Anti slipbandjes voor belgisch lima modellen?

Gestart door Artologic, 20 juli 2009, 13:23:01 PM

Artologic

1mm Dik? De originele bandjes van lima zijn ongeveer 1/4 hiervan?! Rijd die loc nog wel? Ben je zeker dat je een klassiek lima model hebt genomen als voorbeeld? Ik heb namelijk al problemen met de marklinbandjes die ik nu gebruik en die zijn maar de helft

Mvg
 

Gerolf

Als je krimpkous aanstipt met een lauwe bout, krijgen je wielen niet de tijd om op te warmen [;)]
Maar of het materiaal voldoende anti-slip vermogen heeft, moet je zelf uitproberen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Ja alles kopen is wel een gok.
Maar een paar van de moderne LIMA lijkt mij een gok waard.
Veel spul van lima is wel verbeterd maar niet veel veranderd,ik denk de wielen ook niet.
wim

Artologic

Hey Wim,

Dat lijkt me inderdaad geen slechte gok, echter waar is lima hier in Belgi? te verkrijgen/te bestellen, want vroeger vond je overal lima, nu vind je het gewoon niet meer (of ik kijk erover ^^). Als je een adresje weet zou het leuk zijn.

@ Gerolf: Volgens mij is dat ook te glad, maar als er geen oplossing uitkomt ga k het wel es proberen en post ik de bevinding hier.

Aan iedereen nogmaals dank voor het meedenken

Mvg
 

hobbyist

Gerolf, t'is misschien wel het proberen waard met krimpkous als men nadien de loc onderste boven houdt en terwijl de wielen draaien met fijn schuurpapier tegen het de krimpkous houden om het wat grover te maken. Het is wel aan te raden de wielen uit het chassis te halen en dan met een goede haardroger te verwarmen

Artologic

Hey Hobbist,

Bij lima kan je de wielen niet uit het onderstel halen, die zitten meegegoten op de motorblok, maar het idee van het schuurpapier is inderdaad niet slecht. En sorry dat ik er mijn haak tussensla [:I]

Mvg
 

ysbeer

In belgie is het inderdaad huilen.
Probeer deze eens.

Overbeek BV
Fultonstraat 11-15, 3133 KH Vlaardingen, Holland
T: 010-435 18 36
E: overbeekmodelbouw@planet.nl


http://www.overbeek-modelbouw.nl/nieuws.html

wie weet
succes
wim