Determineren van loc- en rijtuigtypes

Gestart door jakke, 25 maart 2009, 12:40:54 PM

jakke

Ik sta versteld van de parate kennis der lezers van dit forum .Telkens als op het forum gewag gemaakt wordt van een loctype of rijtuigtype weet iedereen blijbaar hoe die loc er uitziet , zelfs de bijhorende livreien zijn dan bekend .
Ik moet dan  steeds gaan kijken op de site van bv

http://www.treinspotter.be/rollingstock/rollingstock.htm

om een gedacht te hebben hoe die loc er zou uitzien .

Zou hier op de site geen overzicht alla bovenstaande site kunnen geplaatst zodat een verwijzing snel gemaakt kan worden ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

erik50

Een goed voorstel, maar.........
Goede voorstellen voor dit forum heb ik al meermaals de revue zien passeren maar nooit is er iemand die de moeite wil of kan doen om het idee uit te werken.
Op dit forum zou je relevante informatie die van belang is voor onze hobby kunnen groeperen, maar dit forum zit al jaren ter plaatse te trappelen.
Spijtig maar het is nu eenmaal zo.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

janjozef

Waarom zou je informatie die reeds bestaat nogmaals op dit forum plaatsen, je hebt zelf een site gegeven met het knappe werk van treinspotter, waarom hier herhalen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Nog een goede site met zelfs nog meer informatie:

http://www.belrail.be/F/fiches/index.php

Hij staat al enkele jaren bij mijn favorieten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door erik50

Goede voorstellen voor dit forum heb ik al meermaals de revue zien passeren maar nooit is er iemand die de moeite wil of kan doen om het idee uit te werken.Op dit forum zou je relevante informatie die van belang is voor onze hobby kunnen groeperen, maar dit forum zit al jaren ter plaatse te trappelen.Spijtig maar het is nu eenmaal zo.

>>>> het is gemakkelijk om zelf met "een goed voorstel" af te komen ....en verwachten dat iemand anders dat gaat uitwerken en er zijn tijd insteekt.zo werkt dat niet h?.

ter plaatse trappelen???? ik mag zeggen dat ik hier al ben van in de yahoo- periode en later met het oude MSM forum maar het verschil van in de beginperiode en met nu is ENORM  
Het is waar dat je hier geen  yahoo struktuur hebt om zelf een of ander document te bewaren maar er zijn genoeg mensen die dat -met plezier-op hun site willen zetten(Gerolf,Rikske,Patrick Tassignon)

Gerrit

erik50

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door erik50

Goede voorstellen voor dit forum heb ik al meermaals de revue zien passeren maar nooit is er iemand die de moeite wil of kan doen om het idee uit te werken.Op dit forum zou je relevante informatie die van belang is voor onze hobby kunnen groeperen, maar dit forum zit al jaren ter plaatse te trappelen.Spijtig maar het is nu eenmaal zo.

>>>> het is gemakkelijk om zelf met "een goed voorstel" af te komen ....en verwachten dat iemand anders dat gaat uitwerken en er zijn tijd insteekt.zo werkt dat niet h?.

ter plaatse trappelen???? ik mag zeggen dat ik hier al ben van in de yahoo- periode en later met het oude MSM forum maar het verschil van in de beginperiode en met nu is ENORM  
Het is waar dat je hier geen  yahoo struktuur hebt om zelf een of ander document te bewaren maar er zijn genoeg mensen die dat -met plezier-op hun site willen zetten(Gerolf,Rikske,Patrick Tassignon)

Gerrit

Ik heb hier de laatste 4 jaar nog niet veel zien veranderen.
Zefs nog geen werkende agenda vindt je hier.
En het Yahoo tijdperk daar heb ik geen binding mee.
Dat is alles wat ik wilde zeggen.
Groeten Erik.

jakke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

....
http://www.belrail.be/F/fiches/index.php    .......

Deze site en die ik al opgaf geven me inderdaad genoeg info .

Bedank voor de reacties.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Gerolf

Goed dat je geholpen bent, Jakke [8D]

@Erik50: geef eens je wensen en haalbare oplossingen [;)] agenda? centraliseren van informatie?
-> misschien beter om een apart draadje hiervoor te openen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Goed dat je geholpen bent, Jakke [8D]

@Erik50: geef eens je wensen en haalbare oplossingen [;)] agenda? centraliseren van informatie?
-> misschien beter om een apart draadje hiervoor te openen?

Waarom niet eens beginnen met de agenda op punt te stellen?
Groeten Erik.

janjozef

hij die een beetje zoekt vind, als je een goede agenda wilt hebben
http://www.de-pijl.be/agenda.html

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

De website van MSM "valt niet onder de bevoegdheid" van de forum-admins.
Dat de website (waaronder de agenda) niet up-to-date is betreur ik ook [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

citaat:
Geplaatst door erik50

Goede voorstellen voor dit forum heb ik al meermaals de revue zien passeren maar nooit is er iemand die de moeite wil of kan doen om het idee uit te werken.
Op dit forum zou je relevante informatie die van belang is voor onze hobby kunnen groeperen, maar dit forum zit al jaren ter plaatse te trappelen.Spijtig maar het is nu eenmaal zo.

citaat:
Spijtig maar het is nu eenmaal zo...
... dat sommige mensen blijkbaar niet eens de moeite nemen om verder te kijken dan hun neus lang is ! [:(!] Gelukkig is er Rochevalien, die ons (Patrick "DGRR" en ik) werk weet te appreci?ren, merci Gerrit ! [^] Ik vraag mij meer en meer af waarvoor ik nog verder zou doen met mijn archievenpagina, als er toch geen interesse is !!![V]
Ik hoop dat niemand zich met dit bericht op zijn teen getrapt voelt, ik was het in ieder geval wel, toen ik in citaat vermeld bericht las ! [:(]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

doomslu

Rixke, ik denk dat erik50 het bestaan van de website van Patrick en jou niet kent.
Op dit forum kan inderdaad geen informatie worden verzameld, maar jullie werk is een verlenging van dit forum. En ik weet h??l zeker dat er hier h??l veel zijn die jullie werk enorm appreci?ren. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rochevalien

Ach,Jakke verward gewoon de home-page van de MSM site met dit forum,kan gebeuren h?.Ik volg die site zelfs niet meer.Een zeer goede agenda staat inderdaad op de site van de Pijl.Ik volg die al sinds j?ren ,dat moet hier niet nog eens herhaald worden.Een link maken volstaat wel.
En als je de inventaris zoekt van het Belgische rollend materieel bestand vindt je dat bv op de site van Patrick ofwel in ??n of ander trein-spotters-boekje,daar staat ook een hoop informatie in.

Gerrit

just4fun

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ik vraag mij meer en meer af waarvoor ik nog verder zou doen met mijn archievenpagina, als er toch geen interesse is !!![V]

Howhow, heb net een dikke 100 pagina's van jullie site geplukt om rustig in m'n zetelke te lezen.
Een schat aan info!
Maar niet iedereen heeft de weg gevonden ...
Groet,
Paul