Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * RĂ¼gen kustbaan

Hoofdmenu

power plus multi tool

Gestart door teessee, 10 januari 2009, 14:48:42 PM

teessee

Momenteel staat er op volgende site
http://www.hubo.be/HUBO/Home/Producten/Hubo-Folders/Folder-04/page.aspx/1823 op pagina 4 een soort dremel, welliswaar van een ander merk, powerplus (pow x134). Heeft iemand ervaring met dit merk? 39,95 Euro, is dit een goede prijs of schaf ik mij beter een dremeltje aan. Ik zal dit eerst en vooral nodig hebben om flexibele marklin K-rails op maat te slijpen. Ik heb gezien dat er al kleine cirkelzaagjes in zitten.
De accesoires zijn beter te zien via http://www.varo.com/product-detail.asp?grp=1&mrk=7&srt=297&ID=POW%20X134&ln=
Tom

PeterC

Tom,
Het lijkt mij hetzelfde toestel als dat dat soms in de Aldi verkocht wordt (wel een ander kleurtje).  Ik heb zo'n toestel, maar ik heb er echter nog maar weinig mee gewerkt.  In vergelijking met een Dremel is het wel een stuk groter en luider in gebruik.
Groetjes, Peter


ruben13

dat is het zelfde toestel .
het werkt goed maar maakt veel lawaai

Riny

Met alle respect over Dremels e.d. geef ik toch zelf de voorkeur aan het Proxxon gereedschap.
Dit is dus iets persoonlijks.

Dit merk is vrij stil in het gebruik, de toplagers zijn kwalitatief doogaans beter betreffende toekomstige mogelijke speling.
Ook de diversieteit van gereedschappen van proxxon zijn beter op elkaar afgestemd.
Ik heb zelf inmiddels een heel machinepark van Proxxon "verzameld" en kan hier dan ook echt alle voorkomende werkzaamheden mee uitvoeren.

Het merk is, bij nieuwkoop, wat aan de prijzige kan en met die reden heb ik zelf mij diverse Proxxon-gereedschappen via Marktplaats aangeschaft.
Iets waar ik nooit spijt van heb gehad.


Peter

Ik heb zowel een Dremel als een Proxxon. Die Dremel had ik gekocht om tegels enz. te snijden bij veranderings werken in ons huis. Daar is die heel goed voor geschikt, dus voor het groffere werk.
Voor het fijne hobby werk heb ik een Proxxon, die inderdaad veel stiller is, en geen enkele speling heeft op de boorkop. Volgens mij is dit toestel, de Proxxon, het ideaal voor ons hobbywerk. Iets duurder misschien bij de aanschaf (in een set met hulpstukken), maar het toestel gaat dan ook vele jaren mee.
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

Ik zelf heb een Black & Decker toestel maar ik kan er in komen met wat Riny en Peter zeggen.
Al de toestellen van de goedkopere merken hebben meestal de mogelijkheid niet om een groot assortiment van hulpstukken te verkrijgen zoals bij Proxxon en Dremel het geval is.
Naast het feit dat ze kwalitatief beter zijn is dit nog een reden om naar de iets duurdere te grijpen. Had ik ook beter gedaan.
groeten
Luc

JoVer

In hoeverre zijn de extra toebehoren onderling verwisselbaar: kunnen Dremel toebehoren gebruikt worden op Proxxon toestellen en omgekeerd?

Peter

Ja, geen probleem. Zelfs de goedkope setjes die je soms bij Lidl of Aldi kan kopen passen er op.
Voor duurzame onderdelen,(freesjes, slijpschijven enz.) geef ik toch de voorkeur aan origineel Proxxon materiaal. Dat is hier in de lokale "ijzerwinkel" nog het goedkoopste en altijd in voorraad.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Hangt er helemaal van af waar je voor gebruikt.
Als je per jaar 6 rail doorslijpt en 15 gaatjes boort ben je met zo een goedkoop merk heel goed geholpen.
Slaap je met dat ding onder je kussen om elk moment gaten te kunnen boren of allerlei dingen door te slijpen dan zou ik een duurder merk kopen.
Ik heb dat ding van de ALDI al 5 jaar zonder enig probleem,en dat lawaai voor die twee minuten wat maakt dat nu uit.
wim

belair

Het enige probleem is dat je blijkbaar geen boorsteun e.d. kunt vinden die er voor dienen.
Toch voor mijn B&D niet. Of weet ik iets niet dat jullie wel weten???
Luc

janjozef

Ofdat dremel er zelf een verkoopt weet ik niet maar ik heb er een die zeer goed is en niet merkgebonden. Voor enkele jaren in Dortmund gekocht voor een vorig boormachientje en werkt nu ook op mijn dremel

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Proxxon heeft er in elk geval een, zelfs met een extra hulpstuk zodat je ermee kan frezen.
Met vriendelijke groeten
Peter

belair

citaat:
Geplaatst door Peter

Proxxon heeft er in elk geval een, zelfs met een extra hulpsuk zodat je ermee kan frezen.



Maar past die op de Black&Decker ?

Luc

Peter

Vraag in de winkel om te passen,dan ben je zeker.[:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

teessee

Ik heb mij vandaag dan toch een dremel 300 gekocht. Hierbij was een flexibele arm en 55 stuks slijpschuifjes, boortjes, ... inbegrepen. Nu kan ik mij waarschijnlijk best nog een diamantschijfje kopen om mijn rails door te slijpen? Gaat dit ook naar behoren met de meegeleverde slijpschijfjes?

Er is voor dit toestel ook een boorstandaard en een bovenfreesstandaard te krijgen. Deze zijn net als het toestel vrij prijzig, voor de standaard betaal je ?55
Ik hoop dat het toestel zo goed is als gezegd wordt.
Tom