Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

't Is Kermis ...

Gestart door Gerolf, 06 juli 2009, 13:00:57 PM

eddy

Knap Gerolf,uwe kermis gaat een juweeltje worden.Ik kijk er al naar uit om het live te zien.
[:p]

groeten eddy

Gerolf

De ingang is helemaal klaar:



Voor de ge?nteresseerden: de bovenste gekrulde kant is geboetseerd met Milliput [;)]

... en langs de zijkanten kunnen de kermisklanten niet meer binnen:



Opzettelijk een foto genomen van de ramen zonder 'loodglas" - zodat je kan zien dat er vlot binnen kan gekeken worden [8D]
De glazenwasser moet later nog even langskomen om mijn vingerafdrukken te verwijderen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Buitengewoon interessant zich die buitenkant.
In geval van een kit zou je gegarandeerd de buitenwand als ??n blok aangeleverd krijgen. Hier kan je, zoals 'int echt' zelfs door de spleetjes tussen de panelen binnengluren !

Gerolf

Bedankt voor de complimenten, mensen [:)]
citaat:
Geplaatst door janjozef
prachtige verlichting, maar gaat dat niet te licht zijn voor ne plakker
Ik moest even nadenken wat je bedoelde ... "nen trage" dus. De algemene binnenverlichting wordt "dimbaar" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

Gerolf, eindelijk vind ik woorden om te reageren, maar dan blijken die allemaal al opgebruikt te zijn door de collega's ! [:I]
Maar een vraagje nog, als ik mag ! [8)]
Stond in zo'n spiegeltent geen zogenaamd decap-orgel ?
Ik vind dat dat eigenlijk nog ontbreekt ! [}:)]
Of heb ik iets gemist ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN


marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Marc (Govaerts) suggereerde dit al eerder.
Als (let wel: ALS) ik zo'n orgel maak, ga ik het niet in een tent verstoppen. Daar is zoiets v??l te mooi voor [;)]


In open lucht heb ik ze anders nooit gezien, zo'n Decap. Enkel een miniatuuruitgave op de paardenmolen. Misschien alweer een idee ?
We kunnen je wel bezig houden h?.

Of misschien wat makkelijker (voor jou tenminste): een automaat met flikkerlichtjes, waarin een gehalveerde zigeunerin of een puntbaardige arabier achter glas zat en die je toekomst voorspelde op kaartjes. Enkel hoofd en armen bewogen, dus voor jou een fluitje van een cent. Het kan een verloren hoekje vullen. [;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door janjozef
citaat:
Geplaatst door Gerolfmaar er is ook nog een deadline. We zien wel [;)]
deadlines zijn er om verschoven te worden
Heb ik al eens gedaan, maar deze keer niet. Na oktober 2012 wil ik terug met mijn treintjes bezig zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Intussen sta ik al ietsje verder, maar dit vond ik echt wel een mooie foto:



Volop licht in de tent, maar nog geen "buitenzeil". Intussen ligt dat er ook op, en nog enkele andere leuke foto's kan je zien op http://meb.gerolf.be/scenery/kermis/nspiegel.htm
Nu ben ik bezig met de aandrijving. Mechanisch vrijwel klaar, maar de elektronica moet ik nog deels ontwerpen.
Een filmpje volgt dus mogelijk deze maand nog [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Gerolf, dat is inderdaad een heel mooie foto. Vooral die doorkijk links aan de ingang verraadt een machtig mooi, indrukwekkende binneninrichting. Haast echt!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Bedoel je deze, Michiel?



[;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

citaat:
indrukwekkende binneninrichting. Haast echt


Maar dat is echt!![:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Mooie sfeer Gerolf , mooier dan in het " echt ".[;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door dgrr57

Ik keer terug in mijn put [:D]

Het is daar ongetwijfeld gezellig druk. Is er nog een plaatsje? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

De voorbije vakantieweek naar het zandsculpturen festival in Blankenberge geweest en wat staat daar...
De spiegeltent van Gerolf op schaal 1/1: zelfde lantaarns, opbouw van de banken...
Het levend bewijs dat Gerolf hier inderdaad een prachtig iets aan het bouwen is.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.