig, ik ben 2 locs kwijt voor het ogenblik, ergens veilig gelegd, je kent dat wel :-)

@ Ruben: Zijn die niet veel te dik dan?

@ Gerolf & Hobbist -> Krimpkous moet je toch warm maken? Ik denk dat die wielen dat niet echt leuk vinden. EN silicone, hoe breng je die dan aan, want ik ken die dingen enkel in een soort lijmpistool en dat kan volgens mij niet goed gaan?

@Ysbeer: Ik heb het nog niet geprobeerd, al de rest is marklin hier en om van elk merk een zakje bandjes te kopen die achteraf dan niet zouden blijken te passen gaat me toch wat te ver... Mss moet ik een inzamelactie houden van elk merk een bandje hahahaha.

In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken en ik wacht de verdere uitleg ff af :-)

Mvg

Btw: Is er niemand tot nu toe die dit probleem al gehad heeft?
 

ruben13

ze zijn +/- 1mm dik ontspannen, ik heb ze zelf gebruikt op een lima op die trein zijn ze niet te dik.