lokloods

Gestart door RDH000, 28 juni 2009, 00:26:34 AM

Mr-tsjoektsjoek

Om terug te komen tot de essentie van dit draadje :

In loodsen geldt een snelheidsbeperking tot 10 km/h, hierdoor is een groot stootblok niet echt van doen, maar een stopblok, genre remschoen, kan wel op de rail gelast zijn.

yvessan77

RDH000 en Mr-tsjoektsjoek,
In de werkplaatsen worden de locs voor onderhoud stapvoets binnen gereden (max 5km/u.
Dit gebeurt met behulp van een rangeerlocomotief. Eens de loc binnen staat zet men de loc vast met schroefrem of stopblokken.
Het hangt af waar men aan gaat werken.
Mvg,
Yves.

DelticPower

Ook dient men er rekening mee te houden dat loods en tractiesporen bijna altijd spiegelglad zijn, vooral als er via die sporen ook getankt moet worden. Daarom zie je ook in oude loodsen vaak nieuwe deuren. Het record in de Eindhovense loods was drie dagen. Gelukkig was het een opzichter die ze er uit reed, terwijl de verf nog niet droog was.[:D][:D] (beetje leedvermaak)

Groeten van Jan

dgrr57

Dit gebeurd soms ook in Belgi? [:D]



(foto niet van mij. Zie Copyright)