Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

loebaske

Citaat van: jb op 12 maart 2015, 11:38:30 AM
Gisteren loksound decoder aangekocht voor dat apparaat. Ben benieuwd  :)

Loksound voor een 82??
Dacht dat de loksound nog niet op de markt is en dan zou het specifiek het geluid zijn van een 73...

jb

Stond bij 73/82... ik ben geen kenner, als er geluid uit komt vind ik het best. Dieselmotor natuurlijk  ::)

trainboattools

Awel se, bij tufken mijn reeds bestelde 7384 aangepast naar een sound versie.
Ben eens benieuwd hoe dat klinkt.
Iemand al in het bezit van een sound versie?
Een filmke... :P
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

yannickvw

Ik zit ook te wachten op mijn 73. Nu in al het Piko-geweld vroeg ik mij af of het ook de moeite zou zijn om de heruitgave van de Roco 80 aan te schaffen? Deze staat toch ook wel zeer aantrekkelijk geprijsd en als ik de foto's bekijk moet dit oud model toch niet onder doen voor de Piko? En twee rangeerlocs mogen er wel zijn in mijn depot :) de locotractor die VBB trouwens uitbrengt zegt me ook wel wat maar toch een beetje prijzig precies... :)

OlivierV

Citaat van: yannickvw op 13 maart 2015, 09:53:03 AM
Ik zit ook te wachten op mijn 73. Nu in al het Piko-geweld vroeg ik mij af of het ook de moeite zou zijn om de heruitgave van de Roco 80 aan te schaffen? Deze staat toch ook wel zeer aantrekkelijk geprijsd en als ik de foto's bekijk moet dit oud model toch niet onder doen voor de Piko? En twee rangeerlocs mogen er wel zijn in mijn depot :) de locotractor die VBB trouwens uitbrengt zegt me ook wel wat maar toch een beetje prijzig precies... :)
Iemand trouwens al een idee welke nummer deze gaat krijgen?

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Sicco

Dat is van de eerste aankondiging af al 9101

OlivierV

Citaat van: Sicco op 13 maart 2015, 10:57:54 AM
Dat is van de eerste aankondiging af al 9101
Ik had het op de heruitgave van Roco, want het tweede deel van de nummer is wazig gemaakt. Tevens geldt hetzelfde voor de type 90 die ze opnieuw uitbrengen die vreemde Rode wielen gaat krijgen ipv zwarte.

Dit even terzijde naast al het Piko geweld.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


loebaske

Bestaat toch al een topic over de reeks 80???
Hier gaat het om de 73-74-82 reeks  :P :P

trainboattools

Onze modelspoorhobby is een dure aangelegenheid aan het worden...

€259 voor een 7384 met sound, €309 voor een reeksje 91 met sound...
Als ik de prijzen vergelijk met die van 5 jaar terug bvb. is alles gemakkelijk 10% a 20% duurder geworden...
Een mooie treinenplaat kost je dan al gauw €15000, merken met prijzen als piko kunnen dan wel eens een verademing worden!
Maar dan moet de afwerking ook wel ok zijn om het speelgoed te scheiden van de verzamelmodellen.

YJ
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III

Sicco

maximaal 10 procent prijsstijging over 5 jaar is niets bijzonders in tijden van recessie, inflatie is nu eenmaal blijvend hoog. Wat verder meespeelt is dat de prijzen van modeltreinen kunstmatig laag gehouden zijn door de verschuiving naar China, nu bijna iedereen daarvan terugkomt gaan de prijzen ineens sterk omhoog. Is ook een deel vertraagde prijsstijging. Prijsstijging die we niet hebben gemerkt door de tijdelijk lage loonkosten of doordat de modellen nooit geleverd werden. Verder zijn er sommige fabrikanten die door het zware economische tijd een tijd modellen op de markt hebben gezet tegen veel kleinere winstmarges, b.v. Roco die mu terugkeert naar het prijsniveau van 2015 en dat is een enorm verschil.

Verder m.b.t. sound, ik denk dat het verschil tussen een gewone een 'full option' versie vooral in kwalitatief opzicht gaat groeien. Vroeger was het alleen een (middelmatige) sounddecoder, tegenwoordig komen er steeds meer fantastische opties en wordt het meeste uit de technische mogelijkheden gehaald. Dat moet zich ook terugverdienen. Natuurlijk zal er een groep zijn die liever een goedkope, beperkte sound versie wil hebben van modellen, maar ik denk dat de markt te klein is voor beide.

Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat we over een paar jaar naar een situatie gaan waarin modellen worden aangeboden in een versie met een programmeerbare decoder en dat je verschillende 'opties' kunt kopen van programma's naar wens die in prijs verschillen naar gelang de functies, en die je thuis zelf kunt 'installeren' op je loc.

amibo

Citaat van: Sicco op 14 maart 2015, 07:21:57 AM
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat we over een paar jaar naar een situatie gaan waarin modellen worden aangeboden in een versie met een programmeerbare decoder en dat je verschillende 'opties' kunt kopen van programma's naar wens die in prijs verschillen naar gelang de functies, en die je thuis zelf kunt 'installeren' op je loc.
Bij de BR 186 van Brawa is dat nu al het geval.

Maar wat valt er nog te verbeteren aan de Piko,
Ik denk aan op sommige plaatsen bij de opstaptreden geel an brengen en glaasjes in de seinen.
En een machinist zou ook een mooie verbetering zijn.
Nog andere punten?

loebaske

Dat zijn minimaal zakens die men zelf kan doen (we zijn tenslotte modelbouwers), als dit allemaal moet aangebracht worden zal de kostprijs ook stijgen...

bollen neus

Citaat van: loebaske op 15 maart 2015, 14:26:30 PM
Dat zijn minimaal zakens die men zelf kan doen (we zijn tenslotte modelbouwers), als dit allemaal moet aangebracht worden zal de kostprijs ook stijgen...

Niet iedereen is modelbouwer, daar even wel rekening mee houden zou gepast zijn denk ik?
Den Eric.

trainboattools

Citaat van: bollen neus op 15 maart 2015, 15:23:51 PM
Citaat van: loebaske op 15 maart 2015, 14:26:30 PM
Dat zijn minimaal zakens die men zelf kan doen (we zijn tenslotte modelbouwers), als dit allemaal moet aangebracht worden zal de kostprijs ook stijgen...

Niet iedereen is modelbouwer, daar even wel rekening mee houden zou gepast zijn denk ik?
Den Eric.

Ik ben sowieso al geen voorstander om een nieuw model helemaal uiteen te gooien en te gaan bewerken met verfjes ???
Moet je maar eens doen met modellen van LSM of zo heb je de helft van je loc letterlijk afgebroken, en in het onderdelenzakje zit niet alles.
(Gelukkig dat LSM rijk gedetailleerde modelletjes uitbrengt.)
En ik ben zeker al geen held met verfjes :D
Toch jammer, mooi gedetailleerde modellen te gaan "vervuilen" zie je van die fijne opdrukken geen bal meer...

YJ
2R Digitaal, Profi-rail, Loconet, TwinCenter, Koploper.
Duitse en Belgische baan, Tp IV-V, Duitse Stomers Tp II-III