Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

262/273 - 73/74/82

Gestart door Mr-tsjoektsjoek, 26 december 2008, 17:47:34 PM

evan

Hoi Jongens,


Wat het los solderen van draadjes en al betreft...  Hold your Horses!

Hier kan je de esu file downloaden die ik heb geschreven:

http://we.tl/sPUQ6P8O2J

Er is niets aangepast qua bedrading...

F0:  Wit licht gaat aan in de rijrichting (fade-effect) en wisselt met de rijrichting (Fade-effect)
F1:  Rode lichten gaan aan en wisselen met de rijrichting
F2:  Cabineverlichting gaat aan
F3:  Rangeersnelheid met aan beide kanten witte lichten.  (F1 wel terug uitzetten  ;) )

Succes!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bellejt


mnieuwlaet

Das de max maar ik heb geen programeerding :-\ dedju zeggen ze hier in oudenburg 

Rangeerduivel

Citaat van: mnieuwlaet op 11 maart 2015, 18:41:25 PM
Das de max maar ik heb geen programeerding :-\ dedju zeggen ze hier in oudenburg

Ook geen Multimaus?
Daarmee kan je CV's (van CV0 tot CV 255) een (andere) waarde geven...

;)

evan

Ik moet nu weg, maar zal later uitzoeken welke cv's het zijn... tenzij iemand anders zich geroepen voelt.  ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bellejt

ik zou hier het bestand willen zetten als txt file maar het forum zegt wederom uploadmap vol.Kl**** omdat ik anders een heeeeele lange txt file in het topic zou zetten.Heb die map vol al gemeld maar is nog niet veranderd.
Zou fijn zijn voor mensen die geen locprogrammer hebben.

mnieuwlaet

bestuur mijn baan met de multimaus(en) Dus daarmee kan ik wel programmeren maar ik doelde gewoon op de file direct uploaden nr de decoder. Zal kijken om hem in tekst te zetten. Maar de cv's met juiste waard e zou niet slecht zijn want straf ben ik daar niet in.

OlivierV

Citaat van: bellejt op 11 maart 2015, 18:53:53 PM
ik zou hier het bestand willen zetten als txt file maar het forum zegt wederom uploadmap vol.Kl**** omdat ik anders een heeeeele lange txt file in het topic zou zetten.Heb die map vol al gemeld maar is nog niet veranderd.
Zou fijn zijn voor mensen die geen locprogrammer hebben.
Johnny, het forum is geen fileserver he.
Dat is net zo met dat van die foto's.

Ergens extern uploaden. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

#413
Johnny zet maar hier neer, openbare map en voor een ieder die wil te bewerken, leef jullie uit.

https://drive.google.com/folderview?id=0BwwUFkBH2l4zfjUzVFdsZmxVaF92TmRYNUFxN0xTNHVRdktsRElwakg4TmhYUVZWaFdsckU&usp=sharing

Sorry blijkbaar werkt het toch niet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

#414
Heb de map openbaar op het web gezet met voor iedereen te bewerken, blijkbaar zegt google wel voor iedereen te bewerken maar volgens mij werkt het niet.

Johnny jou een link gemaild als het goed is kan jij nu bewerken en dus je tekst document plaatsen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Citaat van: evan op 11 maart 2015, 18:31:41 PM
...
Hier kan je de esu file downloaden die ik heb geschreven:

http://we.tl/sPUQ6P8O2J
...

Bedankt Evan

Zullen hem eens gaan herprogrammeren en terug uittesten op de baan morgen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pascal Michiels

Citaat van: Rangeerduivel op 11 maart 2015, 17:50:14 PM
Citaat van: mnieuwlaet op 11 maart 2015, 17:34:10 PM
Heb iets ontdekt waarschijnlijk foute soldering bij mijn model. Aan één kant branden de rode lichten niet aan buitenkant en wit niet aan binnenzijde maar alternerend. Eentje buitenzijde eentje binnenzijde...?

Zal waarschijnlijk van dezelfde zatte Chinees zijn die mijn 8217 geassembleerd heeft! ;D
Bij mij brandt 1 wit en 1 rood licht rechts vooraan ook niet,als ik ooit eens 5 minuten tijd heb... :D
Keer daarvoor eens terug naar de winkel(2u rijden héén en terug!)
O9ok de kabineverlichting(F5) werkt niet
Bij de mijne brande ook 1 van de witte front leds niet en hij had een lichte waggel gang. Maar vandaag netjes kunnen omruilen bij de handelaar in de stad van de Sint  ;)

bellejt

#417
Michael , de txt file gedeeld via de link.Inmiddelsook een PM beantwoord met de txt file

Annex :degene die de file in TXT wil stuur gewoon een mailtje naar mij aub.

amibo

#418
Citaat van: bellejt op 11 maart 2015, 16:52:20 PM
zou best wel eens de binnenzijde willen zien want volgens website esu plux 22 zou deze al 4 van de 6 functieuitgangen aan boord hebben.Leuk
Ik weet niet of het zo te zien is:
Onder de kap ziet het wat rommelig uit doordat het printplaatje er los zit en de ruimte voor een speakertje (??) ook los zit. Op dat onderdeel zit een ledje voor de binnenverlichting.
Pas dus op met openen, bij hing dat (zware) deel gelijk naast de loc.

Motor met vliegwiel

Wat helemaal weggewerkt onder een gewicht.


De kap is met 4 schroefjes vastgemaakt waardoor je geen kans krijgt op kieren.
Bij het losschroeven kan je de treden verwijderen zodat je er makkelijker bij kan.

jb

Gisteren loksound decoder aangekocht voor dat apparaat. Ben benieuwd  :)