power plus multi tool

Gestart door teessee, 10 januari 2009, 14:48:42 PM

Peter

Voor de rails gebruik ik slijpschijfjes van Proxxon van ongeveer een vijftal centimeter doorsnede. Gaat vanzelf, en het voordeel is dat je haaks door de rails kan slijpen (anders is het een beetje schuin.)
Die schijfjes passen natuurlijk ook op de Dremel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Ik werk nog steeds met mijn Dremel van de allereerste generatie - nu toch al een 35 jaar oud denk ik -. Met een transfo 220/110V! Dat ding zal nog eeuwen meegaan als ik het gebruik waarvoor het gemaakt is! Klein werk! Als je vanzelfsprekend van plan bent een groot gat in een betonmuur te maken met je Dremel dan zal de levensduur wel iets korten worden [:)]
Algemeen: wanneer je eender welk gereedschap gebruikt waarvoor het ontwikkeld werd gaat het meestal vrij lang mee!
Dirk

teessee

@Peter: uit welk materiaal zijn die schijfjes gemaakt, heb je daar een productnummer van?
De schijfjes die bij mijn toestel zitten zijn dremel snijschijven 420. Waarom ik de set heb gekocht werd vooral bepaald door de flexibele arm, deze is vel kleiner in diameter en ik denk dat ik hierdoor mooi recht de rails kan afkorten.

Eventueel moet ik hier in de buurt een verdeler van proxxon zoeken om de grotere slijpschijfjes te vinden
@Dirky: welke slijpschijven gebruik jij op je dremel om rails af te korten?
Tom

Gerolf

Dat die zaagsnede een beetje scheef zit kan echt geen kwaad, hoor.
Indien je het spleetje opvult met een of andere kit zie je er niks van.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Ben vlug eens gaan kijken in mijn "kot"...De doosjes dragen het nummer No 409. 'k Weet echt niet of er betere zijn want ik ben nog steeds door mijn voorraad 409's niet! (Heb ooit eens een lot Dremel toebehoren gekocht in de jaren 80 en daar kan ik vermoedelijk de rest van mijn treintjes-leven mee verder [:)]
Die 409's breken gemakkelijk dus traag en zachtjes slijpen is de boodschap.
Dirk

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Dirky

Die 409's breken gemakkelijk dus traag en zachtjes slijpen is de boodschap.
Dirk

En A.U.B draag een veiligheids bril,dan kun je volgend jaar de treintjes ook nog zien.
wim

Peter

@Teessee: de schijfjes die ik gebruik zijn Proxxon 28.820
Doormeter 38 mm. 5 schijfjes in een setje
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Dat die zaagsnede een beetje scheef zit kan echt geen kwaad, hoor.
Indien je het spleetje opvult met een of andere kit zie je er niks van.

Sterker nog een doorslijp  onder 45 graden geeft vrijwel geen herrie
(klik klak)of stoten.
Ga maar eens kijken naar de rails bij beweegbare bruggen,altijd scheef.
wim