Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

oud Brussel-Noord 1920 - station en depot

Gestart door Michiel, 07 juni 2009, 22:28:15 PM

JC2180

Dag Michiel,

Het blijft toch een bijzondere onderneming...
Ik stel me steeds de vraag bij zulke opstelling hoe je op een ergonomische manier van je baan kan genieten?
Een gelijkaardige proefopstelling van 4,20 m lang en gangpad van 1 m heb ik uit frustratie ontmanteld omdat ik er echt benauwd in werd.
Nauwelijks plaats om te bukken, een stoel wordt al snel een vervelend meubelstuk, eenvoudig een doos dragen betekent met de elleboog overheen of tegen de tafel, enz...

Voor mij althans was deze krappe opstelling een compromis teveel [;)]

Groeten, Joeri
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

ToThePoint

Nu meende ik toch ook wat spoor te hebben liggen op de zolder hier, maar dat is nog een kategorie straffer Michiel.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Hoi Joeri,

eigenlijk heb je dik gelijk! [;)] Ook ik laat me verleiden om alles vol te proppen met rails, En het vervelende is, dat ik dat ook besef, en er steeds mee in mijn hoofd zit, van: moet ik dit allemaal wel zo vol stoppen? Maar ja, je hebt een droom, en je zou die toch ooit eens willen verwezelijken.

En het probleem dat je aanhaalt van de krappe ruimte tussen de baandelen stelt zich eigenlijk nog iets scherper, want de garage was (is) mijn zaag, schuur en slijp ruimte, bureau en de wasdrogerij van de vrouw bij slecht weer. Hoe we dat allemaal gaan oplossen, dat is nog een ander paar mouwen.

Misschien in 2 verdiepingen werken met helix, en het middendeel met opstelsporen opofferen? Het zou erg jammer zijn, maar dan houd ik wel een vrije muur over...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

Het station van Zuienkerke bouwen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Ha Rian! Let op, je zou nog dichter bij de waarheid kunnen zitten dan je zelf denkt. Het is niet ondenkbeeldig dat ik mij megalomaan plan definitief moet opbergen, en gewoon een bescheiden baan zal bouwen. Daar is niets verkeerds mee, alleen het blijft dan wel overal jeuken om toch die droombaan te willen kunnen maken... [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

JC2180

citaat:
Geplaatst door Michiel

...de garage was (is) mijn zaag, schuur en slijp ruimte, bureau en de wasdrogerij van de vrouw bij slecht weer. Hoe we dat allemaal gaan oplossen, dat is nog een ander paar mouwen."

Eigenlijk ken je het antwoord al, dat lukt dus niet, vraagt alleen nog wat tijd om het echt te beseffen [;)]
Niettegenstaande blijft het leuk om die grootse droom te beleven.
Ik heb lange tijd gedacht al mijn materiaal N schaal + HO wisselstroom + HO gelijkstroom in ??n kamer onder te brengen, tevergeefs.
Pijnlijke keuzes moeten gemaakt!

Echter, na het fantastische draadje BBC alsook jouw minibaantje uitvoerig te hebben bestudeerd, ga ik voor drie of vier afzonderlijke modules met respectievelijke schaal.

Op deze wijze past er ook eentje op onze wasmachine [;)]

Groeten en veel plezier met de bouw.
Joeri
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door JC2180

citaat:
Geplaatst door Michiel

...de garage was (is) mijn zaag, schuur en slijp ruimte, bureau en de wasdrogerij van de vrouw bij slecht weer. Hoe we dat allemaal gaan oplossen, dat is nog een ander paar mouwen."

Eigenlijk ken je het antwoord al, dat lukt dus niet, vraagt alleen nog wat tijd om het echt te beseffen [;)]
Niettegenstaande blijft het leuk om die grootse droom te beleven.
Ik heb lange tijd gedacht al mijn materiaal N schaal + HO wisselstroom + HO gelijkstroom in ??n kamer onder te brengen, tevergeefs.
Pijnlijke keuzes moeten gemaakt!

Echter, na het fantastische draadje BBC alsook jouw minibaantje uitvoerig te hebben bestudeerd, ga ik voor drie of vier afzonderlijke modules met respectievelijke schaal.

Op deze wijze past er ook eentje op onze wasmachine [;)]

Groeten en veel plezier met de bouw.
Joeri

Ik zag ooit een pizzabaan in N. Nu ook een N baan IN de wasmachine ?[8D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Komt ie of komt ie toch niet!?

Ik ben druk bezig met de verbouwing van mijn huis. De garage wordt een metertje langer. Dat zou voldoende moeten zijn om dit megalomaan plan toch tot uitvoering te brengen; met een verkort en opgevouwen sporenplan evenwel, maar de ruimte komt er. Nog een maandje of zo, en ik kan met inrichting van de hobbykamer beginnen ...

Het lijkt erop dat Brussel-Noord eraan zit te komen...

ERVIN

:o hooo dat is goed nieuws Michiel , dromen zijn er om waar te maken , véél succes en hou ons op de hoogte hé. ;)

Steam.N

Als ik al niet met mijn neus tegen het beeldscherm zat, zou ik mijn stoel nog een stukje naar voor schuiven  ;)
Laat maar komen, Michiel !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 28 augustus 2012, 17:02:51 PM
Als ik al niet met mijn neus tegen het beeldscherm zat, zou ik mijn stoel nog een stukje naar voor schuiven  ;)
Laat maar komen, Michiel !!!

Jean, krijg je op deze manier geen plekken op je scherm ? ;D
Groeten Peter ;)

PS alvast veel succes en plezier met de verbouwing en de droom werkelijkheid laten worden ! 8)

Steam.N

Peter,

Op tijd en stond mijn neus snuiten, hé  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

of iets verder van het scherm blijven ? 8)
Groeten Peter ;)

Michiel

Het is al een tijdje stil rond dit project, omdat we thuis bezig zijn met de verbouwing van het huis. De buitenwerken zijn eindelijk klaar (moet nog wel geschilderd worden). En met betrekking tot modelbouw, is de garage verlengd en omgewerkt tot hobbyruimte. Nu nog binnen alles afwerken (vloer ophogen en betegelen, plijsterwerk, plafond, elentriek, schilderwerk,...). Het is nog even doorbijten, en ik kan me weer verliezen in modelbouw en Brussel-Noord anno 1920...

edit: BEELD VERWIJDERD!

Steam.N

Serieuze werken !  Ziet er wel een heel stuk beter uit.
En die verlenging van de garage zul je goed kunnen gebruiken !
Nog "even" doorbijten, en je zit weer in je modelspoor project  ;)