lokloods

Gestart door RDH000, 28 juni 2009, 00:26:34 AM

RDH000

is er in een lokloods ook een soort stop-railtje of niet?

(ben juist begonnen met huisjes plakken en vroeg mij zo af hoe het eigenlijk in het echt was en hoe jullie het doen...? :I

ik wist ook niet echt in welk deel van het forum ik het moest plaatsen... dus...

mvg robin
 

Gerolf

Ja, ook in een locloods plaatst men stootbuffers.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Bij mijn faller locloods staat aan het einde GEEN stootblok maar het mecanisme om de deuren te sluiten.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ja, ook in een locloods plaatst men stootbuffers.


Dag Gerolf.
Ik was van plan om nee te antwoorden. Ik denk niet dat er stootblokken zijn in loodsen. Toch niet op de (zeldzame) foto's die ik gezien heb.
Maar dit wil niet zeggen dat er geen loodsen zijn met stootblokken [;)]

Greg

In mijn locloods voor de draaischijf staan er geen stootblokken, zoals iemand eerder al aangaf is dit om de deuren te kunnen sluiten. Er zit achter in de loods een mechanisme, en als je loc daar tegen rijdt wordt dit ingedrukt, en dan sluiten de deuren.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Jurgen

Als ik me niet vergis zijn er in de locloods in Mariembourg geen stootblokken.
De sporen lopen ook niet helemaal tot tegen de muur dacht ik.

Ik kan me ook vergissen. Misschien is er iemand die er foto's van heeft.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

In de meeste duitse lokloodsen stonden geen stootblokken.
Wel zij er in de loods werkkuilen (gaten onder de rails voor werkzaamheden)
Stookblokken zoude veel te lastig zijn als er moest worden gewerkt aan de voorkant rookkamerdeur
wim

DelticPower

Zoals Wim Ysbeer al schreef zijn er in de werkplaatsen en loodsen zelden stootblokken te vinden omdat dat hinderlijk is bij het werken aan het materieel. Meestal is er een voorziening op de rails gelast zodat de wielen niet verder kunnen en de lok's of wagens niet van de rails afkunnen lopen. Dus toch een stoprailtje.[:D]
Groeten van Jan

Gerolf

Hier ben ik dus de mist ingegaan [:I]
Ik moet mijn eigen locloods (ooit) nog bouwen, dus had ik me nog niet "echt" gedocumenteerd [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

RDH000

ik heb men loodsje af, zal toch een stoprailtje leggen om te beginnen, is toch nog maar voorlopig... eens ik een deftige baan maak zal ik dit waarschijnlijk veranderen ( is toch niet vastgelijmd, ligt gewoon los )

bedankt voor reacties mvg robin
 

ysbeer

citaat:
Geplaatst door RDH000

ik heb men loodsje af, zal toch een stoprailtje leggen om te beginnen, is toch nog maar voorlopig... eens ik een deftige baan maak zal ik dit waarschijnlijk veranderen ( is toch niet vastgelijmd, ligt gewoon los )

bedankt voor reacties mvg robin



Waarom niet meteen goed,als je de huisdeur groen wil schilderen verf je hem toch ook niet eerst zwart.
wim

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ysbeer
Waarom niet meteen goed,als je de huisdeur groen wil schilderen verf je hem toch ook niet eerst zwart.
Verf is misschien een slecht voorbeeld, Wim:
Ik ken mensen die hun figuurtjes eerst zwart schilderen, en daarna de "echte" verflagen aanbrengen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

Ja dergelijk figuurtjes zijn er[:D]
Ik verf ze eerst rose en dan pas de kleren er op schilderen.
Is dus zeer natuurgetrouw.
wim

RDH000

omdat ik momenteel nog niet echt bezig ben aan een baan... nog max 6 jaar en ik ga alleen wonen... ik vind het nogal dom nu te beginnen met een baan en ze binnen 6 jaar opnieuw te mogen bouwen... niet dat het mijn bedoeling is om eigenlijk zo lang te wachten...
zal nog zien...
 

chef garde

citaat:
Geplaatst door RDH000

omdat ik momenteel nog niet echt bezig ben aan een baan... nog max 6 jaar en ik ga alleen wonen... ik vind het nogal dom nu te beginnen met een baan en ze binnen 6 jaar opnieuw te mogen bouwen... niet dat het mijn bedoeling is om eigenlijk zo lang te wachten...
zal nog zien...

Werken in modules!!!  Ben ook bezig aan een baan, wij wonen in een huis dat wij huren, mettertijd kopen wij ons iets.  Dus verhuist mn baan vroeg of laat.  Een gedeelte van de baan blijft helaas kaal, vier modules waar een lang recht stuk dubbel spoor ligt zal ik afwerken.  Op de volgende baan probeer ik die terug in te planten, misschien maar twee van de vier modules, of drie, of toch alle vier, of wellicht moet er nog een vijfde aan, en een zesde module ...  Bij het maken van de tafel en de modules heb ik mij al gefocust op de verhuis, dwz gaten geboord op welbepaalde plaatsen zodanig dat ik de modules met een stevige balk boven mekaar kan vastleggen en vervoeren.